Gå til innhold

Kommer meg ikke igjen etter utbrendthet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere ganger tatt meg ut så mye at jeg har gått dypt ned i en depresjon og trengt tid for å komme tilbake. Jeg har lært meg å stoppe opp tidligere, ta meg noen dager egenmelding om nødvendig heller enn å kjøre meg helt ut, kjenne bedre etter for å unngå depresjonen, jeg er streng med meg selv, lar meg selv hvile litt men deretter trene, være sosial, snu tanker, og aldri legge meg på dagen uansett hvordan det frister. Forsøker også å unngå å komme inn i en spiral av avhengighet for sukker og koffein som kan ødelegge nattesøvn og energinivå. Senket mine egne krav til meg selv på jobb. Men, min jobb er stressende og selv om jeg i utgangspunktet liker jobben lurer jeg på om den sliter meg helt ut. Jeg føler nå at jeg ikke lenger greier å ta i et tak, at jeg mangler glede og inspirasjon. Det har vært stor gjennomtrekk på min arbeidsplass, noe jeg kjenner sliter spesielt for meg som ikke er så utadvendt og bruker mer tid på å bli kjent/trygg på folk. Nå føler jeg meg helt utenfor miljøet der. Jeg blir liksom bare gående å gjøre arbeidsoppgaver av plikt men uten glede og jeg har ingenting ekstra å gi. Tidligere har jeg hatt mye glede og inspirasjon og komme med, og periodevis mye energi og ideer til å ta i et tak. Nå kommer jeg ikke meg igjen. Jeg kjenner også at jeg gruer meg for jobben så jeg føler meg kvalm og uvel. Jeg tenker nå at det første jeg må gjøre er å bytte arbeidsplass for å se om jeg kan finne igjen arbeidsgleden der, men hvis ikke må jeg nesten finne noe annet å gjøre. Synes bare alt ser så vanskelig ut nå. Har dere noen gode råd og erfaringer? Er det vanlig åm ikke komme seg igjen i samme jobb på samme arbeidsplass/ i samme bransje? Jeg kan liksom ingenting annet og ser ikke hva jeg ellers skulle drive med? Kan nav hjelpe? Anonymous poster hash: 4efbc...7c2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...