AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 Skrevet 17. oktober 2014 Kan man få senebetennelse i foten? Har hatt veldige smerter i foten/på siden av foten i et års tid. Blir verre og verre. Verker og føles som kniver som stikker inne i foten. Jeg blir bedre ved bevegelse, heldigvis, men nettene er ille. Lang ventetid på legetime, derfor jeg spør her. Anonymous poster hash: d7265...b1c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 Skrevet 17. oktober 2014 Ja! Man kan absolutt få senebetennelse i foten. Det visste ikke jeg heller, før jeg fikk det. Jeg hadde som deg smerter som økte mer og mer, bare at mine var under foten. Jeg ventet altfor lenge med å gå til lege. Da jeg fikk diasnosen senebetennelse, var beskjeden å belaste foten minst mulig, holde den i ro og holde den høyt, bruke krykker, forsiktige tøyningsøvelser. Jeg brukte krykker i et halvt år, og den første måneden kunne jeg nesten ikke gå. Jeg fikk spesialtilpassede såler, som hjalp på sikt. Jeg leste at for noen kan e slik betennelse var i mange år, og endel blir aldri kvitt det ordentlig. Selv må jeg passe veldig på, bruke spesialsålene mine og ikke overanstrenge foten. Enda det nå er 2 år siden det var akutt. Kjempeviktig at du kommer deg til lege snarest! Anonymous poster hash: f6328...df7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2014 Skrevet 17. oktober 2014 Ja! Man kan absolutt få senebetennelse i foten. Det visste ikke jeg heller, før jeg fikk det. Jeg hadde som deg smerter som økte mer og mer, bare at mine var under foten. Jeg ventet altfor lenge med å gå til lege. Da jeg fikk diasnosen senebetennelse, var beskjeden å belaste foten minst mulig, holde den i ro og holde den høyt, bruke krykker, forsiktige tøyningsøvelser. Jeg brukte krykker i et halvt år, og den første måneden kunne jeg nesten ikke gå. Jeg fikk spesialtilpassede såler, som hjalp på sikt. Jeg leste at for noen kan e slik betennelse var i mange år, og endel blir aldri kvitt det ordentlig. Selv må jeg passe veldig på, bruke spesialsålene mine og ikke overanstrenge foten. Enda det nå er 2 år siden det var akutt. Kjempeviktig at du kommer deg til lege snarest! Anonymous poster hash: f6328...df7 Da får jeg mase meg til en legetime på mandag:) Aner meg ar det er senebetennelse, ja. Hadde noe lignende i begge armene for noen år siden og det tok to år i hver arm før jeg bele bra. Anonymous poster hash: d7265...b1c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.