Gå til innhold

"prodromalfase" før mani?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved schizofreni har en en prodromalfase… Kan en ha dette før en manisk psykose også? Bare at en ikke fungerer dårligere, men bedre… Før manien/psykosen hadde jeg en lang periode der jeg ble besatt av en annen religion, var nærmest klar for å konvertere selv om jeg ikke var religiøs eller trodde på gud, jeg leste alt jeg kom over av konflikter knyttet til denne religionen og landet der den hører til, kjøpte smykker, reiste til landet, skiftet navn….så fikk jeg mani og da var jeg ikke lenger besatt av denne religionen for jeg var forelsket i en gutt som tilhører en annen religion igjen, og så fikk jeg manisk psykose og visste gud eksisterte for første gang i mitt liv. Nå har alt gått over. Men jeg sliter med at jeg nesten skiftet identitet og det forvirrer folk og lurer folk...

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tiden fra en er normal (eutym) til en har en fullt utviklet mani varierer noe. Men noen dager er det vanligste.

Det er i disse dagene en bør søke hjelp frivillig og la seg tungt medisinere for å unngå å passere "Point of no Return".

Skrevet

Ja, det var virkelig Point of  no Return, jeg var jo på sykehuset leeenge med masse medisiner og like manisk. Men jeg visste ikke at mani er så vanskelig å behandle når det har gått en stund. Jeg trodde de kunne fikse det på en uke. Jeg tok veldig feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...