Gå til innhold

Søsteren til Stoltenberg .


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron

Her har jeg så mye meninger at jeg vel får begrense meg litt, men likevel:

 

Det er på tide at mennesker begynner å ta ansvar for sine handlinger.

 

Å spise en sjokolade når vekta sier at du ikke burde, å drikke alkohol, å sette et skudd heroin, å ta kniven og skade seg selv, å slå ned noen, å unnlate og møte på jobb, (jeg kunne fortsatt i det uendelige) er valg man tar. Det er ingen som tvinger deg til å gjøre noen av tingene.

 

Selv om noen gjør bedritne valg, så er de fortsatt viljestyrte valg og man må stå til ansvar/ta konsekvensene av valgene sine.

Det er jammen godt at du er perfekt da. Alle burde nok vært som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ISW

    17

  • AnonymBruker

    15

  • frosken

    12

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Jeg blir rett at hjertet mitt kan stoppe siden jeg har levd under mye stress og bekymringer og vært mye deprimert og tung i kroppen over lange perioder:(

Det kan vel ikke skje? Har aldri puttet noe stoff og knapt nok tabletter i kroppen min.

Alle hjerter kan stoppe og til slutt gjør de det. Det er et faktum - og skremmende. Men Ninis hjerte stoppet i relativt "ung" alder, sikkert pga harde påkjenninger fra drugs og medisinering. Og det finnes ingen grunn i verden til at du skal frykte at hjertet ditt stopper fordi hennes gjorde det. 

 

Selv kan du gjøre det som er sunt for hjertet for at det skal være friskt lenge: Unngå røyk- og alkohol/rusmidler. Spise sunt og mosjonere. Og stort mer får du og vi andre ikke gjort. 

Anonymous poster hash: 2d1bc...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er jammen godt at du er perfekt da. Alle burde nok vært som deg.

Hadde alle gort alt rett hadde vi vel ikke blitt syke, men hvordan i alle dager gjør man det? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle gort alt rett hadde vi vel ikke blitt syke,

 

Syk kan man bli uansett hva man gjør (eller ikke gjør).

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Syk kan man bli uansett hva man gjør.

Det er sant. Så jo han sunne svømmeren som fikk hjertestans, nei vår tid er nok utmålt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alle hjerter kan stoppe og til slutt gjør de det. Det er et faktum - og skremmende. Men Ninis hjerte stoppet i relativt "ung" alder, sikkert pga harde påkjenninger fra drugs og medisinering. Og det finnes ingen grunn i verden til at du skal frykte at hjertet ditt stopper fordi hennes gjorde det. 

 

Selv kan du gjøre det som er sunt for hjertet for at det skal være friskt lenge: Unngå røyk- og alkohol/rusmidler. Spise sunt og mosjonere. Og stort mer får du og vi andre ikke gjort. 

Anonymous poster hash: 2d1bc...c41

 

Det er sant:) Jeg har bare vært veldig stressa og anspendt lenge, nesten så det dunker hardt i kroppen når jeg slapper av og føles som costalbuen og ribbena er for trang for kroppen. Jeg får heller prøve mindfullness.

Type medisiner som Metadon og Subutex kan man også få hjerteproblemer av, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ladytron

Hadde alle gort alt rett hadde vi vel ikke blitt syke, men hvordan i alle dager gjør man det? :rolleyes:

Prøver så godt jeg kan, men jeg aner ikke. :rolleyes:

Var muligens litt provosert av et (etter mitt skjønn) noe tåpelig innlegg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Prøver så godt jeg kan, men jeg aner ikke. :rolleyes:

Var muligens litt provosert av et (etter mitt skjønn) noe tåpelig innlegg. :P

Ok, du lever nok sikkert lenger enn meg siden du prøver så godt du kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sant:) Jeg har bare vært veldig stressa og anspendt lenge, nesten så det dunker hardt i kroppen når jeg slapper av og føles som costalbuen og ribbena er for trang for kroppen. Jeg får heller prøve mindfullness.

Type medisiner som Metadon og Subutex kan man også få hjerteproblemer av, tror jeg.

Dunker er bra :) Det kan høres ut som om noe som senker stressnivået ditt ville vært godt for deg :)

Anonymous poster hash: 2d1bc...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Ok, du lever nok sikkert lenger enn meg siden du prøver så godt du kan ;)

Pfft, vet nå ikke det ;) Hvis det har noe å si hvem som er snillest så tror jeg at du lever lengst ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Pfft, vet nå ikke det ;) Hvis det har noe å si hvem som er snillest så tror jeg at du lever lengst ihvertfall :)

Å tusen takk for det ;) Er godt å høre at jeg er snill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rett at hjertet mitt kan stoppe siden jeg har levd under mye stress og bekymringer og vært mye deprimert og tung i kroppen over lange perioder:(

Det kan vel ikke skje? Har aldri puttet noe stoff og knapt nok tabletter i kroppen min.

