Gå til innhold

Nå går det ikke lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hvordan går det med deg og dere? :) Har dere kommet fram til noen avtale dere begge kan leve med?

Tenkte akkurat på deg fordi jeg drver og booker hyttetur med en venn til helgen, og kom plutselig på at vedkommende har hatt det akkurat som deg/ dere: greier ikke løsrive seg fra et forhold som ikke fungerer. Vi gjorde samme tur på vårparten i 2012, og den gang skulle vedkommende reise hjem og avslutte forholdet etter turen. Dette skjedde selvfølgelig ikke, og siden har de hatt et av og på- forhold etter formelen "en god dag - fem dårlige", men når er det forhåpentligvis over siden min venns eks har funnet en annen. Min venn sitter deppa, sliten og omtrent arbeidsufør igjen (akkurat som jeg oppfatter deg), og jeg har lyst til å riste vedkommende som er alt for bra menneske til å kjøre seg selv så sikkert og målrettet i grøfta!

Jeg lurer på om jeg skal minne vedkommende om at forholdet allerede var over for to og et halvt år siden når temaet kommer opp nå til helgen - for det gjør det . Temaet skygger visst over alt som er viktig for min venn for tiden... Desverre. 

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

53

• frosken

19

• påskelilje

14

• Kayia

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei! Håper det ordner seg for vennen din. Jeg kan tenke meg at det er ekstra kjipt mtp at de også har brukt en del tid på prosessen og så ender det sånn... Men det er vel klassikeren det; at man faller lettere for andre når det ikke er bra i heimen...

Her er det same, same... (Bombe) Stabilt ustabilt.

For ett og to år siden var jeg på fest m en venn at foreldrene mine, og begge gangene ble det nevnt litt om situasjonen her. Det siste jeg husker fra de sene nattetimer i fjor er at jeg sa: Når vi sees om ett år- ja, da er det i alle fall kommet en løsning... Hvorpå hun svarte:Jeg er ikke så sikker på det, nei...

Skrevet

Kjære Cilie!

Ønsker deg så veldig varige gode dager - ikke bare en god opplevelse nå og da.... Siden dere ikke klarer å bryte med hverandre, burde dere bli enige om å få hverdagen til å bli så god som mulig, med den historikken og utgangspunktet dere har. Hadde samlivskurs vært noe for dere, tror du? Vi har gjennom årenes løp vært på to - et PREP-kurs, og et Ekteskapsdialog-kurs. Det siste var definitivt det mest intense og slitsomme, men absolutt det beste. Det er ingen plenumsgreier eller gruppesamtaler der dere må utlevere dere, men masse jobbing to og to med ulike temaer. Se her: http://www.ekteskapsdialog.no/

Skrevet

Hei! Håper det ordner seg for vennen din. Jeg kan tenke meg at det er ekstra kjipt mtp at de også har brukt en del tid på prosessen og så ender det sånn... Men det er vel klassikeren det; at man faller lettere for andre når det ikke er bra i heimen...

Her er det same, same... (Bombe) Stabilt ustabilt.

For ett og to år siden var jeg på fest m en venn at foreldrene mine, og begge gangene ble det nevnt litt om situasjonen her. Det siste jeg husker fra de sene nattetimer i fjor er at jeg sa: Når vi sees om ett år- ja, da er det i alle fall kommet en løsning... Hvorpå hun svarte:Jeg er ikke så sikker på det, nei...

Jeg håper det ordner seg både for dere og for vennen min. Det er først nå h*n har skjønt hvor stor del av livet dette forholdet har fått legge beslag på, og desverre tror jeg ennå tankene går i retning eksen som (forhåpentligvis) har gått videre nå. De er som dere like vinglete begge to, så akkurat idét den ene greier å holde avstand presser den andre på. Forskjellen er bare at eksen tar kontakt fordi behovet for å bli elsket er så himla stort, mens min venn tar kontakt fordi h*n håper at DENNE gangen blir det annerledes... Men det blir det jo ikke, for med en gang h*n viser interesse begynner denne push-and-pull-greia fra eksens side igjen. Jeg håper dette er siste runde for dem, men er ikke så sikker...

