Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Det slipper ikke taket likevel. Kanskje når jeg seponerer helt. Jeg fant et eldre innlegg her der NHD svarte at noen bare må lære seg å holde det ut. Er det noen her som klarer det. Jeg gjør det ikke. Jo jeg holder det ut for jeg har ikke noe valg, men orker det ikke. Jeg klarer aldri å akseptere at det skal være en del av livet mitt. 0 Siter
frosken Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Det slipper ikke taket likevel. Kanskje når jeg seponerer helt. Jeg fant et eldre innlegg her der NHD svarte at noen bare må lære seg å holde det ut. Er det noen her som klarer det. Jeg gjør det ikke. Jo jeg holder det ut for jeg har ikke noe valg, men orker det ikke. Jeg klarer aldri å akseptere at det skal være en del av livet mitt. Hvor mange timer av gangen er uroen der kontinuerlig? (Under forutsetning av at du ikke tar medisiner eller selvskader.) 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Hvor mange timer av gangen er uroen der kontinuerlig? (Under forutsetning av at du ikke tar medisiner eller selvskader.) Den kan ofte vare hele dagen, men med varierende intensitet. I bedre tilfeller kan det roe seg etter ca 1 time og to. Men uansett lengde er det uutholdelig så lenge det varer når det er på det mest intense. Jeg burde vel lært meg å akseptere det, men klarer det ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Det slipper ikke taket likevel. Kanskje når jeg seponerer helt. Jeg fant et eldre innlegg her der NHD svarte at noen bare må lære seg å holde det ut. Er det noen her som klarer det. Jeg gjør det ikke. Jo jeg holder det ut for jeg har ikke noe valg, men orker det ikke. Jeg klarer aldri å akseptere at det skal være en del av livet mitt. Hva kommer din indre uro av? Anonymous poster hash: b3578...2fa 0 Siter
frosken Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Den kan ofte vare hele dagen, men med varierende intensitet. I bedre tilfeller kan det roe seg etter ca 1 time og to. Men uansett lengde er det uutholdelig så lenge det varer når det er på det mest intense. Jeg burde vel lært meg å akseptere det, men klarer det ikke. Med fare for å fremstå som mer opptatt av mindfulness enn jeg er, så synes jeg du skal vurdere å bli med på et kurs hvor mindfulness er en del av det som undervises. Jeg tenker at det går an å lære seg å holde ut øyeblikket. 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Hva kommer din indre uro av? Anonymous poster hash: b3578...2fa Jeg vet ikke. Har tenkt på om det skyldes medisinene, så jeg har begynt å redusere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Jeg vet ikke. Har tenkt på om det skyldes medisinene, så jeg har begynt å redusere. Ok. Skyldes det medisiner så er det jo som NHd sier at man må holde ut. Alternativt da gjøre som du gjør - å seponere/ta bort medisiner og uroen forsvinner. Skyldes det andre ting har jeg ekstremt god erfaring med aktivitet mot uro. Men jeg har da uro knyttet opp mot angst. Og da fungerer aktivitet/avledning godt. Anonymous poster hash: b3578...2fa 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Med fare for å fremstå som mer opptatt av mindfulness enn jeg er, så synes jeg du skal vurdere å bli med på et kurs hvor mindfulness er en del av det som undervises. Jeg tenker at det går an å lære seg å holde ut øyeblikket. Jeg har nå holdt ut uten bedøvelse hos tannlegen når han har boret langt inn mot nerven så jeg både svettet og kjente det langt ned i tærne. Nå tar jeg bedøvelse, for jeg unner ikke meg selv den smerten lenger. Så vi mennesker holder vel ut det meste når vi ikke har noe valg. Det fungerte dårlig med lydboken jeg hadde med mindfulness. Kan prøve å finne ut om det finnes kurs. 0 Siter
