Gå til innhold

Journal lesing og tristhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så utrolig bra at du gjennomførte! Jeg synes du viser en imponerende viljestyrke. Prøv å være snill med deg selv disse strevsomme dagene, du gjør noe som krever veldig mye av deg selv akkurat nå.

Takk Frosken. Nå ligger jeg og Grur m til i morgen nå.

Vært på foreldremøte og slitsom dag. Men -så helg og da blir det vin & tapas m de jeg slapper mest av m i hele verden-egen fam& søsken :)

håper bare ikke krisetanker dukker opp. Det er trygt at jeg ikke har lovt m bort og er i st m mindre ansvar . Jeg sa til ei som spurte at jeg hadde vært sykmeldt en tid og derfor tok på meg å være litt vikar. Kjent meg anspent og var rødmende

.sannelig hørte jeg fra dps i dag og. Kan det være fastlegen min? Fikk time hos en psykologspesialist. Har sett et bilde av han på facebook og han set ut som et grusomt råskinn. Kanskje jeg klarer m med fastlegen? Tror det. Vil prøve å se om jeg kan mestre livet mest mulig uten helsehjelp .. Dessverre vil jeg vel bli innhentet av nisser på lasset.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

10

• stjernestøv

5

• XbellaX

4

• Madelenemie

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Supert, da er kanskje det verste gjort!

Det er nesten blitt en sykdom å sitte med smarttelefonene i hvert eneste ledige øyeblikk. Men det viser hvor lite de er opptatt av deg og omverdenen, ikke sant?

Lykke til videre!

takk!!. Ja da kan jo jeg gjemme meg bak tlf og. Synes dog dette er litt uvanlig. Ikke lov å sitte m tlf på pause på min tidl arb plass. Folk bryr seg vel ikke så fælt.. ( bare litt , kvinne arb plass særlig).
Skrevet

Så bra du overlevde første dag, gratulerer :) Håper det blir lettere for deg i morgen.

tenk at jeg overlevde ! Godt - tanken på at jeg har fri i tre dager etter i morgen er nokså ok. Ble så sliten og tørr o munnen. Og følte m litt " av"..
Skrevet

Så bra at du klarte deg gjennom første dag! Heier på deg videre :)

takk i lige måde Spurven :)
Skrevet (endret)

Heier på deg, namnlaus !

Har lest alt du har vært gjennom tankemessig og berg og dalbanene dine!

Du er megatøff ! !

Du sto i det - og kom gjennom arbeidsdagen!

De første dagene er alltid tunge og slitsomme når en tenker og grubler og ikke minst står i noe nytt og "ukjent".

Lykke til imorra! Dette blir bra!

Nå trenger du ikke grue deg fullt så mye som du har gjort den siste tida

Klem

Endret av Psykojenta
Gjest Gargamel
Skrevet

Vært på foreldremøte og slitsom dag. Men -så helg og da blir det vin & tapas m de jeg slapper mest av m i hele verden-egen fam& søsken :)

håper bare ikke krisetanker dukker opp. Det er trygt at jeg ikke har lovt m bort og er i st m mindre ansvar . Jeg sa til ei som spurte at jeg hadde vært sykmeldt en tid og derfor tok på meg å være litt vikar. Kjent meg anspent og var rødmende

.sannelig hørte jeg fra dps i dag og. Kan det være fastlegen min? Fikk time hos en psykologspesialist. Har sett et bilde av han på facebook og han set ut som et grusomt råskinn. Kanskje jeg klarer m med fastlegen? Tror det. Vil prøve å se om jeg kan mestre livet mest mulig uten helsehjelp .. Dessverre vil jeg vel bli innhentet av nisser på lasset.

Det var godt å høre at det gikk bra! Det er kanskje en vei å gå enda, men du gjør i alle fall din del. Du kan ha god samvittighet. Tenker vinen smaker bedre etter en liten seier. Nissene på lasset kan ta seg et stev.

Skrevet

:)) takk!

Føler mine faglige kvalifikasjoner er lite satt pris på , det er vondt.. Og tror de vil kildesortere meg.. Men , jepp! Vin m m blir godt for kropp & sjel!

Skrevet

Heier på deg, namnlaus !

Har lest alt du har vært gjennom tankemessig og berg og dalbanene dine!

Du er megatøff ! !

Du sto i det - og kom gjennom arbeidsdagen!