Som deg er dette en attraktiv, oppegående og ressurssterk person som får masse oppmerksomhet fra andre i de periodene det er slutt, men hekten har vært så sterk at andre potensielle forhold har blitt avsluttet gang på gang når eksen kommer med sine "jeg skjønner ikke hva jeg har gjort, det er jo deg jeg elsker"- utsagn igjen... Trist å se at selvfølelsen synker, at h*n ikke jobber godt og ellers føler seg som en tom bøtte. Alt ligger jo tilrette for at dette kunne vært h*ns beste år sant, og sånn er det for deg og sambo også. Hadde dere brutt for et par år siden hadde dere hatt gode liv nå, men istedenfor sliter dere både hjemme, på jobb og med dere selv. Siden jeg står tett og ser min venn vet jeg at det er lite vi kan si for å få dere til å handle annerledes, men jeg håper dere alle fire greier å kutte navlestrengen snart, og heller velger å leve :)  

Skrevet

Kjære Cilie!

Ønsker deg så veldig varige gode dager - ikke bare en god opplevelse nå og da.... Siden dere ikke klarer å bryte med hverandre, burde dere bli enige om å få hverdagen til å bli så god som mulig, med den historikken og utgangspunktet dere har. Hadde samlivskurs vært noe for dere, tror du? Vi har gjennom årenes løp vært på to - et PREP-kurs, og et Ekteskapsdialog-kurs. Det siste var definitivt det mest intense og slitsomme, men absolutt det beste. Det er ingen plenumsgreier eller gruppesamtaler der dere må utlevere dere, men masse jobbing to og to med ulike temaer. Se her: http://www.ekteskapsdialog.no/

Tusen takk for det :) Jeg kunne gjerne gjort noe sånt, men lite gehør for det herfra. Jeg tror egentlig han burde fått ordnet opp i en del tanker på egenhånd, men han er altså typisk hankjønn på det området...

By the way; nå outet du meg ;)

Anonymous poster hash: 67301...005

Skrevet

Jeg håper det ordner seg både for dere og for vennen min. Det er først nå h*n har skjønt hvor stor del av livet dette forholdet har fått legge beslag på, og desverre tror jeg ennå tankene går i retning eksen som (forhåpentligvis) har gått videre nå. De er som dere like vinglete begge to, så akkurat idét den ene greier å holde avstand presser den andre på. Forskjellen er bare at eksen tar kontakt fordi behovet for å bli elsket er så himla stort, mens min venn tar kontakt fordi h*n håper at DENNE gangen blir det annerledes... Men det blir det jo ikke, for med en gang h*n viser interesse begynner denne push-and-pull-greia fra eksens side igjen. Jeg håper dette er siste runde for dem, men er ikke så sikker...

Som deg er dette en attraktiv, oppegående og ressurssterk person som får masse oppmerksomhet fra andre i de periodene det er slutt, men hekten har vært så sterk at andre potensielle forhold har blitt avsluttet gang på gang når eksen kommer med sine "jeg skjønner ikke hva jeg har gjort, det er jo deg jeg elsker"- utsagn igjen... Trist å se at selvfølelsen synker, at h*n ikke jobber godt og ellers føler seg som en tom bøtte. Alt ligger jo tilrette for at dette kunne vært h*ns beste år sant, og sånn er det for deg og sambo også. Hadde dere brutt for et par år siden hadde dere hatt gode liv nå, men istedenfor sliter dere både hjemme, på jobb og med dere selv. Siden jeg står tett og ser min venn vet jeg at det er lite vi kan si for å få dere til å handle annerledes, men jeg håper dere alle fire greier å kutte navlestrengen snart, og heller velger å leve :)

Takk for refleksjoner!

Ja, vi burde nok blitt boende fra hverandre lenger. Da kunne det vært annerledes nå. Det er godt mulig vi begge kan finne mer passende partnere, men jeg tror vi begge er usikre på om "totalen" blir bedre.

Skrevet

Unnskyld! Det var absolutt ikke meningen. Skal jeg be webmaster om å slette det?

Skrevet

Unnskyld! Det var absolutt ikke meningen. Skal jeg be webmaster om å slette det?

Nei, det går bra:)

Han hjemme leser her og finner meg uansett, men jeg skrev anonymt da jobben var innblandet.. Og mtp søkehistorikk. Regnet med at det ville være gjenkjennelig for de fleste uansett - noe som er viktig ifht muligheten til å få gode svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...