Gå til innhold

Hva er dine sparetips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    40

  • DexterMorgan

    31

  • Madelenemie

    15

  • stjernestøv

    7

?

Hei!

 

Jeg henviser til, trodde du hadde lest det Mrs D`sitt svar til meg:-)

 

Nilcklusheletida fant det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nok ironisk ment av Madelenemie pga av et svar hun selv fikk :-)

Hei!

 

Og det er du og dere som har lært meg ironi:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du eller jeg som har missforstått denne tråden tro? Det spørres om sparetips her og da skal ikke de med god økonomi få komme med sine sparetips eller ?

Ikke om å vente med hagedammen et år, det er ikke sparing i det daglige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Onkel blå? Den skjønnte jeg ikke o.0

 

Oja, nei trokke politiet bryr seg om "intenet-tyver", de sier nok bare til folk at de får skifte passord på wifi :P

 

Og rent moralsk syntes du dette er helt uproblematisk?

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei!

 

Ja!

 

Du har altså ingen moralske kvaler med å hacke deg inn på andres internettstilgang for å bruke denne slik at du selv slipper å betale for egen internettilgang?

 

Selv om det bryter loven? Jeg trodde du var veldig opptatt av at lover og regler skulle følges?

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Du har altså ingen moralske kvaler med å hacke deg inn på andres internettstilgang for å bruke denne slik at du selv slipper å betale for egen internettilgang?

 

Selv om det bryter loven? Jeg trodde du var veldig opptatt av at lover og regler skulle følges?

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

 

Hun har ingen moralske kvaler med å bryte de lovene hun ikke liker.

Anonymous poster hash: 8fb10...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hun har ingen moralske kvaler med å bryte de lovene hun ikke liker.

Anonymous poster hash: 8fb10...c9b

 

Hei!

 

Så fint reflektert av de anonyme

 

Stå på anonyme, se hva de anonyme får til!

 

Jeg er 100% anonymt mot slaveri

 

Jeg er 100¤% anonymt i mot miljøvandalisme

 

Jeg er 100% anonymt mot dårlige råd.

 

Jeg er 100 % anonymt mot...

 

Men for h... hvem er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke om å vente med hagedammen et år, det er ikke sparing i det daglige!

 

Og det mener du det å vente med ferie til det ikke er høysesong, og pusse opp, men gjøre det selv, som TS tipser om, er?

Anonymous poster hash: f4d07...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eller betale mer i skatt hver måned, og få tilbake en god slump med penger en gang i året, med renter. 

Lån er ikke alltid gunstig å ha for lite av. :)

Anonymous poster hash: f4d07...301

 

 

Du får bedre renter på en høyrente sparekonto.

 

Og det er nesten aldri gunstig å ha lån, hvis du har en mulighet til å la være - eller raskere nedbetale det lånet du har.

 

Grunnen er at du alltid betaler mer i renter på det lånet, enn du vil få av f.eks "merutgifter" til økt formueskatt - selv etter at skattefratrekket på renteutgiftene er fratrukket.

 

Dette er en gammel "myte" som det virker som er vanskelig å avlive....

 

Det eneste unntaket jeg kan komme på for dette, er hvis du bruker pengene du låner til å investere i noe som stiger en del i verdi - som f.eks bolig. Men det vil da uansett være mer gunstig å betale ned boliglånet så raskt du kan, enn å spare opp de penger du måtte ha til overs på en sparekonto.

 

Du kan selvfølgelig også investere lånte penger i aksjer og fond, men det er kun for de som ønsker å drive ren risikosport med lånte penger - og det er ikke å anbefale for "vanlige" folk, for å si det forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og det mener du det å vente med ferie til det ikke er høysesong, og pusse opp, men gjøre det selv, som TS tipser om, er?

Anonymous poster hash: f4d07...301

 

Ja, mye mer enn en hagedam i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får bedre renter på en høyrente sparekonto.