De første dagene er alltid tunge og slitsomme når en tenker og grubler og ikke minst står i noe nytt og "ukjent".

Lykke til imorra! Dette blir bra!

Nå trenger du ikke grue deg fullt så mye som du har gjort den siste tida

Klem

takk:) ønsker deg alt godt og.
Skrevet

Jeg ser på dette vikariatet som en utprøvning fra din side, du trenger ikke bli der over lang tid hvis du ikke trives, og du får et tydeligere bilde av hvordan angsten din arter seg i arbeidslivet for tiden.

Er timen hos den nye psykologen før eller etter neste fastlegetime? Jeg synes du skal snakke med fastlegen om dine følelser i forhold til dps. Tipper han vil mene at du skal prøve å se om du kan få tillit til den nye psykologen. Det er ikke så lett å få noe dekkende inntrykk av folk ved å se på bilde, du må nesten treffe ham.

Jeg er veldig sikker på at du bør ha behandling ved siden av jobb. Du trenger noe som gjør at nissene ikke alltid skal bli med videre, men det ville vært en stor fordel om du kunne ha en behandler som du i utgangspunktet ikke opplevde en grunnleggende mistillit til.

Lykke til i morgen - det er bra at det kommer en lang helg etter i morgen:-)

Skrevet

Jeg heier på deg Namnlaus, og synes du kan være bra stolt av deg selv som gjennomførte. :)

Skrevet (endret)

Jeg ser på dette vikariatet som en utprøvning fra din side, du trenger ikke bli der over lang tid hvis du ikke trives, og du får et tydeligere bilde av hvordan angsten din arter seg i arbeidslivet for tiden.

Er timen hos den nye psykologen før eller etter neste fastlegetime? Jeg synes du skal snakke med fastlegen om dine følelser i forhold til dps. Tipper han vil mene at du skal prøve å se om du kan få tillit til den nye psykologen. Det er ikke så lett å få noe dekkende inntrykk av folk ved å se på bilde, du må nesten treffe ham.

Jeg er veldig sikker på at du bør ha behandling ved siden av jobb. Du trenger noe som gjør at nissene ikke alltid skal bli med videre, men det ville vært en stor fordel om du kunne ha en behandler som du i utgangspunktet ikke opplevde en grunnleggende mistillit til.

Lykke til i morgen - det er bra at det kommer en lang helg etter i morgen:-)

v tusen takk Frosken!

Våknet og har en ekkel følelse i kroppen .. Blir litt utlevert , men må jo prøve å ikke bry meg. Kjenner lite kjemi m ledere , da klarer jeg ikke være meg selv. Blir " spak" . Er ikke autoritetsredd, men var for personlig kjemi. Andre mennesker gjør noe med meg som gir meg så vidt ulike emosjoner . Følte ei spionerte på meg når jeg snakket m en foreldrene. St min er utlyst , DVs den jeg går i som vikar . Skal gjøre meg kostbar, ikke søke før jeg vet om jeg trives. Skal ikke snakke om det. Kjente jeg reagerte på DVs kvalitetsrelaterte forhold, men innordner m selvsagt nå.

Huff skal møte tidlig i dag , da blir det mange foreldre . Fikk etablert mye positivt m barna i går. Håper det hjelper , men jeg får block out på deres navn når angst tar plass i hodet mitt. Blir så kløende i huden og varm. . Føler jeg må bevise alt for å bli verdsatt. Kjenner m litt tom når jeg skal delta m barna. Lei meg innvendig for min situasjon. Bør jo glemme alt og gjøre jobben min. Men/ kjenner det krenkende . Jobb i min egen bygd , folk kan sikkert finne på å snakke om min håpløshet. Noen tenker sikkert rundt meg dom mislykket ( er jo søster til en supermann

Jeg aksepterer ikke min sterke sosiale angst helt for jeg har opplevd m selv annerledes i noen arbeidssettinger. På pauserom har jeg alltid vært stille. Hvordan akseptere seg selv? Jeg er skuffet.

Vet at en ikke kan konkludere ut fra et bilde. Jeg kan si til ny fastlege jeg er skeptisk Pga det jeg har opplevd. Lurt på om jwg er redd menn , men fastlegen så vennlig at det gikk bra. Dps psykolog dom også er leder på huset der trolig negativt innstilt til meg.

