Gå til innhold

Følelser i terapi.


*Olivia*

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Tull. Derimot er det svært mange som synser og skriver (nå mener jeg ikke bare her på DOL) en hel masse om steder der de aldri har bodd, knapt nok besøkt.Jeg er ikke noen fraflyttet nisse full av nostalgi, jeg er MYE der fremdeles, selv om jeg har en annen adresse.Men jeg har ikke tid til restart av denne debatten nå, finn noen gamle tråder og ha en fin helg![/quote

Hei!

Jeg har vært der en del, og oppdaget mange fine boligområder.

Sånt man ikke kjenner til før man får bekjente der, og må ta av fra E6

Jeg har feks en venn som har flyttet til et område nær østensjøvannet, et flott turområde og fuglereservat.

På abildsø skole går feks også nesten bare etniske nordmenn, ikke at det er så viktig, men det er altså ulike områder, er jeg kjent med.

Og jeg har bestemt meg for å gå langs Alnaelven denne sommeren, det har vist blitt like flott som å gå langs Akerselven.

Jeg har vært et par ganger i skulpturparken i Ekebergskrenten også, fint turområde det også.

Ellers tror jeg forskjellene på øst og vest er små/ mindre, nå enn før, det er jo øst man som akademiker kan bosette seg, husene koster jo par millioner mindre enn vest, sånn jevnt over.

Jeg trives desidert best rundt Frognerparken, men det har nok mest med at jeg har min tilknytning der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    22

  • AnonymBruker

    16

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    13

  • Kayia

    12

Jeg har bare irriterende god hukommelse for relativt uvesentlige ting, f.eks. hva folk skriver om seg selv her.

Hehe, nøyaktig slik har jeg det også, og jeg hadde fra før en ganske god formening om (ca.) hvor både du og Madelenemie bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ja når du skrev "Det er ikke mye å tjene på å kle seg som en tenåring hvis man vil bli tatt seriøst. Jeg er vant til å tenke at en person med noen års erfaring har bedre dømmekraft og fingerspissfølelse enn en som er helt fersk" tok jeg deg for å omtale voksne personer i jobb ja.

 

Ellers har du nok vanket i langt hottere kretser enn meg - rundt meg var det ikke mye sagging å se før på midten av 2000-tallet... ;)

Jeg forstår. Poenget mitt var nettopp at saggebukser er tenåringsklær. Jeg synes det var litt uklokt av en kvinnelig psykolog å kle seg ut som Snoop Dogg på jobb, men dere hadde jo rett i at det ikke var saggebukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dumme deg, de eneste som skriver varmt om groruddalen er de som ikke bor der selv  :P

 

Ikke så rart. Ingen av de som bor i GD kan skrive norsk.

Anonymous poster hash: 25595...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår. Poenget mitt var nettopp at saggebukser er tenåringsklær. Jeg synes det var litt uklokt av en kvinnelig psykolog å kle seg ut som Snoop Dogg på jobb, men dere hadde jo rett i at det ikke var saggebukser.

Hun bruker nok boyfriend jeans tenker jeg :) De er veldig hot denne sesongen, er litt løse i livet og lårene, og henger derfor litt ned på hoftene (men uten at undertøyet syns). De uten hull burde passere fint også for en psykolog etter min mening, men er ellers enig med deg i at andre enn Snoop Dog bør være en psykolog-på-jobb's stilikon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hun bruker nok boyfriend jeans tenker jeg :) De er veldig hot denne sesongen, er litt løse i livet og lårene, og henger derfor litt ned på hoftene (men uten at undertøyet syns). De uten hull burde passere fint også for en psykolog etter min mening, men er ellers enig med deg i at andre enn Snoop Dog bør være en psykolog-på-jobb's stilikon ;)

 

Finnes slike uten hull? Syntes nemlig ikke det passer seg å gå slik på jobb som psykolog:

 

wpid-rihanna-acne2.jpeg

Anonymous poster hash: 1a149...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Finnes slike uten hull? Syntes nemlig ikke det passer seg å gå slik på jobb som psykolog: wpid-rihanna-acne2.jpegAnonymous poster hash: 1a149...bc9

Hei!

Man har i vertfall vanskeligere for å bli tatt seriøst, så får man velge hva som er viktigst.

