AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 Skrevet 20. april 2014 Jeg går på 2 mg Fluanxol for angst. Men det som jeg ikke har snakket med legen min om er disse rare tingene i hodet mitt som jeg ikke vet om er borderline psykotisk. Jeg har jo hørt om det å være litt ekstra paranoid når man har sosial angst. Men vet ikke om dette jeg har er normalt. F.eks hele livet har jeg vært sånn at jeg har så mye fantasi at det kan føles vanskelig å skille det fra virkelighet. Selv om jeg er rasjonell. F.eks føler ofte når jeg kommer hjem, at det er noen i leiligheten. Selv etter at jeg har kommet inn, timer etterpå, kan jeg høre en lyd, og tro at det er noen i gangen. Den følelsen kjennes paranoid ut og er veldig sterk og mørk i sinnet mitt. Ofte føles det å gå utendørs som uvirkelig. Føles som at jeg svever på en sky når jeg går, altså bena og gangen føles uvirkelig. Og i går fikk jeg flere selfies bildemeldinger fra noen på mobilen, og tenkte eller fikk fornemmelse av at det var for å gjøre narr av meg, som også sender selfies. Når jeg ser på andre mennesker, og angsten er der, så føler jeg at andre har onde hensikter med meg (sosial angst?) og klarer ikke se livet på en måte som er lys og trivelig. Men i alt dette vet jeg jo hva som er virkelig. Men problemet er disse fornemmelsene av noe uvirkelig, som først må bearbeides i hjernen, og så følelsesmessig, for så å prøve å gjøre fornuft av det hele. Disse fornemmelsene varer bare noen sekunder, men de kjennes veldig tøffe og onde/ekle ut og gir meg angst. Og når jeg er ute, kommer disse følelsene og bildene flere ganger, ettersom det er folk overalt. Blir utslitt av dette. Lurer på om det å øke Fluanxoldosen kan hjelpe? Bruker Cipralex som hjelper mot generell angst, men ikke nok. Anonymous poster hash: e4095...fab 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 Skrevet 20. april 2014 Jeg kan jo også nevne at jeg ofte, i mange år kan ha fornemmelse av å bli iaktatt. Både ute og hjemme. At når jeg står inne i stua mi, så føles det som om at jeg er eksponert, og at folk som bor ved siden av ser inn til meg. Og mange ganger er det vanskelig å skille fantasi fra virkelighet når jeg ser på enten objekter eller mennesker. F.eks hvis jeg så en bil kjøre forbi, syns jeg at han som satt i bilen ligna på Elvis. Og så må jeg se flere ganger for å bekrefte om det var Elvis. Har også hatt tanker om at noen har installert kamera i leiligheten min, eller at noen har et sånt utstyr hvor de kan lytte fra den ene leiligheten til den andre, hva som skjer der. Og så tenker jeg over muligheten for hvem eller hva, men avfeier det som umulig. Men det er så ekkelt å bli forstyrret av disse tankene. Kanskje en helt annen medisin kunne ha hjulpet mer, vet ikke. Anonymous poster hash: e4095...fab 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. april 2014 Skrevet 20. april 2014 Tror absolutt du kan ha klar nytte av å øke til 3 mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 Skrevet 20. april 2014 Ok da gjør jeg det. Takk for svar. Anonymous poster hash: e4095...fab 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.