Gå til innhold

Under kjolen:-(


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Ja, det gjør hun, men hun klarer tydeligvis ikke å føre det videre til en annen situasjon. Jeg lurer på om hun sier slike ting til ungene sine også? At de vokser opp og tror at alle med en bmi over 20 er smellfeite og at vi som ikke har asperger er ufine og frekke og alt det andre hun til tider har lirt av seg her inne?

Greit at man skal være ærlig, men skjønner hun virkelig ikke at man ikke skal si nedsettende ting om andre? Eller skjønner hun ikke at det å omtale disse to kvinnene som feite og ekle er nedsettende og stygt? Tror hun virkelig at det er helt greit å slike ting?!

Godt talt!

Anonymous poster hash: 97625...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 210
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    29

  • AnonymBruker

    28

  • Kayia

    28

  • frosken

    19

Gjest Gargamel

 

Flertaller er nærmere disse to fruentimmerne enn de sylslanke uten valker får en tro?

Anonymous poster hash: 543cf...39f

 

 

Mulig det, men det er ikke dermed unaturlig å være slank. Særlig ikke for gutter og jenter i tenårene, som alle er så bekymret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke frekk om man sier noe andre oppfatter som frekt dersom man selv ikke forstår at det kan oppfattes av andre på den måten.

 

Høytfungerende autister generelt forstår fint om de er frekke eller ikke. Overdreven bruk av negative adjektiver har ingenting med brutal ærlighet å gjøre, det er frekt og mest sannsynlig brukt for å framheve sitt synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytfungerende autister generelt forstår fint om de er frekke eller ikke. Overdreven bruk av negative adjektiver har ingenting med brutal ærlighet å gjøre, det er frekt og mest sannsynlig brukt for å framheve sitt synspunkt.

Har ikke medeleinemie barneautisme?

Anonymous poster hash: 8a5f6...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå beviser jo Madelenemie poenget i denne saken, ved at hun helt ærlig og ganske sjokkert synes helt normale kvinnekropper ser fete ut. Vi er blitt tilvendt et helt urealistisk kroppsideal gjennom media, og det er det disse kvinnene vil utfordre. Jeg har selv tatt meg i å "ikke ville ha" et plagg som ble vist på en modell med mål som tilsvarer mine egne. Det skremte meg! Det var en frisk og normal kvinnekropp. Det burde være nok, man skulle ikke behøve å ha ben opp til armhulene for å se bra ut. 

 

Jeg ser ut sånn som damene på badet, Madelenemie, og du sier at jeg er (blitt så) tynn!

 

Alt det andre som omhandler dorutiner, tiss, bæsj og mensblod ble utrolig nok litt mye for meg å forholde seg til akkurat nå, så jeg legger mitt svar etter innlegg nr 80. Kanskje jeg leser mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de er litt tjukke, men ikke kandidater for Freak show.

Det mener ikke Mm eller jeg heller. Mm reagerer først og fremst på at de sitter og drikker champagne og ler mens de sitter på do, og at dette står avbildet i avisen. Man må ikke ha AS for å være enig med henne i det - og i grunnen er det interessant at ikke alle reagerer på det samme. Det sier alt om hvor mye rart vi har vent oss til å få servert til frokostkaffen i grunnen :P

 

Dette rundt kroppsvekt blir i grunnen hauset opp gjennom debatten her inne, og jeg syns egentlig Mm blir presset i et hjørne av folk som etter forutsetningene burde vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lager i hvert fall en god gammeldags dol-diskusjon. Se positivt på det. :-)

Hun er fortvilt og prøver å ta til motmele uten å greie det. Jeg ser ikke noe positivt med denne tråden faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør hun, men hun klarer tydeligvis ikke å føre det videre til en annen situasjon. Jeg lurer på om hun sier slike ting til ungene sine også? At de vokser opp og tror at alle med en bmi over 20 er smellfeite og at vi som ikke har asperger er ufine og frekke og alt det andre hun til tider har lirt av seg her inne?