frosken Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Jeg har nå holdt ut uten bedøvelse hos tannlegen når han har boret langt inn mot nerven så jeg både svettet og kjente det langt ned i tærne. Nå tar jeg bedøvelse, for jeg unner ikke meg selv den smerten lenger. Så vi mennesker holder vel ut det meste når vi ikke har noe valg. Det fungerte dårlig med lydboken jeg hadde med mindfulness. Kan prøve å finne ut om det finnes kurs. Mindfulness fungerer primært dersom man praktiserer det regelmessig. Derfor har jeg ikke så stor tro på lydbokvarianten, jeg tror man må gå på et kurs over noen uker (slik at man øver mellom kurskveldene) for at det skal bli en praksis man kan ha nytte av. 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Ok. Skyldes det medisiner så er det jo som NHd sier at man må holde ut. Alternativt da gjøre som du gjør - å seponere/ta bort medisiner og uroen forsvinner. Skyldes det andre ting har jeg ekstremt god erfaring med aktivitet mot uro. Men jeg har da uro knyttet opp mot angst. Og da fungerer aktivitet/avledning godt. Anonymous poster hash: b3578...2fa Aktivitet kan enkelte ganger dempe litt så lenge jeg er i aktivitet. Men det er ikke alle ganger det passer med aktivitet, og uroen er likt tilbake etter aktiviteten. 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Hvor mange timer av gangen er uroen der kontinuerlig? (Under forutsetning av at du ikke tar medisiner eller selvskader.) Jeg har ikke skadet meg siden tidlig i vår. Det er bare trangen jeg har slitt med etterpå, og som jeg har prøvd å få hjelp her på dol til å takle, og å klare å la være. 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Blir du også sliten av indre uro? 0 Siter
frosken Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Jeg har ikke skadet meg siden tidlig i vår. Det er bare trangen jeg har slitt med etterpå, og som jeg har prøvd å få hjelp her på dol til å takle, og å klare å la være. Bra at du avstår fra selvskading. 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Bra at du avstår fra selvskading.Bra at du avstår fra selvskading. Jeg prøver. 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 (endret) Blir du også sliten av indre uro? Det varierer. Har jeg depresjon samtidig blir jeg veldig sliten. Andre ganger har jeg bare uro og har problemer med å sitte i ro. Spesielt bena har jeg problemer med å holde i ro. Endret 16. september 2014 av eller 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Det varierer. Har jeg depresjon samtidig blir jeg veldig sliten. Andre ganger har jeg bare uro og har problemer med å sitte i ro. Spesielt bena har jeg problemer med å holde i ro. Ok. Da er det en annen uro enn den jeg opplever. Men ingen er like. 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Ok. Da er det en annen uro enn den jeg opplever. Men ingen er like. Det er sant det at ingen er like. Men det er heller ikke alltid likt hos samme person heller. Noen ganger tror jeg det er angst. Noen ganger tror jeg det er aktasi eller hva det nå heter. Blir aldri helt klok på hva det er. Sikkert en blanding av alt mulig. 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Det er sant det at ingen er like. Men det er heller ikke alltid likt hos samme person heller. Noen ganger tror jeg det er angst. Noen ganger tror jeg det er aktasi eller hva det nå heter. Blir aldri helt klok på hva det er. Sikkert en blanding av alt mulig. Jeg tror heller ikke noen uro er lik, fordi det er forskjellige årsaker til uroen. I hvertfall så opplever jeg det slik. 0 Siter
skal Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Har du testet kuledyne? Det hadde stor virkning på min uro. 0 Siter
Gjest Skrevet 16. september 2014 Skrevet 16. september 2014 Jeg tror heller ikke noen uro er lik, fordi det er forskjellige årsaker til uroen. I hvertfall så opplever jeg det slik. Uro som er mer angstpreget kan jeg bli ganske uttappet av, men er det urolighet med at jeg har vanskelig for å holde bena i ro, vrir på hendene og forskjellig, så blir jeg ikke sliten på samme måte av det. Har søkt litt på eldre innlegg for å friske opp litt hvilke råd jeg har fått før også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.