Gå til innhold

Hva er dine sparetips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja. Nå hører det med til historien at jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke har moral/empati/sympati/skamfølelse/alle negative følelser. Så, ja, vi får skylde på sykdommen min :ph34r:

 

 

Ha, noe skal en skylde på.Den sykdommen finnes ikke.

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    40

  • DexterMorgan

    31

  • Madelenemie

    15

  • stjernestøv

    7

DexterMorgan

 

Ha, noe skal en skylde på.Den sykdommen finnes ikke.

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

 

javel ?

 

Sier ikke at det er noen unnskyldning, sier bare at jeg er slik, man har selvsagt fri vilje og muligheten til å oppføre seg ordentlig på tross av at man ikke har de vanlige følelsene som er med på å styre handlingene litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nope. Bare fysisk smerte da det kan jeg føle, ikke noe annent som jeg kommer på i farta ihvertfall. Og jeg vet ikke man vet aldri hvordan det er å være andre folk, kanskje jeg hadde likt å bytte liv med deg, kanskje ikke, er umulig å si :P

Ja umulig å si, skulle gått an å byttet av og til. Gått i andres sko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

javel ?

 

Sier ikke at det er noen unnskyldning, sier bare at jeg er slik, man har selvsagt fri vilje og muligheten til å oppføre seg ordentlig på tross av at man ikke har de vanlige følelsene som er med på å styre handlingene litt

 

Hva slags sykdom er dette da? 

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

 

Hva slags sykdom er dette da? 

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

 

 

sykdom, tja, nå er det jo slik at man har diagnoser for psykiske lidelser, hvor enkeltsymptomer ikke er sykdommer i seg selv men har du nok symptomer i en gruppe så får du en diagnose (sykdom)

 

I farta så tror jeg slike symptomer som mangel på etikk moral skyld skam , ikke noe problem med å lyve, ikke noe problem med å stjele etc er symptomer som dersom man har nok av dem og lever dem ut gir diagnosen/sykdommen) antisosial/dyssosial personlighetsforstyrrelse. men har du ikke nok trekk så får du ingen diagnose/sykdom da får du bare enkelttrekkene

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Dyssosial_personlighetsforstyrrelse

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

 

Hva slags sykdom er dette da? 

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

 

Hvorfor tror du fengslene er så fulle? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor tror du fengslene er så fulle? =)

 

Fordi vi har åpne grenser med endeløs import av utenlanske kriminelle?

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

sykdom, tja, nå er det jo slik at man har diagnoser for psykiske lidelser, hvor enkeltsymptomer ikke er sykdommer i seg selv men har du nok symptomer i en gruppe så får du en diagnose (sykdom)

 

I farta så tror jeg slike symptomer som mangel på etikk moral skyld skam , ikke noe problem med å lyve, ikke noe problem med å stjele etc er symptomer som dersom man har nok av dem og lever dem ut gir diagnosen/sykdommen) antisosial/dyssosial personlighetsforstyrrelse. men har du ikke nok trekk så får du ingen diagnose/sykdom da får du bare enkelttrekkene

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Dyssosial_personlighetsforstyrrelse

 

Litt for enkelt å skylde på det. Men hvis behandling ikke nytter får man brue dem inne på livstid.

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

 

Fordi vi har åpne grenser med endeløs import av utenlanske kriminelle?

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

 

Joa sant nok det :P Noen av dem har slike "sykdommer" som meg også da, greit nok at du ikke tror på meg men slik er verden faktisk, alle er ikke like moralske flotte mennesker som du tydeligvis er, men en del av dem klarer faktisk å oppføre seg bra alikavel (jeg er ikke i fengsel hvis du lurte på det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

 

Litt for enkelt å skylde på det. Men hvis behandling ikke nytter får man brue dem inne på livstid.

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

 

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Joa sant nok det :P Noen av dem har slike "sykdommer" som meg også da, greit nok at du ikke tror på meg men slik er verden faktisk, alle er ikke like moralske flotte mennesker som du tydeligvis er, men en del av dem klarer faktisk å oppføre seg bra alikavel (jeg er ikke i fengsel hvis du lurte på det)

 

Så det er altså mulig å overstyre denne pf'en...

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

 

Så det er altså mulig å overstyre denne pf'en...

