Gå til innhold

Følelser i terapi.


*Olivia*

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Mine barn og ungdommer vil også bare ha stramme bukser. Ingen av dem har Converse-sko, men de ønsker seg det. Gutten hadde noen liksom-Conversesko for et par år siden, så jeg regner med at hun minste snart vokser inn i dem.

 

Jeg hadde røde Converse-sko da jeg var russ i 1990 - så de er jo ikke akkurat nye! Er forresten litt usikker på om det virkelig var Converse, eller noen som liknet. Vi kalte dem basketsko, tror jeg.

Hei!

Alle her hjemme bruker converse, :-) jeg sorte eller hvite eller blå, og barna har enda flere fargevarianter.

Jeg syns de er så behagelige, og de er så tidløse at de går i arv. Barna er så glad i sine sko at jeg ikke får kaste de gamle engang:-)

På høsten bruker vi Dr Martin . Jeg syns det er kjent med sko som er sko, behagelige og uten for mye tanker på hva man skal ha på seg. Jeg fikk nettopp ekko sko, pene av min nabo, jeg lurer på om jeg skal bruke de beste uke, for å vise at jeg kan bruke noe annet enn converse, Dr Martin eller hunter støvler.

Jeg vil min psykiater skal ha converse sko, så jeg lurer på om jeg kan kjøpe et par til henne, eller om det blir feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    22

  • AnonymBruker

    16

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    13

  • Kayia

    12

Madelenemie

Det finnes kritthvite ungdommer i bydelen din som bruker saggebukser og dermed viser fram de kule merke-boxershortsene sine. Men alle jeg har sett, har vært gutter og godt under 20 år.

Hei!

Vet du hvilken bydel jeg bor i?

Nei saggebukser bruker ingen her. :-) selv om alle er kritthvite :-D ( nesten alle da)

Men det er en barnebukse, tenåringsbukse, og det ser komisk og upraktisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det blir feil.

Hei!

Ok takk.

Da tenkte jeg riktig,

Jeg skal gi noe teknisk, eller en liten hvit boks med hjerter, en ugle i, sjokolade og en hemmelihemmelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Hei!

Alle her hjemme bruker converse, :-) jeg sorte eller hvite eller blå, og barna har enda flere fargevarianter.

Jeg syns de er så behagelige, og de er så tidløse at de går i arv. Barna er så glad i sine sko at jeg ikke får kaste de gamle engang:-)

På høsten bruker vi Dr Martin . Jeg syns det er kjent med sko som er sko, behagelige og uten for mye tanker på hva man skal ha på seg. Jeg fikk nettopp ekko sko, pene av min nabo, jeg lurer på om jeg skal bruke de beste uke, for å vise at jeg kan bruke noe annet enn converse, Dr Martin eller hunter støvler.

Jeg vil min psykiater skal ha converse sko, så jeg lurer på om jeg kan kjøpe et par til henne, eller om det blir feil?

Dr Martin og Converse-sko er jo kjempedyre!

 

Vi har ikke råd til at ungene har så dyre sko - i alle fall ikke før de slutter å vokse i føttene. Nå har 13-åringen 41 i sko, og jeg håper hun ikke vokser mer. Så da kan hun jo ha skoene lenger, og det går an å kjøpe noe dyrere sko, dersom de har behov for det. De som trener mye, får dyre treningssko (joggesko, fotballsko, hallsko og ridesko) - men av hverdagssko får de klare seg med billigere typer.

 

Jeg går ikke med på at de skal ha Converse-sko bare fordi "alle andre har det" - eller rådyre jakker eller andre ting. Nå fikk hun ene nettopp lov til å bruke bursdagspengene sine på et Pennyboard, som er så veldig populært her. Jeg synes egentlig det er altfor mye å bruke 1400 kr på et skateboard som hun bare leker med, men hun har ønsket seg det lenge, og brukte egne penger på det.

 

Jeg synes ikke du skal kjøpe sko til psykiateren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Vet du hvilken bydel jeg bor i?

Nei saggebukser bruker ingen her. :-) selv om alle er kritthvite :-D ( nesten alle da)

 

Det forklarer hvorfor du er så påsitiv til tigging og innvandring.

Anonymous poster hash: 25595...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Dr Martin og Converse-sko er jo kjempedyre!

 

Vi har ikke råd til at ungene har så dyre sko - i alle fall ikke før de slutter å vokse i føttene. Nå har 13-åringen 41 i sko, og jeg håper hun ikke vokser mer. Så da kan hun jo ha skoene lenger, og det går an å kjøpe noe dyrere sko, dersom de har behov for det. De som trener mye, får dyre treningssko (joggesko, fotballsko, hallsko og ridesko) - men av hverdagssko får de klare seg med billigere typer.

