Gå til innhold

Under kjolen:-(


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Jeg er helt sikker på at Madelenimie for lenge siden har forstått at noen tar de litt drøye bemerkninger om bildet helt personlig. Jeg for min del sliter fortsatt litt med å forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 210
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    29

  • AnonymBruker

    28

  • Kayia

    28

  • frosken

    19

Jeg er helt sikker på at Madelenimie for lenge siden har forstått at noen tar de litt drøye bemerkninger om bildet helt personlig. Jeg for min del sliter fortsatt litt med å forstå det.

Tror det er mange av den eldre garde på dette forumet (nesten alle?) og de er neppe så vant til at folk sier det de mener rett ut, det er ikke så vanlig på DOL men hvis man ser på diverse andre nettsteder der man kan poste annonymt så sier man mye oftere det man mener selv om det er litt drøyt og selv om man kanskje burde holdt meningen for seg selv for å være sikker på at ingen skulle bli "provosert" eller "såret".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange av den eldre garde på dette forumet (nesten alle?) og de er neppe så vant til at folk sier det de mener rett ut, det er ikke så vanlig på DOL ".

Er du ny her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Og her er neste par ut i samme "serie": Hanne Sørvåg og Maria Haukaas Mittet. Hele saken er hentet fra det nye nummeret av Kamille, og hvis man scroller helt ned, finner man også våre to venninner på badet.

 

http://www.vg.no/rampelys/media/kjendiskvinner-stolte-av-normalkroppen-sin/a/23317780/

Føler det blir litt feil å diskutere andre damers kropper, men de legger jo opp til det selv. De er jo også litt lubne, men du verden så flotte damer likevel. Mange kler å være litt rund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at Madelenimie for lenge siden har forstått at noen tar de litt drøye bemerkninger om bildet helt personlig. Jeg for min del sliter fortsatt litt med å forstå det.

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker heller ikke at damene er fete, men jeg ser ikke et bilde av det jeg kaller slanke damer heller...

Forøvrig enig i at slike kampanjer er kjedelige - men desverre er jeg ikke like optimistisk som tonie mht at det snart snur. Akkurat idét glamour-modellene synes å være litt færre kommer fitness-damene susende med rumper og posing midt i fleisen overalt. Gjeeeeesp. Jeg skjønner at de er stolt av rumpa si, men sulle ønske de kunne forstå av svært mange av oss som får den i ansiktet er møkklei og totalt uinteressert i deres rumper.

Det er jo akkurat det du sukker for her som er poenget med kampanjen, da. Det skal være lov være stolt av en normal kropp. Dere som gir uttrykk for at disse kvinnene er feite viser jo virkelig hvorfor det er behov for slike kampanjer. Normalkroppen er ikke som reklame og glamourmodellene - det er normalt at man får litt hud til overs både her og der, og sammen med tyngdekraften blir de fleste av oss ikke like stramme med årene.

Jeg blir faktisk litt sjokkert over enkeltes holdninger her, hva er idealet deres, og hva skal være bra nok til å vises frem? Se dere godt rundt på stranden ved neste anledning, hvordan fremstår egentlig normalkroppen? Er det overvekt av modellkropper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo akkurat det du sukker for her som er poenget med kampanjen, da. Det skal være lov være stolt av en normal kropp. Dere som gir uttrykk for at disse kvinnene er feite viser jo virkelig hvorfor det er behov for slike kampanjer. Normalkroppen er ikke som reklame og glamourmodellene - det er normalt at man får litt hud til overs både her og der, og sammen med tyngdekraften blir de fleste av oss ikke like stramme med årene.

Jeg blir faktisk litt sjokkert over enkeltes holdninger her, hva er idealet deres, og hva skal være bra nok til å vises frem? Se dere godt rundt på stranden ved neste anledning, hvordan fremstår egentlig normalkroppen? Er det overvekt av modellkropper?

Dette blir jo bare gjentagelser etterhvert, men jeg har altså prøvd å (bl.a) si at jeg personlig er lei av at folk alltid skal kle av seg for å synes, uavhengig av kroppsvekt. Dette inkludererer kvinnene i ukens Kamille også, som jeg har sagt at jeg syns er "lubne", "ikke slanke" men "vanlige og normale etter 2014-standard". 