 

Greit at man skal være ærlig, men skjønner hun virkelig ikke at man ikke skal si nedsettende ting om andre? Eller skjønner hun ikke at det å omtale disse to kvinnene som feite og ekle er nedsettende og stygt? Tror hun virkelig at det er helt greit å slike ting?!

Lillemus. Du er en utdannet, frisk dame og dette bør du holde deg for god for. For Mm blir det umulig å forsvare seg mot slike subtile "oversettinger" (du oversetter "overvektig" til "smellfeit"), for hun greier ikke fange opp nyansene og se hvor innholdet endres. Hun greier ikke forstå at det oversatte begrepet "smellfeit" har en nedsettende konnotasjon det første begrepet "overvektig" ikke (burde) ha®.

 

Hun har a l d r i sagt at disse damene er smellfeite, og hun har aldri nevnt dere som har bmi over 20. Det er heller ingen grunn til å mistenke henne for å baksnakke andre overfor ungene sine. Derimot tror jeg du kan være sikker på at ungene hennes spiser god, hjemmelaget sunn mat, og at de er i aktivitet langt mer enn det norske gjennomsnittet er. Det er manges barn en kan bekymre for her på dol, men Mms barn er ikke blant dem. Mm har dessuten en frisk og ressurssterk far til sine barn, og det ser ikke ut som hun ikke gjør alt for deres beste selv heller - hele tiden.

 

Det hun imidlertid ikke gjør, som de fleste av oss andre gjør, er å pynte på sannheten, og dermed får vi også innblikk i situasjoner eller meninger som friske mennesker som regel pakker pent inn og gjemmer bort samtidig som de lever videre på sin livsløgn som sier at de alltid gjør det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bare at hun saklig sett tar feil mhp om dette er to uvanlig overvektige mennesker, men den delen er vel snart utdebattert. Jeg synes de er litt tjukke, men ikke kandidater for Freak show.

 

En liten kommentar til forsvar for Kayia, MM og alle andre tynne: Det er pussig hvordan en "naturlig kvinnekropp" i har blitt synonymt med en overvektig kropp.

Dette er ganske vesentlig i denne tråden. Som psykisk frisk og med sensibilitet i forhold til andre folks følelser ville jeg nok ikke kalt damene på bildet overvektige, men jeg ville heller ikke kalt dem slanke. De er  lubne - og det opplever jeg som deres budskap også, type "det er viktig at vi lubne viser oss fram slik at folk får se "vanlige" kropper". Med dette sier de mellom linjene at "vanlig" og "lubben" har blitt synonymer i 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Asperger.

 

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/393333-utagering-agressiv-atferd-hos-barn-med-autisme/#entry3486212

 

"Jeg var selv barneautist".

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/401359-aspergerschizoid-litt-artig-da-egentlig/page-2#entry3573355

 

"Min psykiater sa jeg har barneautisme"

 

Husk at dette er en langt tungre diagnose enn "bare" aspergers. Folk er litt lite fortsåelsesfulle i dene tråden.

Anonymous poster hash: 8a5f6...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør hun, men hun klarer tydeligvis ikke å føre det videre til en annen situasjon. Jeg lurer på om hun sier slike ting til ungene sine også? At de vokser opp og tror at alle med en bmi over 20 er smellfeite og at vi som ikke har asperger er ufine og frekke og alt det andre hun til tider har lirt av seg her inne?

 

Greit at man skal være ærlig, men skjønner hun virkelig ikke at man ikke skal si nedsettende ting om andre? Eller skjønner hun ikke at det å omtale disse to kvinnene som feite og ekle er nedsettende og stygt? Tror hun virkelig at det er helt greit å slike ting?!

 

Dette er en frekk og usympatisk kommentar.

 

Du skriver:

"Greit at man skal være ærlig, men skjønner hun virkelig ikke at man ikke skal si nedsettende ting om andre?"

Dette er noe su selv driver med i dette svarer!

 

I stedet for å holde deg til sak, driver du med direkte personangrep.

Anonymous poster hash: 49fa9...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er for svarte ikke lubne, de er kraftige.

 

Og helt "normale". Alle har da valker når man sitter på den måten?