 

Jeg går ikke med på at de skal ha Converse-sko bare fordi "alle andre har det" - eller rådyre jakker eller andre ting. Nå fikk hun ene nettopp lov til å bruke bursdagspengene sine på et Pennyboard, som er så veldig populært her. Jeg synes egentlig det er altfor mye å bruke 1400 kr på et skateboard som hun bare leker med, men hun har ønsket seg det lenge, og brukte egne penger på det.

 

Jeg synes ikke du skal kjøpe sko til psykiateren din.

Hei!

Jeg er til dels enig, men det er god kvalitet og går i arv, jeg har også kjøpt faktisk på finn.no

Eller min datter ordner med det, og far må kjøre misfornøyd rundt og hente disse tingene :-)

Når vi reiste til Asia kjøpte vi to til tre par converse til alle barna, og det er overtall kvalitet, selv om de kan virke dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamle_blakken

Hei!

Jeg er til dels enig, men det er god kvalitet og går i arv, jeg har også kjøpt faktisk på finn.no

Eller min datter ordner med det, og far må kjøre misfornøyd rundt og hente disse tingene :-)

Når vi reiste til Asia kjøpte vi to til tre par converse til alle barna, og det er overtall kvalitet, selv om de kan virke dyre.

 

Det hjelper ikke om det er god kvalitet hvis man ikke har penger til det. Vi er mange som har dårlig råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvilken bydel jeg bor i?

Ja, for jeg bor i den samme. Men nå mener jeg samme administrativ bydel, ikke samme "del av bydelen". Jeg bor selvsagt ikke på vestsiden av elva :P Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ja, for jeg bor i den samme. Men nå mener jeg samme administrativ bydel, ikke samme "del av bydelen". Jeg bor selvsagt ikke på vestsiden av elva :P

Hei!

Hm, merkelig:-) hva du vet:-)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg bor også på omtrent samme sted. Møtes på DOL kafee idag? ;)

Hei!

Hm?

Kjenner dere hverandre?

Og vet du også hvor vi bor?:-)

Ja ja en grunn til at du er Dexter Morgan!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ja, for jeg bor i den samme. Men nå mener jeg samme administrativ bydel, ikke samme "del av bydelen". Jeg bor selvsagt ikke på vestsiden av elva :P

Hei!

Jeg syns du en gang skrev så varmt om groruddalen, men da må jeg huske feil, forveksle deg, trodde du bodde der jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DexterMorgan

Hei!

Jeg syns du en gang skrev så varmt om groruddalen, men da må jeg huske feil, forveksle deg, trodde du bodde der jeg:-)

 

Dumme deg, de eneste som skriver varmt om groruddalen er de som ikke bor der selv  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du en gang skrev så varmt om groruddalen, men da må jeg huske feil, forveksle deg, trodde du bodde der jeg:-)

Jeg kjenner verken deg eller DexterMorgan. Jeg har bare irriterende god hukommelse for relativt uvesentlige ting, f.eks. hva folk skriver om seg selv her.