Anonymous poster hash: 59a2c...6e5

 

jeg har en annen sykdom som gjør at denne PFen ikke blir brukt i virkeligheten. Jeg har "flaks" der

 

Vanskelig å rane folk dersom du ikke tør å gå bort til folk for eksempel, da stopper det opp og du gjemmer deg på sofaen istedenfor  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har en annen sykdom som gjør at denne PFen ikke blir brukt i virkeligheten. Jeg har "flaks" der

 

Vanskelig å rane folk dersom du ikke tør å gå bort til folk for eksempel, da stopper det opp og du gjemmer deg på sofaen istedenfor  ;)

 

Du hadde ranet gamle damer hvis du hadde turt?

Anonymous poster hash: 9a3db...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DexterMorgan

 

Du hadde ranet gamle damer hvis du hadde turt?

Anonymous poster hash: 9a3db...e70

 

Vel, morsomt dette her, men så har jeg enda en "sykdom" som gjør at materielle goder ikke gir meg gleder (ingen ting gir meg gleder). Dermed er det meningsløst for meg å rane folk da jeg ikke har noe bruk for pengene jeg raner til meg. jeg er en ganske god suppe av forskjellige symptomer som gjør at jeg er ekstremt rar, beklager dette :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, morsomt dette her, men så har jeg enda en "sykdom" som gjør at materielle goder ikke gir meg gleder (ingen ting gir meg gleder). Dermed er det meningsløst for meg å rane folk da jeg ikke har noe bruk for pengene jeg raner til meg. jeg er en ganske god suppe av forskjellige symptomer som gjør at jeg er ekstremt rar, beklager dette :/

 

Høres ut som en merkelig suppe. Er du selvdiagnostisert?

Anonymous poster hash: 9a3db...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

 

Høres ut som en merkelig suppe. Er du selvdiagnostisert?

Anonymous poster hash: 9a3db...e70

 

 

Delvis/delvis ikke. Har noen ofisielle diagnoser og noen uoffisielle.

 

Menneskekroppen er en merkelig ting, det finnes rare supper av alle mulige slag, med "diagnosene" så samler man bare noen som er kombinasjoner som likner litt på hverandre men alle tilfellene er unike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Delvis/delvis ikke. Har noen ofisielle diagnoser og noen uoffisielle.

 

Menneskekroppen er en merkelig ting, det finnes rare supper av alle mulige slag, med "diagnosene" så samler man bare noen som er kombinasjoner som likner litt på hverandre men alle tilfellene er unike.

 

Tror det er blitt for enkelt å skylde på alle mulige diagnoser for å slippe å ta ansvar selv.

Anonymous poster hash: 9a3db...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

 

Tror det er blitt for enkelt å skylde på alle mulige diagnoser for å slippe å ta ansvar selv.

Anonymous poster hash: 9a3db...e70

 

 

edit, glem det XD

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er det sikkert. Er nok derfor tallet på nye trygdede går ned fordi det er så lett å skylde på diagnoser

 

Går tallet ned?

Anonymous poster hash: 9a3db...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

 

Går tallet ned?

Anonymous poster hash: 9a3db...e70

 

Nei, googlet det etter at jeg skrev det var vist feil, men kunne sverge på at jeg leste det et sted. kanskje det var uføre i ung alder som gikk ned , eller prosentvis andel av befolkningen som ble ufør, jeg husker rett og slett ikke

 

Edit:

 

Antallet årsverk på trygd har vokst med 19 prosent i perioden 1992-2011 sett under ett. Det er omtrent det samme som veksten i folketallet i aldersgruppen 16-66 år. -

 

 

Veksten i sysselsetting har imidlertid vært langt sterkere, 31 prosent

 

Veksten i sysselsetting har imidlertid vært langt sterkere, 31 prosent. - See more at: http://www.samfunnsforskning.no/Publikasjoner/Kronikker-og-andre-artikler/2012/2012-028#sthash.TmlOecFs.wdYNyW9D.dpuf

See more at: http://www.samfunnsforskning.no/Publikasjoner/Kronikker-og-andre-artikler/2012/2012-028#sthash.TmlOecFs.dpuf

 

hmm ser ut som det er likt sånn egentlig, men nvm

 

Edit2 wdf funker dårlig med copy paste med linux fra den websiden beklager at det ble fucked up paste ish

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...