 

Jeg har dernest tatt til orde for at folk må slutte å vri på utsagn, selv om man er uenige. Dette gjør du i innlegget ditt også, og du må nesten linke til innlegget der jeg har sagt at damene er feite for det har jeg ikke sagt. Ville du synes det var helt i orden at jeg "oversatte" ditt begrep "normal" også da eller, og legge som premiss i resten av ordskiftet at du kaller damene feks "magre", dvs vri på ting som er sagt slik at det passer bedre til eget poeng? 

 

Du sier også at jeg sukker, betyr det at jeg fritt kan si at du... tja, bjeffer da eller? 

 

Jeg syns ikke det.

 

Folk vil alltid være uenige om ulike ting her inne, og jeg håper vi kan bli flinkere til å la være å legge mening i andres munn for framtiden.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppfølging: Vi er tydeligvis flere som er møkk lei av å få den såkalte hverdagskroppen servert til frokosten, og for sikkerhets skyld: Jeg er ikke Sigrid Hvidsten ;)

 

http://m.db.no/2014/10/29/kultur/meninger/kommentar/kropp/35981027/?www=1

 

 

 

"Det kan være forferdelig slitsomt å ha kropp i 2014.
Men hvorfor betyr det at lanseringsaktuelle b- og c-kjendiser på død og liv må kle av seg?
Hva er det med rumpa til Hanne Sørvaag som skal få meg til å revurdere synet på egen bakdel?
Hvorfor må Sandra Borch stille i bh og oppkneppet ola-shorts for at jeg skal føle meg vel?
Fungerer strekkmerkebildene i det hele tatt på noen annen måte enn avskrekkende på unge kvinner som vurderer å få barn?
Og for å være helt ærlig, det er da kikkermentaliteten i oss som gjør at vi klikker på disse sakene, er det ikke?
Slik er det i hvert fall med meg.
Og så angrer jeg, selvfølgelig.
For det nytter ikke å nøytralisere retusjerte reklamekropper med Anne fra Krokstadelva.
Det blir bare enda mer kropp - i tillegg til alle de andre kroppene vi får dyttet opp i fleisen på daglig basis.
Så her er min parole: Slipp kroppen fri.
Kle på dere"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oppfølging: Vi er tydeligvis flere som er møkk lei av å få den såkalte hverdagskroppen servert til frokosten, og for sikkerhets skyld: Jeg er ikke Sigrid Hvidsten ;)

 

http://m.db.no/2014/10/29/kultur/meninger/kommentar/kropp/35981027/?www=1

 

 

 

"Det kan være forferdelig slitsomt å ha kropp i 2014.
Men hvorfor betyr det at lanseringsaktuelle b- og c-kjendiser på død og liv må kle av seg?
Hva er det med rumpa til Hanne Sørvaag som skal få meg til å revurdere synet på egen bakdel?
Hvorfor må Sandra Borch stille i bh og oppkneppet ola-shorts for at jeg skal føle meg vel?
Fungerer strekkmerkebildene i det hele tatt på noen annen måte enn avskrekkende på unge kvinner som vurderer å få barn?
Og for å være helt ærlig, det er da kikkermentaliteten i oss som gjør at vi klikker på disse sakene, er det ikke?
Slik er det i hvert fall med meg.
Og så angrer jeg, selvfølgelig.
For det nytter ikke å nøytralisere retusjerte reklamekropper med Anne fra Krokstadelva.
Det blir bare enda mer kropp - i tillegg til alle de andre kroppene vi får dyttet opp i fleisen på daglig basis.
Så her er min parole: Slipp kroppen fri.
Kle på dere"

 

Hehe... greit at du presiserte at det ikke var du som sto bak dette innlegget - som jeg for øvrig stort sett er enig i :-)

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... greit at du presiserte at det ikke var du som sto bak dette innlegget - som jeg for øvrig stort sett er enig i :-)

Kunne vært, men jeg har forsåvidt fått sagt det jeg ønsker om temaet i denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...