Nei det kan det ikke :-)

Jeg skal ikke lyve, det finnes en tilstand som heter stressutløst hjertesvikt/stresskardiomyopati eller "broken heart syndrome". Men den rammer i såfall gjerne eldre og da etter enorme psykiske belastninger. Det er en veldig sjelden tilstand, og man blir så godt som alltid frisk av den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg så mye meninger at jeg vel får begrense meg litt, men likevel:

 

Det er på tide at mennesker begynner å ta ansvar for sine handlinger.

 

Å spise en sjokolade når vekta sier at du ikke burde, å drikke alkohol, å sette et skudd heroin, å ta kniven og skade seg selv, å slå ned noen, å unnlate og møte på jobb, (jeg kunne fortsatt i det uendelige) er valg man tar. Det er ingen som tvinger deg til å gjøre noen av tingene.

 

Selv om noen gjør bedritne valg, så er de fortsatt viljestyrte valg og man må stå til ansvar/ta konsekvensene av valgene sine.

Viljestyrt og viljestyrt. Alle må jo ta konsekvensene av sine valg det er nå bare sånn det.

Av og til tar man jo valg uten å tenke i det hele tatt. Eller så har man ikke lært seg hva som er kloke valg.

Jeg visste ikke hva som var modne valg før jeg begynte å se dr.phil ;)

Så handler det vel litt om flaks også. Jeg kunne sikkert blitt sammen med hvem som helst og blitt med på hva som helst (i perioder). Men har hatt kjærester som har "passet på" meg (stakkars mannslinger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jammen godt at du er perfekt da. Alle burde nok vært som deg.

I hvilken verden greide du å tolke det som at jeg aldri gjør feil valg?

Jeg irriterer meg over en voldsom jantelov her på DOL. Gjør man noe riktig så skal man liksom alltid få kjeft for det. Er det eneste riktige å gjøre en masse uhensiktsmessige ting og utagere pga det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan det ikke :-)

Jeg skal ikke lyve, det finnes en tilstand som heter stressutløst hjertesvikt/stresskardiomyopati eller "broken heart syndrome". Men den rammer i såfall gjerne eldre og da etter enorme psykiske belastninger. Det er en veldig sjelden tilstand, og man blir så godt som alltid frisk av den igjen.

Godt å høre! Jeg har hørt om det, og var litt det jeg tenkte på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

I hvilken verden greide du å tolke det som at jeg aldri gjør feil valg?

Jeg irriterer meg over en voldsom jantelov her på DOL. Gjør man noe riktig så skal man liksom alltid få kjeft for det. Er det eneste riktige å gjøre en masse uhensiktsmessige ting og utagere pga det?

Jeg synes du gjør mye rett for deg selv, og du er en god person :) Og du har tro på meg selv om du selv ikke tror på slike ting, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken verden greide du å tolke det som at jeg aldri gjør feil valg?

Jeg irriterer meg over en voldsom jantelov her på DOL. Gjør man noe riktig så skal man liksom alltid få kjeft for det. Er det eneste riktige å gjøre en masse uhensiktsmessige ting og utagere pga det?

 

Jeg ser at det nok ikke er det du mener, men jeg har også forståelse for at din kommentar kan virke litt hard, dersom man har det som verst (selv om jeg har stor tro på at du mener det godt). Jeg tenker ikke at du får kjeft for å gjøre det riktige, jeg opplever at mange (meg selv inkludert) kan føle seg truffet av dine kommentarer og dermed reagerer. Jeg tror imidlertid at folk er glade dersom du får noe til, og unner deg det :) Målet for de fleste tror jeg imidlertid er å ikke gjøre masse uhensiktsmessige ting, men det er dessverre ikke alltid det går slik man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken verden greide du å tolke det som at jeg aldri gjør feil valg?

Jeg irriterer meg over en voldsom jantelov her på DOL. Gjør man noe riktig så skal man liksom alltid få kjeft for det. Er det eneste riktige å gjøre en masse uhensiktsmessige ting og utagere pga det?

Har aldri sett at noen får kjeft for å gjøre noe riktig her på dol.

Virker som om du har veldig sterke meninger og da synes jeg du må tåle å få litt tilbake.

Ro deg ned asterix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...