Gondor Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Jeg har akkurat begynt å redusere lamictal fra 500 mg per døgn til 400 mg. Psykiateren min vet ikke dette. Grunnen til at jeg gjør dette er først og fremst at jeg har vært symptomfri i åresvis med unntak av enkelte korte, dype depresjoner. Jeg tenker at jeg ved å redusere litt vil avlaste kroppen og hjernen. Det er tross alt kjemikalier! Min hovedutfordring er tankekjør og paranoia. Jeg skal til psykiateren i november og har ikke tenkt til å redusere ytterligere før jeg har konferert med ham. Bifaller du, NHD? 0 Siter
frosken Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Jeg skjønner ikke poenget med å endre medisineringen selv når man går hos en psykiater som også er farmakolog. Kan du ikke bare sende en sms eller et brev og informere/be om samtykke? 0 Siter
Health Freak Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Alt som har masse er kjemikalier. :-) Eller har du en egen definisjon? Noe som ikke finnes i naturen? Men har du noen garanti for at det som ikke finnes i naturen nødvendigvis er skadelig? Og hva med ting i naturen, som fluesopp... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Alt som har masse er kjemikalier. :-) Eller har du en egen definisjon? Noe som ikke finnes i naturen? Men har du noen garanti for at det som ikke finnes i naturen nødvendigvis er skadelig? Og hva med ting i naturen, som fluesopp... Pleier du å konsumere fluesopp? Anonymous poster hash: 0cc71...2f8 0 Siter
Health Freak Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Pleier du å konsumere fluesopp? Anonymous poster hash: 0cc71...2f8 Nei. Jeg sier at Lamictal ikke er farlig fordi det er syntetisk. Det er ganske mange som har en slik argumentasjon i hodet, og som på grunn av det kanskje slutter på eller nekter å ta medisiner som hadde ført til bedre livskvalitet. Skal man si at det er farlig, så må man se på Lamictal som stoff i seg selv, ikke det at det er syntetisk. Jeg føler at den argumentasjonen "kunstig er skadelig", den fører mye elendighet med seg... For å gjenta meg selv; du har ingen garanti for at alt syntetisk er skadelig, kanskje er et slikt stoff kjempesunt, på samme måte som man ikke har noen garanti for at ting man finner i naturen er sunt. Viste her til fluesopp, men dette er bare en ekstremt eksempel. Det er mange ting vi kan finne på å putte i oss som er skadelig, som vi ikke engang merker noe til når det inntas. Jeg kan nevne e-coli smitta spekemat. Jeg kan nevne pomfri - det er kreftfremkallende. 0 Siter
Gondor Skrevet 1. september 2014 Forfatter Skrevet 1. september 2014 Jeg skjønner ikke poenget med å endre medisineringen selv når man går hos en psykiater som også er farmakolog. Kan du ikke bare sende en sms eller et brev og informere/be om samtykke? Jeg har tenkt litt og kommet frem til at jeg skal bestille time. Han har uansett bedt meg om å ta kontakt hvis jeg får tankekjør for å se om han ikke kan svinge tryllestaven. 0 Siter
Gondor Skrevet 1. september 2014 Forfatter Skrevet 1. september 2014 Nei. Jeg sier at Lamictal ikke er farlig fordi det er syntetisk. Det er ganske mange som har en slik argumentasjon i hodet, og som på grunn av det kanskje slutter på eller nekter å ta medisiner som hadde ført til bedre livskvalitet. Skal man si at det er farlig, så må man se på Lamictal som stoff i seg selv, ikke det at det er syntetisk. Jeg føler at den argumentasjonen "kunstig er skadelig", den fører mye elendighet med seg... For å gjenta meg selv; du har ingen garanti for at alt syntetisk er skadelig, kanskje er et slikt stoff kjempesunt, på samme måte som man ikke har noen garanti for at ting man finner i naturen er sunt. Viste her til fluesopp, men dette er bare en ekstremt eksempel. Det er mange ting vi kan finne på å putte i oss som er skadelig, som vi ikke engang merker noe til når det inntas. Jeg kan nevne e-coli smitta spekemat. Jeg kan nevne pomfri - det er kreftfremkallende. Gode poeng. En interessant måte å tenke på. Jeg holder på min plan, men bestiller time hos psykiateren i morgen. 0 Siter
Health Freak Skrevet 1. september 2014 Skrevet 1. september 2014 Gode poeng. En interessant måte å tenke på. Jeg holder på min plan, men bestiller time hos psykiateren i morgen. Bra det da, but what's the hurry... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.