Anonymous poster hash: 543cf...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier man det man mener alltid så blir det bråk, sånnn er det bare. Man kan ikke forvente at folk klarer å se ting fra personen sine øyne

 

Min vurdering av jentene er forøvrig at de er for høye, for tykke, for gamle og lite attraktive i mine øyne. Men det finnes folk som liker slikt også, og i tilleg så teller jo det indre litt, men det ser man ikke på bilder da obviously

 

Og jeg har ikke noe behov for å se bilder av slike jenter men jeg overlever nå, jeg har vært på nettet i mange år og sett betydelig værre ting og hvis folk vil se betydelig værre ting så er det bare å sende meg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hun er fortvilt og prøver å ta til motmele uten å greie det. Jeg ser ikke noe positivt med denne tråden faktisk.

 

Jeg synes tråden var bra helt til folk begynte å hisse seg opp og bli personlige.

 

 

Og helt "normale". Alle har da valker når man sitter på den måten?

Anonymous poster hash: 543cf...39f

 

 

Etter litt diskusjon og praktiske forsøk fant vi ut at slett ikke alle får valker av å bøye seg. Se lenger opp i tråden.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ganske vesentlig i denne tråden. Som psykisk frisk og med sensibilitet i forhold til andre folks følelser ville jeg nok ikke kalt damene på bildet overvektige, men jeg ville heller ikke kalt dem slanke. De er  lubne - og det opplever jeg som deres budskap også, type "det er viktig at vi lubne viser oss fram slik at folk får se "vanlige" kropper". Med dette sier de mellom linjene at "vanlig" og "lubben" har blitt synonymer i 2014.

Og her er neste par ut i samme "serie": Hanne Sørvåg og Maria Haukaas Mittet. Hele saken er hentet fra det nye nummeret av Kamille, og hvis man scroller helt ned, finner man også våre to venninner på badet.

 

http://www.vg.no/rampelys/media/kjendiskvinner-stolte-av-normalkroppen-sin/a/23317780/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er neste par ut i samme "serie": Hanne Sørvåg og Maria Haukaas Mittet. Hele saken er hentet fra det nye nummeret av Kamille, og hvis man scroller helt ned, finner man også våre to venninner på badet.

 

http://www.vg.no/rampelys/media/kjendiskvinner-stolte-av-normalkroppen-sin/a/23317780/

Ja jeg så i artikkelen MM linket til i det første innlegget at dette var del av en sak i denne ukes Kamille, og at Sørvåg, Valle og Mittet også er med i Kamille-reportasjen.

 

Jeg liker budskapet deres veldig godt, og spesielt Sørgår og Valle har formidlet dette godt også tidligere. Jeg liker fremdeles ikke måten Kamille illustrerer budskapet på, og skulle ønske disse flotte damene kunne styles på samme måte som de styler slankere flotte damer på, dvs i det minste med litt mer klær. Jeg syns faktisk deres nakenhet faktisk demper kraften i budskapet deres, og det er innmari synd.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva Madelenemie, av og til er du så ubehagelig i din ærlighet at det blir for mye. Jeg skjønner at dette har med autisme og mangel på empati å gjøre, men sånn snakker man ikke om andre mennesker.

 

Hun sitter på et toalett for å vise det dagligdagse i kroppen, ikke fordi hun nødvendigvis gjør sitt fornødne. Det har absolutt ingenting med avføring eller fete kropper å gjøre, det er et kunstnerisk uttrykk i en bildeserie som handler om å feire kroppen sin SÅNN SOM DEN ER.

 

Dette er helt normale kvinnekropper. Slik som du beskriver deg selv har du alltid vært tynn, da vet du ingenting om hvordan kroppen utvikler seg for oss som ikke har vært stramme hele tiden. Hud strekkes og tyngdekraften hjelper ikke, da får man "valker" selv om det ikke er fett men rett og slett hud som er et par nummer for stor.

 

Det hadde vært fint for både oss og deg selv om du kunne tenke over hva du skriver en ekstra gang før du poster det.

Noen ganger renner det over for meg også så takk for at du skrev dette innlegget.

 

Jeg synes begge bildene er flotte og ser på det slik du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...