Gå til innhold

Video om schizotyp personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, det er noen grunnkrav også :P Men glede er ikke en av dem ;)

Ok

Er litt treg som du vet:-)

Mener du for aserger eller scizoid:-D

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Health Freak

40

• slabbedask

19

• Madelenemie

12

• DexterMorgan

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ok

Er litt treg som du vet:-)

Mener du for aserger eller scizoid:-D

Tenkte på personlighetsforstyrrelser genrelt, men var visst noen "valgmuligheter" selv i grunnkravene for personlighetsforstyrrelse men også noen ikke valgfrie, men blir litt komplisert klarer ikke ordlegge meg rett nå merker jeg

..... men uansett så er vel ikke schizotyp hverken personlighetsforstyrrelse eller autisme så det blir litt off topic ;)

Skrevet

Det er vel noe som gjelder "statistisk", men har ingen garanti for at det er det riktige for meg, kanskje det er noe helt annet...

Egentlig helt induktive slutninger.

Ja sant det, men man må jo bare prøve det man tror har størst sannsynlighet for å hjelpe, har jo ikke så mange andre valg da vel ?

Skrevet

Tenkte på personlighetsforstyrrelser genrelt, men var visst noen "valgmuligheter" selv i grunnkravene for personlighetsforstyrrelse men også noen ikke valgfrie, men blir litt komplisert klarer ikke ordlegge meg rett nå merker jeg

..... men uansett så er vel ikke schizotyp hverken personlighetsforstyrrelse eller autisme så det blir litt off topic ;)

Hei!

Jeg skjønner ikke?

Scizoid er tror jeg pf , autisme er gjennomgripende utviklingsforstyrrelse :-D

Ifølge min psykiater er autsme indre glede, ( og ja det har jeg mye:-) og pf er tomhet.

Skrevet

Ja sant det, men man må jo bare prøve det man tror har størst sannsynlighet for å hjelpe, har jo ikke så mange andre valg da vel ?

Hm, sant nok. Bare tenkte på hvem jeg var, jeg. F.eks. kopierer jeg andre, eller er det innbilning?

Det går så bra atte, jeg er ikke så nøye på det...

(Er forøvrig en personlighetsforstyrrelse i USA...)

Skrevet

Scizoid er tror jeg pf , autisme er gjennomgripende utviklingsforstyrrelse :-D

Schizoid og schizotyp er to forskjellige ting... ;)

Skrevet

Schizoid og schizotyp er to forskjellige ting... ;)

Ok

Kjapt hva er forskjellen?

Skrevet

Hm, sant nok. Bare tenkte på hvem jeg var, jeg. F.eks. kopierer jeg andre, eller er det innbilning?

Nei jeg vet ikke, tror du er nødt til å snakke med folk om det IRL for å finne det ut, du innbilder deg jo masse rart så kan godt hende det også er innbilding da

Skrevet

Hei!

Ok

Nytt for meg.

Min psykiater sa at pf har tomhet inni seg, og mangler indre glede.

Da tror jeg du har misforstått.

Skrevet (endret)

Ok

Kjapt hva er forskjellen?

Schizotyp 

En lidelse som kjennetegnes ved eksentrisk oppførsel og anomalier i tenkemåte og følelsesregister, som ligner på mønstre man ser ved schizofreni, selv om ingen bestemte eller karakteristiske schizofrene anomalier har oppstått på noe stadium.

Schizoid 

Er preget av introspeksjon og sosial tilbaketrekning. Et sentralt trekk ved tilstanden er mangelen på emosjonell varme og kontakt. Schizoide er reserverte, mangler interesse for andre mennesker og de daglige ting.

Differensialdiagnoser

En viktig differensialdiagnose er schizotyp lidelse, tidligere var denne tilstanden klassifisert som en personlighetsforstyrrelse men i siste utgave av ICD er den klassifisert som en psykotisk lidelse. De med schizoid personlighetsforstyrrelse har ikke psykoselignende opplevelser i samme grad som de med schizotyp lidelse.