 

Og det er nesten aldri gunstig å ha lån, hvis du har en mulighet til å la være - eller raskere nedbetale det lånet du har.

 

Grunnen er at du alltid betaler mer i renter på det lånet, enn du vil få av f.eks "merutgifter" til økt formueskatt - selv etter at skattefratrekket på renteutgiftene er fratrukket.

 

Dette er en gammel "myte" som det virker som er vanskelig å avlive....

 

Det eneste unntaket jeg kan komme på for dette, er hvis du bruker pengene du låner til å investere i noe som stiger en del i verdi - som f.eks bolig. Men det vil da uansett være mer gunstig å betale ned boliglånet så raskt du kan, enn å spare opp de penger du måtte ha til overs på en sparekonto.

 

Du kan selvfølgelig også investere lånte penger i aksjer og fond, men det er kun for de som ønsker å drive ren risikosport med lånte penger - og det er ikke å anbefale for "vanlige" folk, for å si det forsiktig.

 

 

Ahh, dette visste jeg ikke :) Er dårlig på å spare, så liker å betale for mye skatt (så jeg ikke har mulighet til å ta ut penger fra sparekontoen) :)

 

Jeg fikk beskjed om av en pengekompis som jobber med slikt om at jeg hadde for lite lån, og at jeg burde ta opp mer i boliglån (og bruke det på båt og oppussing ja) :) Etter lånet sitter jeg med omtrent 1,4 i lån, og inntekt på rundt 900 000, hadde takstmann fra banken etterpå og boligen er nå "verdt" rundt 5-6 ganger mer enn det jeg ga. Har null greie på slikt selv. :)

 

Fond og aksjer og slikt er ikke for meg, hehe :)

Anonymous poster hash: f4d07...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DexterMorgan

 

Og rent moralsk syntes du dette er helt uproblematisk?

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

 

 

Ja. Nå hører det med til historien at jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke har moral/empati/sympati/skamfølelse/alle negative følelser. Så, ja, vi får skylde på sykdommen min :ph34r:

 

Ps. jeg betaler for nettet mitt jeg bare gir generelle råd for de som virkelig er i pengeknipe en kort stund, så ikke kom her å bli full emo-mode

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Ja. Nå hører det med til historien at jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke har moral/empati/sympati/skamfølelse/alle negative følelser. Så, ja, vi får skylde på sykdommen min :ph34r:

 

Ps. jeg betaler for nettet mitt jeg bare gir generelle råd for de som virkelig er i pengeknipe en kort stund, så ikke kom her å bli full emo-mode

Har du positive følelser da? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Har du positive følelser da? :o

Nei.

 

edit: Skal lure legen til å gi meg noen Welbutrin neste gang og se om jeg får litt følelser av det

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei.

 

edit: Skal lure legen til å gi meg noen Welbutrin neste gang og se om jeg får litt følelser av det

Høres ikke greit ut. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Høres ikke greit ut. :mellow:

 

hehe, å være i enden av skalaen er aldri optimalt, vi er vel på hver vår ende sånn sett du føler for mye jeg ingen ting :P men jeg tror nok jeg har det bedre enn deg sånn sett da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

hehe, å være i enden av skalaen er aldri optimalt, vi er vel på hver vår ende sånn sett du føler for mye jeg ingen ting :P men jeg tror nok jeg har det bedre enn deg sånn sett da

Men du vil vel føle? Det er mange gode følelser også selv om mine er mest skremmende for tiden. Blir du aldri redd? Ikke sint heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Men du vil vel føle? Det er mange gode følelser også selv om mine er mest skremmende for tiden. Blir du aldri redd? Ikke sint heller?

 

Nope. Bare fysisk smerte da det kan jeg føle, ikke noe annent som jeg kommer på i farta ihvertfall. Og jeg vet ikke man vet aldri hvordan det er å være andre folk, kanskje jeg hadde likt å bytte liv med deg, kanskje ikke, er umulig å si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...