Gå til innhold

Opptrening etter tenotomi


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

I forbindelse med gjennomført reseksjon i høyre skulder ble det samtidig foretatt en tenotomi av lange biceps sene. Ble ikke informert om muligheten for dette på forhånd og likte det særs dårlig. Senen ble ikke festet igjen da alder på 67 visstnok tilsier at dette vil kunne skape mer problemer enn nytte. Da jeg er aktiv i treningsrommet lurer jeg på i hvilken grad den løse senen vil feste seg igjen og vil kunne bidra i bruk av biceps. Lurer også på om biceps belastning vil kunne medføre at den løse senen forskyves lenger ned på overarmen slik at biceps blir mer deformert. Dessuten i hvilken grad jeg i framtiden kan risikerer å overbelaste det gjenstående festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysioterapeut Erik Øiangen

Hei, de fleste vil kunne ha en relativt velfungerende armfunksjon etter et slikt operativt inngrep. Det som er avgjørende er hva slags tilstand/forfatning/kvalitet strukturene i skulderen har idag.

Det er ikke uvanlig at et MRI bilde ikke viser\"hele\" sannheten om strukturenes tilstand, posisjon eller størrelse og først når man er \"inni\" skuldren artroskopisk ser man de faktiske forhold, og det kan da tenkes man gjøre noe\"ekstra\" som skal bedre resultatet og da er man jo i narkose.

Jeg anbefaler at du ber om en etterkontroll til kirurgen som opererte deg. Den personen kan gi en god beskrivelse/redgjørelse av skulderens tilstand og videre forløp .Mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...