På Riksen var det en lege med en leopardspenne, tuppert hår, nettingatrømper osv... Jeg så ikke dette, men det gjorde barnet mitt, hun nektet ta denne legen seriøst, hun mente det var en sykepleier.

Det var revmatologen og det tok tid å få vår datter til å godta at det var en lege, hadde jeg sett det hadde jeg kanskje tenkt det samme ,men jeg så ikke det, jeg hører mest etter.

Etter at min datter forklarte meg detaljene, blå øyeskygge over, grønn under, tuppert hår, strømper m.m. Så jeg ser jo det utypiske, og man blir da i det øyeblikk man oppdaget "utstyret" mer opptatt av det, og man hører dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det første antrekket (negerdamen) har minst to ikke akseptable ting ved påkledningen til en behandler:

 

Hull på buksene + bar hud på magen. Det er utenfor vår kleskode.

 

Det nederste er selvsagt helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Skal du ha en guttebukse uten hull, går du til herreforetningen og sier at du skal ha en herrebukse uten hull , ikke værre enn det ;D

 

Digger ordbruken din foresten NHD, det er veldig politisk ukorrekt å bruke ordet neger nå fordi det tydeligvis er bestemt at det er av en merkelig grunn støtende. Ordet er blitt fjernet fra blant annent barnebøker som er veldig gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal du ha en guttebukse uten hull, går du til herreforetningen og sier at du skal ha en herrebukse uten hull , ikke værre enn det ;D

 

Digger ordbruken din foresten NHD, det er veldig politisk ukorrekt å bruke ordet neger nå fordi det tydeligvis er bestemt at det er av en merkelig grunn støtende. Ordet er blitt fjernet fra blant annent barnebøker som er veldig gamle

 

Det heter sydhavskonge nu.

Anonymous poster hash: 1a149...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første antrekket (negerdamen) har minst to ikke akseptable ting ved påkledningen til en behandler:

Hull på buksene + bar hud på magen. Det er utenfor vår kleskode.

 

Det nederste er selvsagt helt ok.

Om jeg skulle gå til psykololg og ble møtt av en type ala Rihanna med hullete jeans, bar mage og masse sminke og bling ville jeg sannsynligvis tenkt at hun kanskje hadde behov for å snakke med noen selv  ;)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

 

Det heter sydhavskonge nu.

Anonymous poster hash: 1a149...bc9

 

Ja, og jeg har bare en ting å si til det

 

640px-Facepalm.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser da helt ut som vanlige bukser?

