Gå til innhold

Hvordan legge seg inn frivillig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når har jeg det så ille at jeg ikke vet min arme råd mer. Jeg går i terapi, men det hjelper ikke akkurat nå. I det siste har jeg vært så nede at jeg tenker på å ta mitt eget liv. Jeg er vel ikke i fare enda, men frykter for at jeg kan bli det da disse tankene kommer oftere og tettere enn før og jeg har begynt å tenke på hvordan jeg kan gjøre det og hva jeg må få ordnet opp med før jeg gjør dette. Jeg merker at den delen av meg som er depressiv og som får frem slike tanker vokser seg sterkere for hver dag og tar over og dominerer de andre delene av meg. Jeg vet at jeg må gjøre noe med dette før jeg blir så syk at jeg ikke tenker rasjonelt mer eller at jeg ikke har noe mer håp om å kunne få et godt liv.

Hvordan kan man legge seg selv inn og hvilke kriterier legges til grunn for å få en plass? Finnes det eventuelt et dagtilbud (bor i Oslo) i det offentlige hvor man kan få en tettere oppfølging for en periode enn bare å gå til psykolog en gang i uken? Må jeg innom fastlegen først? Jeg er bare i en slags krise nå og er fastlåst. Jeg trenger å finne en måte å komme ut av denne hjelpeløse situasjonen, men jeg vet ikke hvordan. Jeg har ikke fått snakket med psykologen min om dette. Bare litt, men har ikke sagt hvor ille det egentlig er. Han har ferie nå så vil ikke belaste han med dette nå. 

Anonymous poster hash: f31f2...e9b
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du oppsøker fastlegen din. Denne henviser deg til innleggelse. Det finnes sikkert dagbehandlingstilbud i Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

Du oppsøker fastlegen din. Denne henviser deg til innleggelse. Det finnes sikkert dagbehandlingstilbud i Oslo.

Ok. Takk for svar  :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble innlagt på akutt psykiatrisk avdeling. Der fikk jeg medisiner og de fant også noe galt med urinprøvene mine. Jeg får nå god oppfølging og det er jeg glad for. Det viser at systemet også kan funke om man bare tørr å be om hjelp. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...