Det ER jeg som forsvarer Groruddalen, selv om jeg ikke bor der selv lenger. På mange måter er jeg bedre kjent der enn der jeg er bosatt nå. Men, som jeg også alltid skriver når temaet kommer opp her, "Groruddalen" er en svært upresist og "stor" betegnelse. Det er bl.a. derfor jeg reagerer når noen beskriver dette "stedet" så unyansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosken & andre replikker ( til mitt innspill ): takk for svar... Nå later jeg som jeg går i gruppeterapi så kan alle Evt kontraidikasjoner mot det for hel - halv el ultraparanoide bare seile sin egen sjø. Kanskje det er kverulansparanoia jeg har? Etter å aldri å tort å gjøre motstand mot krenkelser er det akkurat som jeg nå vil bite fra meg for en hver pris.. Grøss! Leste om dette i boken sosial ngat og smerte. er livredd for overdimensjonert sykeliggjøring- vet ikke om du skjønner hvor utrolig redd jeg er for diagnostiske verktøy Frosken. Er og skrekkslagen på dps.. Redd noen skal se jeg går inn der og gjemmer m bak en diger plante på venterommet. Redd for å bli gal og få bekreftet at jeg er det!! Og at de drøfter dette utyske av en pasient som tror hun er prinsesse vil ikke i plenum.---- har vansker m å se på henne så flau og fæl er jeg over å ha nedverdiget m til å søke hjelp. Så anspent og venter hele tiden på det verste ( uten objektiv grunn, sittet som en mare i kroppen)Merker at jeg reflekter over både det som blir sagt her og hva min trendy e, les merkebevisste ( eller kall det hva dere vil) psykolog gjør.. Jeg kan presisere at trusa ikke syns , men buksene er vide og hengslene .. Hun har også dukket opp i miniskjørt og ballerinasko.. :)) fortalt om henne til mine fortryllende barn og de blir stum av beundring over denne "ungdommen "som skal hjelpe mamma å bli mindre lat og trist.. Hun matcher sånn ca deres motebilde:) kan legge til at jeg når jeg skulle få behandler også skippet den første avtalespes. Langt fra hjemsted Pga at jeg ikke stolte på taushetsplikten til de lokale siden jeg har slekt som er i bransjen. Pga klær , image og en høvlende tone ( les gjennomsiktig hvit bluse m nagler - lys på desken som var stygg og sort, samt at hun gikk rett i strupen på min Evt paranoia tok jeg min hatt og gikk etter ett møte. Hvor jeg riktignok hullet og protesterte!legen syns jeg dog burde gitt vedk en sjans - men tok m likevel på alvor. Fikk ny henvisning når jeg endelig torde og ville...Ser på terapi som en prosess i livet jeg vil ha mest mulig ut av , da hadde det ik skadet med et visst minimum av match. Selvsagt betyr ikke klær no i bunn og grunn, er nok varmen og person kjemien jeg savner mest. Kunne tenkt m en halvskrudd professortype m humor og livsvisdom , antagelig for mye for langt. Jeg har sagt til min psykolog jeg kunne ønske hun var bittelitt moderlig - og at hun kanskje er litt for " kul" for meg:) hun gir lite av seg selv og er bare fokusert på meg- normalt? Kommer m meninger om meg da..Kan legge til at jeg ikke er fordomsfull ellers.. Tro det el ei! Opptatt v menneskesyn og menneskeverd..og etikk. Kjenner en psykiater ( slekt) som har et utvalg skjorter i skapet.. Hard rock cafe til kule pasienter og mer formelle / mindre oppsiktsvekkende, tekkelige til andre.. Kjenner og en spes allmenn (står nær) som ga m motstand på min interesse for psykologene klesstil .. Han hadde syntes det var tipp topp å møte noen uten lilla skjerf...! Kanskje er jeg snål, men sendte en e post til en psykolog jeg vet har behandlet en prest m stort hell ( el kanskje uhell, hun ble forelsket)...! Når vedk kan reflektere m en prest om eksistensielle spørsmål , utfordre og bevege lukter det kvalitet.. El kanskje ble de for like?? Psykologen sier jeg skifter tema når ting blir vanskelige... Kanskje er mitt fokus ( min irritasjon over skoene hennes et uttrykk for dette?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg det??

Ja når du skrev "Det er ikke mye å tjene på å kle seg som en tenåring hvis man vil bli tatt seriøst. Jeg er vant til å tenke at en person med noen års erfaring har bedre dømmekraft og fingerspissfølelse enn en som er helt fersk" tok jeg deg for å omtale voksne personer i jobb ja.

 

Ellers har du nok vanket i langt hottere kretser enn meg - rundt meg var det ikke mye sagging å se før på midten av 2000-tallet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Dumme deg, de eneste som skriver varmt om groruddalen er de som ikke bor der selv  :P

Ok :-D

Men hvor er dolkafe:-) og du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg kjenner verken deg eller DexterMorgan. Jeg har bare irriterende god hukommelse for relativt uvesentlige ting, f.eks. hva folk skriver om seg selv her.Det ER jeg som forsvarer Groruddalen, selv om jeg ikke bor der selv lenger. På mange måter er jeg bedre kjent der enn der jeg er bosatt nå. Men, som jeg også alltid skriver når temaet kommer opp her, "Groruddalen" er en svært upresist og "stor" betegnelse. Det er bl.a. derfor jeg reagerer når noen beskriver dette "stedet" så unyansert.

Hei!

Ok, jeg har irriterende dårlig hukommelse for alt som har med personer å gjøre:-(

Prøver skjerpe meg, men glemmer meg...

Jeg tror jeg vet hvor du bor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme deg, de eneste som skriver varmt om groruddalen er de som ikke bor der selv  :P

Tull. Derimot er det svært mange som synser og skriver (nå mener jeg ikke bare her på DOL) en hel masse om steder der de aldri har bodd, knapt nok besøkt.

Jeg er ikke noen fraflyttet nisse full av nostalgi, jeg er MYE der fremdeles, selv om jeg har en annen adresse.

Men jeg har ikke tid til restart av denne debatten nå, finn noen gamle tråder og ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...