Nettopp. Men sammenlignet med det som har vært veldig in til nå - slimfit - er disse nesten for saggete å regne.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosken & andre replikker ( til mitt innspill ): takk for svar... Nå later jeg som jeg går i gruppeterapi så kan alle Evt kontraidikasjoner mot det for hel - halv el ultraparanoide bare seile sin egen sjø. Kanskje det er kverulansparanoia jeg har? Etter å aldri å tort å gjøre motstand mot krenkelser er det akkurat som jeg nå vil bite fra meg for en hver pris.. Grøss! Leste om dette i boken sosial ngat og smerte. er livredd for overdimensjonert sykeliggjøring- vet ikke om du skjønner hvor utrolig redd jeg er for diagnostiske verktøy Frosken. Er og skrekkslagen på dps.. Redd noen skal se jeg går inn der og gjemmer m bak en diger plante på venterommet. Redd for å bli gal og få bekreftet at jeg er det!! Og at de drøfter dette utyske av en pasient som tror hun er prinsesse vil ikke i plenum.---- har vansker m å se på henne så flau og fæl er jeg over å ha nedverdiget m til å søke hjelp. Så anspent og venter hele tiden på det verste ( uten objektiv grunn, sittet som en mare i kroppen)Merker at jeg reflekter over både det som blir sagt her og hva min trendy e, les merkebevisste ( eller kall det hva dere vil) psykolog gjør.. Jeg kan presisere at trusa ikke syns , men buksene er vide og hengslene .. Hun har også dukket opp i miniskjørt og ballerinasko.. :)) fortalt om henne til mine fortryllende barn og de blir stum av beundring over denne "ungdommen "som skal hjelpe mamma å bli mindre lat og trist.. Hun matcher sånn ca deres motebilde:) kan legge til at jeg når jeg skulle få behandler også skippet den første avtalespes. Langt fra hjemsted Pga at jeg ikke stolte på taushetsplikten til de lokale siden jeg har slekt som er i bransjen. Pga klær , image og en høvlende tone ( les gjennomsiktig hvit bluse m nagler - lys på desken som var stygg og sort, samt at hun gikk rett i strupen på min Evt paranoia tok jeg min hatt og gikk etter ett møte. Hvor jeg riktignok hullet og protesterte!legen syns jeg dog burde gitt vedk en sjans - men tok m likevel på alvor. Fikk ny henvisning når jeg endelig torde og ville...Ser på terapi som en prosess i livet jeg vil ha mest mulig ut av , da hadde det ik skadet med et visst minimum av match. Selvsagt betyr ikke klær no i bunn og grunn, er nok varmen og person kjemien jeg savner mest. Kunne tenkt m en halvskrudd professortype m humor og livsvisdom , antagelig for mye for langt. Jeg har sagt til min psykolog jeg kunne ønske hun var bittelitt moderlig - og at hun kanskje er litt for " kul" for meg:) hun gir lite av seg selv og er bare fokusert på meg- normalt? Kommer m meninger om meg da..Kan legge til at jeg ikke er fordomsfull ellers.. Tro det el ei! Opptatt v menneskesyn og menneskeverd..og etikk. Kjenner en psykiater ( slekt) som har et utvalg skjorter i skapet.. Hard rock cafe til kule pasienter og mer formelle / mindre oppsiktsvekkende, tekkelige til andre.. Kjenner og en spes allmenn (står nær) som ga m motstand på min interesse for psykologene klesstil .. Han hadde syntes det var tipp topp å møte noen uten lilla skjerf...! Kanskje er jeg snål, men sendte en e post til en psykolog jeg vet har behandlet en prest m stort hell ( el kanskje uhell, hun ble forelsket)...! Når vedk kan reflektere m en prest om eksistensielle spørsmål , utfordre og bevege lukter det kvalitet.. El kanskje ble de for like?? Psykologen sier jeg skifter tema når ting blir vanskelige... Kanskje er mitt fokus ( min irritasjon over skoene hennes et uttrykk for dette?!)

 

Det høres ut som om du gjør mye for å unngå vanskelige følelser og vanskelige samtaler. Jeg tror du ville hatt nytte av å fokusere mer på hva som er dine problemer og prøve å drøfte dem, enn å være opptatt av hvordan du ideelt sett skulle ønsket at psykologen din var.  For meg virker det som om du har en del ganske sære tolkninger av både henne og andre som er ment til å hjelpe deg.  Jeg synes opptatthet av hva slags sko hun har, tyder på at du har fokus på feil sted i timene.

 

Har du hørt noe om jobben du var til intervju på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosken: Hvordan skal jeg klare å stole på psykologen da tro?! Gjør mitt beste , har kanskje noen indre sperrer - men forsøker være ærlig både med meg selv og psykologen. Paranoiaen er litt sprø, bestemmer over m uten at jeg vil- men kan ikke dette også være sosial angst!? Usikker hvor grensene går m angst og paranoia???Intet hørt om den superinteressante jobben jeg var innkalt til :( Kanskje ikke så rart - intervjueren min, en topptrent sjelegransker ( faktisk av svært hyggelig kaliber , avslørte nok at jeg forts sliter:(( Prøvde å skjule at jeg (fortsatt ) kjenner m veldig nede.. Men klarte kanskje ikke å argumentere " friskt" nok for meg selv og mine kvalifikasjoner. Slitt m tomhetsfølelse i det siste, påvirket kommunikasjonen og gjør m litt virrete.. Leter etter ordene mine! Sånn kan det gå:((( Haddr ikke ventet noe annet, kunne dog ta tre uker før avgjørelsen var bestemt. Kunne hende de ville ha meg/ Evt andre kandidater til samtale to ...men ik troa, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det første antrekket (negerdamen) har minst to ikke akseptable ting ved påkledningen til en behandler:

 

Hull på buksene + bar hud på magen. Det er utenfor vår kleskode.

 

Det nederste er selvsagt helt ok.

Hei!

Det er ikke lov å skrive eller si negerdame lenger! Ikke en gang neger??!

Og da blir det vanskeligere av og til å forklare saker, men jeg haår fått påpakninger av flere på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...