Aspergers syndrom er en lidelse innen autismespekteret som har flere overlappende symptomer med schizoid personlighetsforstyrrelse og disse diagnosene kan dermed være vanskelig å skille i fra hverandre.

Endret av slabbedask
Skrevet

Nei jeg vet ikke, tror du er nødt til å snakke med folk om det IRL for å finne det ut, du innbilder deg jo masse rart så kan godt hende det også er innbilding da

Ja, må huske å spørre behandleren om jeg kopierer folk. Eller vent det har jeg jo gjort, hun sa det var depersonalisering. Huff, jeg glemmer ting jeg, nesten dement...

Skrevet

Men nå er det ikke sikkert hun har rett da, og vi er tilbake til "square one". Hvem andre enn behandleren kan jeg spørre - noen som vet dette bedre enn psykiateren?

Skrevet

Da tror jeg du har misforstått.

Hei

Nei jeg hørte hva min psykiater sa!

Men hun kan ha tatt feil

Skrevet

Tema på butikken i dag var manglende arbeidsmoral og late som en er gal.

Jaja... slipper å føle meg ensom i alle fall.

Skrevet

Tema på butikken i dag var manglende arbeidsmoral og late som en er gal.

Er de spesielt opptatt av dette på "din" butikk?

Skrevet (endret)

Er de spesielt opptatt av dette på "din" butikk?

Enten så er det bare surreprat eller så er det myntet på meg.

Er sikkert bare surreprat, de prater bare tull hele tiden... egentlig en bra ting syns jeg da, i utgangspunktet, ha litt humor. Men kan være no lurings og...

Endret av Health Freak
Skrevet

Men nå er det ikke sikkert hun har rett da, og vi er tilbake til "square one". Hvem andre enn behandleren kan jeg spørre - noen som vet dette bedre enn psykiateren?

Vel, det er jo de du har "kopiert" som sitter på fasiten, men kanskje ikke sååå lurt å spørre randoms om slikt måtte være en du har et nært forhold til i så fall, det virker litt "psykt" å få et slikt spørsmål

Hvis du vil kan jo jeg komme på besøk en tur så skal du få et ærlig svar på om du kopierer meg, om NAV gir meg tillatelse til å forlate byen da :ph34r: Får sende meg adressen din på PM hvis du vil ha besøk :)

Skrevet

Vel, det er jo de du har "kopiert" som sitter på fasiten, men kanskje ikke sååå lurt å spørre randoms om slikt måtte være en du har et nært forhold til i så fall, det virker litt "psykt" å få et slikt spørsmål

Hvis du vil kan jo jeg komme på besøk en tur så skal du få et ærlig svar på om du kopierer meg, om NAV gir meg tillatelse til å forlate byen da :ph34r: Får sende meg adressen din på PM hvis du vil ha besøk :)

Det er vel bare en mistanke/følelse de har? Andre ville kanskje forklart det med at de ikke vet hvem jeg er, det er det forresten noen som har sagt og... men som du sier er det jo en terskel for å si sånt til andre face-to-face, noe annet er baktaling... tror jeg har bra hørsel (kanskje), som hører hva de baktaler meg om (kanskje).

Hehe... :P Joda hadde sikkert vært hyggelig det. Og ang. NAV kan du jo bare sette opp VPN fra huset ditt, så lurer du dem (kanskje). :P Men ja. Nei vet ikke jeg. :P

Skrevet

Enten så er det bare surreprat eller så er det myntet på meg.

Er sikkert bare surreprat, de prater bare tull hele tiden... egentlig en bra ting syns jeg da, i utgangspunktet, ha litt humor. Men kan være no lurings og...

Hei!

De fleste ord er surreprat, de går på å ødelegge fred og ro!

Skrevet

Hei!

De fleste ord er surreprat, de går på å ødelegge fred og ro!

"Folk flest" liker surreprat...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...