Gå til innhold

er melon sunt?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg åt nesten en hel vannmelon i dag etter en tur ut i det varme været. Er melon sunt slik at jeg ikke legger på meg av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg åt nesten en hel vannmelon i dag etter en tur ut i det varme været. Er melon sunt slik at jeg ikke legger på meg av det?

Det inneholder lite kalorier, 35 pr. 100 g melon, men en del fruktsukker (mer sukker i vannmelon enn i helmelk, men mindre enn i epler f.eks.), så du kan spise ganske mye av det. Men mer enn en hel melon om dagen ville jeg dog ikke spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Store mengder vannmelon kan du legge på deg av; små mengder er sunt.

Ok. Hviss jeg lar være å spise resten av dagen siden jeg har spist store mengder melon i dag, da legger jeg vel ikke på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hviss jeg lar være å spise resten av dagen siden jeg har spist store mengder melon i dag, da legger jeg vel ikke på meg?

Vannmelon dekker på ingen måte ditt behov for vitaminer og andre næringgstoffer så det er rett og slett kjempedumt om du gjør det. Kutt ned på meloninntaket, max. 1/2 melon om dagen og spis som normalt ellers, i denne varmen er det også viktig å få i seg nok salt om man svetter mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Vannmelon dekker på ingen måte ditt behov for vitaminer og andre næringgstoffer så det er rett og slett kjempedumt om du gjør det. Kutt ned på meloninntaket, max. 1/2 melon om dagen og spis som normalt ellers, i denne varmen er det også viktig å få i seg nok salt om man svetter mye.

 

Som om jeg skulle sagt det sjæl!

 

Jeg har forresten vært og plukket kirsebær i dag. Spiste til jeg ikke hadde lyst på mer. Det var veldig tydelig at jeg hadde spist nok, for først var det så deilig at jeg stønnet :blink:  men etterhvert begynte det å føles litt ubehagelig, fikk nesten litt vondt i hodet. Kom til å tenke på uttrykket "mat uten bremser". Matsikkerhet handler ikke bare om å unngå mikrober og sprøytemidler, trygg mat er mat man kan spise seg mett på uten å bli overvektig. Mye mat som er menneskeskapt, har ikke slike bremser. Det er forskjellig fra person til person hvor disse bremsene sitter. De som blir 400 kilo har nok ikke bremser på noen mat i det hele tatt.

 

Ja, og jeg hadde med meg salttabletter, på 3 km trengte jeg en liter vann og to salttabletter.

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DexterMorgan

Som om jeg skulle sagt det sjæl!

 

Jeg har forresten vært og plukket kirsebær i dag. Spiste til jeg ikke hadde lyst på mer. Det var veldig tydelig at jeg hadde spist nok, for først var det så deilig at jeg stønnet :blink:  men etterhvert begynte det å føles litt ubehagelig, fikk nesten litt vondt i hodet. Kom til å tenke på uttrykket "mat uten bremser". Matsikkerhet handler ikke bare om å unngå mikrober og sprøytemidler, trygg mat er mat man kan spise seg mett på uten å bli overvektig. Mye mat som er menneskeskapt, har ikke slike bremser. Det er forskjellig fra person til person hvor disse bremsene sitter. De som blir 400 kilo har nok ikke bremser på noen mat i det hele tatt.

 

Ja, og jeg hadde med meg salttabletter, på 3 km trengte jeg en liter vann og to salttabletter.

Av ren nysgjerrighet hvor mange gram salt eller natrium er det i tablettene du tar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Av ren nysgjerrighet hvor mange gram salt eller natrium er det i tablettene du tar

 

500 mg natriumklorid, 100 tabletter. Det står så fjongt på glasset at det "forebygger slapphet", men, øy, jeg får migrene av væsketap, jo. Klarer ikke å få i meg nok væske uten, og tror det går rett igjennom, salt binder jo vann.

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

500 mg natriumklorid, 100 tabletter. Det står så fjongt på glasset at det "forebygger slapphet", men, øy, jeg får migrene av væsketap, jo. Klarer ikke å få i meg nok væske uten, og tror det går rett igjennom, salt binder jo vann.

Var selv ute på 3 timers gåtur i primetime sol og endte opp med sannsynligvis både saltmangel og kreft. Nå ser jeg ut som en tomat (har kritthvit hud). Hardt liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Var selv ute på 3 timers gåtur i primetime sol og endte opp med sannsynligvis både saltmangel og kreft. Nå ser jeg ut som en tomat (har kritthvit hud). Hardt liv

 

:wacko:

 

Smør deg med Aloe Vera og håp på det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var selv ute på 3 timers gåtur i primetime sol og endte opp med sannsynligvis både saltmangel og kreft. Nå ser jeg ut som en tomat (har kritthvit hud). Hardt liv

Hahaha, sorry. Rådet til Bella er godt, i hvertfall i forhold til tomatfargen :)

Anonymous poster hash: cb0f1...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...