Gå til innhold

Mmmmmmmat!


Bella Dotte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det smoothie! Laget på melk, yoghurt, banan og fersken. Smaker himmelsk!

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det smoothie! Laget på melk, yoghurt, banan og fersken. Smaker himmelsk!

Liker så godt disse trådene dine om mat :)

 

Du får så godt fram noe som er superviktig, nemlig at man kan kose seg med god mat også om man ikke overspiser eller spiser kjapp og oversukret/ oversaltet fet mat. Mitt kosthold ligner ditt, og som deg koser jeg meg veldig med mat. Mange av de rundt meg som har gått ned spiser som oss, og når vanen er innarbeidet har de ikke følelsen av å være på diett, sier de. Det tror jeg er en nøkkel til å holde vekten stabil etter nedgang. Selv har jeg alltid hatt et slikt kosthold, og det har aldri vært motivert ut fra vekt - kun basert på hva jeg foretrekker og liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker så godt disse trådene dine om mat :)

 

Du får så godt fram noe som er superviktig, nemlig at man kan kose seg med god mat også om man ikke overspiser eller spiser kjapp og oversukret/ oversaltet fet mat. Mitt kosthold ligner ditt, og som deg koser jeg meg veldig med mat. Mange av de rundt meg som har gått ned spiser som oss, og når vanen er innarbeidet har de ikke følelsen av å være på diett, sier de. Det tror jeg er en nøkkel til å holde vekten stabil etter nedgang. Selv har jeg alltid hatt et slikt kosthold, og det har aldri vært motivert ut fra vekt - kun basert på hva jeg foretrekker og liker. 

 

Nei, jeg liker ikke diettmatt, jeg spiser bare mat ;) Jeg har oppdaget at jeg trives best med mat som jeg kan spise meg mett på - noe gir meg ikke noen tilfredsstillelse i det hele tatt, selv om det kjennes sånn ut, så rart?, jeg vil bare ha mer! Men god mat som ikke er altfor god, det er akkurat passe! Og sånn mat er jeg flink til å lage  :P

 

Jeg har kjøpt meg matboksen til Susanne Kaluza, den er sammenleggbar, har riktig størrelse og er derfor veldig praktisk. Et par ganger nå har jeg hatt med niste i den, jeg synes jeg spiser rart, men godt - gulrot, nøtter, ridderost, morrpølse og pære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg liker ikke diettmatt, jeg spiser bare mat ;) Jeg har oppdaget at jeg trives best med mat som jeg kan spise meg mett på - noe gir meg ikke noen tilfredsstillelse i det hele tatt, selv om det kjennes sånn ut, så rart?, jeg vil bare ha mer! Men god mat som ikke er altfor god, det er akkurat passe! Og sånn mat er jeg flink til å lage  :P

 

Jeg har kjøpt meg matboksen til Susanne Kaluza, den er sammenleggbar, har riktig størrelse og er derfor veldig praktisk. Et par ganger nå har jeg hatt med niste i den, jeg synes jeg spiser rart, men godt - gulrot, nøtter, ridderost, morrpølse og pære.

Jeg tenker at diett ikke bare handler om en spesiell type mat, men også hvordan man forholder seg til det å spise. "Å være på diett" er noe mange føler at de er hele livet, og det tror jeg ikke er så bra. Det å utvikle en følelse og opplevelse av at "denne maten inngår i min livsstil" framfor "denne maten inngår i min diett" er veldig sunt tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...