Gå til innhold

Kan jeg få anoreksi av dette ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Dette skjønte jeg ikke? Lavkarbomat som er "normal" mat? Jeg bruker svært sjelden halvfabrikata i maten min (ja, jeg lager ting som majones og tacosalsa selv), men jeg får i meg en god porsjon karbohydrater likevel, mye mer enn i ett lavkarbokosthold, gjennom bær, grønnsaker, poteter, ris, hjemmebakt brød, havregrynsgrøt, og litt sukker på jordbærene osv iblant. Er ikke dette "normal" mat?

Anonymous poster hash: 4b74c...249

 

Jo. :) Men å si at man heller skal spise "vanlig mat" fremfor lavkarbo blir også feil. Om man har satt seg skikkelig inn i det og spiser ordentlig lavkarbo så spiser man jo rent kjøtt / fisk / fugl, egg, frø, nøtter, meieriprodukter (smør, fløte og rømmeprodukter + yoghurt) og mengder med grønnsaker. Jeg tror de færreste av oss som ikke spiser ordentlig lavkarbo er i nærheten av å spise så mye grønnsaker som en seriøs lavkarber gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jo. :) Men å si at man heller skal spise "vanlig mat" fremfor lavkarbo blir også feil. Om man har satt seg skikkelig inn i det og spiser ordentlig lavkarbo så spiser man jo rent kjøtt / fisk / fugl, egg, frø, nøtter, meieriprodukter (smør, fløte og rømmeprodukter + yoghurt) og mengder med grønnsaker. Jeg tror de færreste av oss som ikke spiser ordentlig lavkarbo er i nærheten av å spise så mye grønnsaker som en seriøs lavkarber gjør.

 

Det tror jeg deg på! Men jeg ville ikke vært foruten gulrota, kålrota og potetene mine (Har prøvd, det var ikke for meg). Ellers spiser jeg ganske likt, men med mindre kjøtt og meieriprodukter totalt, og grovbrød hver dag. Det er klart, jeg har byttet tilbake blomkålrisen til vanlig ris, og slike ting, så mindre grønnsaker blir det helt klart :)

Anonymous poster hash: 4b74c...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det tror jeg deg på! Men jeg ville ikke vært foruten gulrota, kålrota og potetene mine (Har prøvd, det var ikke for meg). Ellers spiser jeg ganske likt, men med mindre kjøtt og meieriprodukter totalt, og grovbrød hver dag. Det er klart, jeg har byttet tilbake blomkålrisen til vanlig ris, og slike ting, så mindre grønnsaker blir det helt klart :)

Anonymous poster hash: 4b74c...249

 

 

Jeg er veldig glad i mitt kosthold med mindre karbohydrater men i dag savner jeg ris. Hjemmelaget sushi med blomkålris er ikke det samme :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...