Gå til innhold

Hva er dine sparetips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

DexterMorgan

Hei!

Har du aldri fått dårlig samvittighet?

Syns rart, men fint du innrømmer det, det er en del NT mennesker som lyver på skumle måter, det er umulig for meg å forklare, da det er for komplisert, derfor foretrekker de som ærlig innrømmer sine dårlige sider osv...

Det er realt, tror derfor jeg liker deg.

Nei aldri, hyggelig at du liker meg :)

Det er vanskelig å tro på deg når du sier du ikke har noen følelser. Det må være en forenkling. Jeg tror du ville vært en slags grønnsak om du bokstavlig talt var helt uten følelser, og dermed uten motivasjon for noe som helst. Det skinner igjennom at du er engasjert i visse ting.

 

Tja, kanskje noe overdrevet men i all hovedsak er det slik. Du kan jo selv prøve å forestille deg hvordan en person med depresjon/dystymi som er i retning av apati/likegyldighet isteden for i retning av tilstedeværelse av masse negative følelser, blandet med at ingen aktiviteter gir glede, blandet med trekk fra dyssosial personlighetsforstyrrelse vil bli seende ut, det blir vel ganske tomt i topplokket da sånn følelsesmessigt. Og slike kombinasjoner er vel ikke helt utenkelige vel ?

 

Jeg er kanskje ikke en grønsak, men dersom man tar mitt intelekt og min fysiske form, og ser på hva jeg oppnår rent objektivt i livet, så er det ganske grønnsaks aktig altså :P Jeg har all potensiale til å bli noe veldig stort, men uten noe driv og motivasjon (som kommer fra følelser) så blir det til at man råtner foran PCen

 

Jeg skal ta Welbutrin nå da så kanskje jeg våkner til livet litt da, men jeg trives greit med situasjonen slik den er, det man ikke vet at man mangler savner man jo egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    40

  • DexterMorgan

    31

  • Madelenemie

    15

  • stjernestøv

    7

Nei aldri, hyggelig at du liker meg :)

 

Tja, kanskje noe overdrevet men i all hovedsak er det slik. Du kan jo selv prøve å forestille deg hvordan en person med depresjon/dystymi som er i retning av apati/likegyldighet isteden for i retning av tilstedeværelse av masse negative følelser, blandet med at ingen aktiviteter gir glede, blandet med trekk fra dyssosial personlighetsforstyrrelse vil bli seende ut, det blir vel ganske tomt i topplokket da sånn følelsesmessigt. Og slike kombinasjoner er vel ikke helt utenkelige vel ?

 

 

Er det ikke hyggelig på DOL da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aldri, hyggelig at du liker meg :)

 

Tja, kanskje noe overdrevet men i all hovedsak er det slik. Du kan jo selv prøve å forestille deg hvordan en person med depresjon/dystymi som er i retning av apati/likegyldighet isteden for i retning av tilstedeværelse av masse negative følelser, blandet med at ingen aktiviteter gir glede, blandet med trekk fra dyssosial personlighetsforstyrrelse vil bli seende ut, det blir vel ganske tomt i topplokket da sånn følelsesmessigt. Og slike kombinasjoner er vel ikke helt utenkelige vel ?

 

Jeg er kanskje ikke en grønsak, men dersom man tar mitt intelekt og min fysiske form, og ser på hva jeg oppnår rent objektivt i livet, så er det ganske grønnsaks aktig altså :P Jeg har all potensiale til å bli noe veldig stort, men uten noe driv og motivasjon (som kommer fra følelser) så blir det til at man råtner foran PCen

 

Jeg skal ta Welbutrin nå da så kanskje jeg våkner til livet litt da, men jeg trives greit med situasjonen slik den er, det man ikke vet at man mangler savner man jo egentlig ikke.

Hei!

Jeg har selv ingen evne til å være venn på NT vis.

Jeg er visst venn med noen, men det er mer at jeg har resignert og godtatt språkbruken.

Jeg hjelper mine naboer med ting, hvis de regner meg som venn, ok, bare glad de ikke krever mer av meg!

Jeg har virkelig forsøkt å forstå dette med venner, men jeg skjønner det ikke:-(

Fordelen er at alle mennesker er like for meg, hvem som ber om hjelp når er jeg lite opptatt av, jeg hjelper dem av ulike grunner:

Noen ganger vanskelig å si nei

Andre ganger en følelse av plikt

Andre ganger fordi de ikke har noen andre

Ofte av glede,

Det hender jeg er sliten, men sier ja, pga av , ja jeg vet ikke , ofte at de ikke har andre til å hjelpe, da er jeg ikke glad, men etterpå er jeg fornøyd, jeg vet jeg ordnet opp for noen, og at de er glade, da overføres på en måte deres tilfredshet på meg. Noe sånt.

Jeg er litt lei meg fordi jeg aldri har hatt en enkel evne til å inngå vennskap, de gangene det oppstår er det opp til andre å gjøre det til et vennskap, jeg glemmer ta kontakt, og det er ikke slik det fungerer på NT' vis.

Jeg syns den autistiske måten å være venn på er god, men i en NT verden er det ikke så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke dere som snakker om alt annet enn sparetips i denne tråden heller lage dere en annen tråd, i stedet for å ødelegge denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Burde ikke dere som snakker om alt annet enn sparetips i denne tråden heller lage dere en annen tråd, i stedet for å ødelegge denne?

 

Enig med det, men det er nok noe sent nå, livet er ikke rettferdig, ei heller på interwebben

Anonymous poster hash: 7552b...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med det, men det er nok noe sent nå, livet er ikke rettferdig, ei heller på interwebben Anonymous poster hash: 7552b...a4a

Og i særdeleshet ikke på DOL.

Anonymous poster hash: 9a3db...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og i særdeleshet ikke på DOL.

Anonymous poster hash: 9a3db...e70

word

Anonymous poster hash: 7552b...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke dere som snakker om alt annet enn sparetips i denne tråden heller lage dere en annen tråd, i stedet for å ødelegge denne?

Her er jeg helt enig. Asperger meg her og asperger meg der. Det er ingen grunn til at det skal kvele alt annet rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er jeg helt enig. Asperger meg her og asperger meg der. Det er ingen grunn til at det skal kvele alt annet rundt seg.

 

Synes det bør være et sånnt automatisk filter, inneholder posten order Asperger blir den automatisk slettet! Vi trenger et skikkelig anti-asperger opprør her på forumet for disse skrullingene klarer jo ikke å oppføre seg! Hva med en underskriftskampanje?

Anonymous poster hash: 7552b...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mye billigere der da? Frakten kommer jo i tillegg og toll.

Jepp! Jeg fikk en pakke med tomme teposer fra en venninne og de var geniale til te i løs vekt, men kostet flesk her i Norge. På Ebay fant jeg tomme poser til 17,- for 100 stykker og bare noen få kroner i frakt. :) I Norge er portoen hinsides dyr i forhold til ellers i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Jeg fikk en pakke med tomme teposer fra en venninne og de var geniale til te i løs vekt, men kostet flesk her i Norge. På Ebay fant jeg tomme poser til 17,- for 100 stykker og bare noen få kroner i frakt. :) I Norge er portoen hinsides dyr i forhold til ellers i verden.

 

Smart, og takk for tips. Jeg har sånne selv (som jeg ikke aner hvor har kommet fra), og det begynner å bli tomt. Nå vet jeg hvor jeg skal få tak i flere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...