Terapi sendte meg rett i bakken hver gang- måtte ligge resten av dagen og gråt mye.Mine nære mente derfor jeg burde la være , ikke hadde nytte av det. Jeg synes det var godt å snakke om ting som ellers blir rasjonalisert bort .

Endret av En namnlaus
Skrevet

Flott jobbet namnlaus :-) Lang uke unnagjort for deg, nå håper jeg du går en rolig helg i møte.

Husk å skaffe deg tankepauser i blandt.

"Noen tenker sikkert rundt meg dom mislykket" Heldigvis har de aller fleste mer enn nok med seg og sitt i en travel hverdag. 

Skrevet

Ah! Fikk plutselig arbeidskontrakt som anerkjenner min grunnutdanning i dag, da ble jeg happy! Slipper å være i tet på ledelsesfront, skal støtte leder ved behov:) fikk også ros på jobb og barna allerede stor tillit til meg:) kjenner dog nervene er i helspenn. Likevel - til å overleve, tror jeg:))

Skrevet

Flott jobbet namnlaus :-) Lang uke unnagjort for deg, nå håper jeg du går en rolig helg i møte.

Husk å skaffe deg tankepauser i blandt.

"Noen tenker sikkert rundt meg dom mislykket" Heldigvis har de aller fleste mer enn nok med seg og sitt i en travel hverdag.

Takk så mye.Letter nå og utrolig utslitt og stiv i ansiktet . Men jeg har jo overlevd jo:))
Skrevet

Ah! Fikk plutselig arbeidskontrakt som anerkjenner min grunnutdanning i dag, da ble jeg happy! Slipper å være i tet på ledelsesfront, skal støtte leder ved behov:) fikk også ros på jobb og barna allerede stor tillit til meg:) kjenner dog nervene er i helspenn. Likevel - til å overleve, tror jeg:))

Så flott! Du kan være stolt av deg selv :)

Skrevet

Du ser så avgjort ut til å overleve:-) Bruk helgen til å ta godt vare på deg selv.

Gjest Gargamel
Skrevet

Takk så mye.Letter nå og utrolig utslitt og stiv i ansiktet . Men jeg har jo overlevd jo:))

Stiv i ansiktet! :-D ingen ting er som øyeblikket da man skjønner at man har gått med et påklistret glis hele dagen...Jada, jeg kan være nervøs i noen settinger jeg også.

Skrevet (endret)

Du ser så avgjort ut til å overleve:-) Bruk helgen til å ta godt vare på deg selv.

tusen takk. Det at jeg blir lønnet/ anerkjent ut fra yrket mitt betyr enormt mye for meg. Jeg hadde gitt alt uansett men det kjennes mindre krenkende ( tatt i betraktning min fagkompetanse og inderlighet for det jeg driver med). Skygget litt unna noen voksne. Prøver å utfordre dette... Vet ikke om jeg trenger legetimen.. ( men det er akkurat som jeg kjenner litt behov for support likevel.. Er ikke sikker om det er nødv om jeg klarer å mestre de krav jeg utsettes for.). Min tidligere kollega snakket m meg under hele pause i dag, vi snakket fag- det var herlig:)) kjenner meg litt som gele nå..men også bittelitt GLAD!

Jeg kan ikke få gjentatt ofte nok hvordan jeg gjennom å skrive her kanskje har fått råd jeg aldri hadde sett selv. Takk.

Har rett og slett fått jobb via bakveien , jeg la meg helt flat og søkte vikar. Når jeg nå får jobb som tar utd " inn" er smaker det godt. Avtalen er dog svært tidsbegrenset. I den forstand blir jeg fortsatt testet.Tror ikke jeg tørr å søke utlyst jobb- mer leder funksjon.orker ikke tenke på det nå.. Familiekos, Litt vin og masse søvn venter. Kanskje holder jeg på å få livet tilbake! Go helg!

Endret av En namnlaus
Skrevet

Stiv i ansiktet! :-D ingen ting er som øyeblikket da man skjønner at man har gått med et påklistret glis hele dagen...Jada, jeg kan være nervøs i noen settinger jeg også.

kjente du deg igjen? jeg føler jeg må være blid og positiv enda jeg sliter fælt og det koster m enormt mye å være samf delaktig.. Mye energi brukes på å skjule nerver som troli er synelige likevel ..
Skrevet

-gledelig å høre at jobbingen for det meste har vært en positiv, om krevende opplevelse. Bra jobba!! Nyt helgen, det har du virkelig fortjent! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...