Gå til innhold

Under kjolen:-(


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Det er også et stylet og lyssatt bilde med høye hæler og sjampis. De var ikke tøffe nok til å være helt hverdagslige, eller kanskje det er bevisst. Det er jo for all del helt harmløst, men jeg synes ikke det skiller seg veldig mye fra andre damer som vil ha oppmerksomhet. Å kle av seg funker hver gang.

Madelenemie: Kanskje du lar deg lure av at de bøyer seg fremover så valkene kommer frem. Nesten alle får valker om de bøyer seg fremover. Bare prøv.

Jeg har en følelse av at du oppfatter dem som mye mer overvektige enn de er. (Er det ikke sånn at autister ser detaljene og ikke helheten? Kanskje du ser valkene, men ikke proporsjonene?)

Hvis disse damene sto oppreist og rettet ryggen ville de sett ganske gjennomsnittlige ut, dvs litt lubne.

Hei!

Er veldig opptatt i kveld, har sorg i hele kroppen:-(

Men jeg sjekket og finner ikke valker, ble usikker, helt til kayila svarte.

Jeg er en normal kvinne, født barn, men har ikke valker, stor appetitt har jeg heller ikke, jeg har motsatt.

Jeg er glad for min nå slanke kropp, men det var ikke hyggelig da jeg stadig fikk høre av alle at jeg måtte spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 210
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    29

  • AnonymBruker

    28

  • Kayia

    28

  • frosken

    19

Hadde de hatt et godt forhold til kroppen sin - som de sier at de ønsker - burde det vært noe de jobbet med i sitt liv, feks gjennom å lære seg å like å være naken sammen med mannen sin, på gymmen, etc.

Hvordan vet du at disse to ikke klarer å være nakne sammen med mannen sin?  Synes du virkelig de er så digre at de burde føle seg flaue over å leve et normalt liv (inkludert f.eks. strand, trening og sex)?

Anonymous poster hash: 161bc...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier hun ikke kjenner noen slike fete damer i 40-årene. Det får meg til å tro at hun ser noe ganske annet enn meg når hun ser bildet.

Hei!

De jeg "kjenner " spiser Sundt, løper daglig, og ser ikke slik ut, da hadde de ikke orket løpe.

Trening er viktig for de fleste, jeg er lat, men jeg har likevel ikke valker.

Jeg "ser" lite på mennesker, jeg kan handle uten å ha sett noen mennesker i butikken, min mann sier jeg er helt i min egen verden. Jeg er ikke det mer, men jeg er opptatt av det jeg skal finne i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det jo tenkes at enkelte kan være fornøyd med en kropp som er frisk og fungerende, selv om den ikke er tynn.

Siden de som er lett overvektige også er de med lengst levealder, så ville jeg synes det var en fordel om de kunne glede seg over å ha friske og velfungerende kropper. Det kan ligge mye innsats bak en veltrent og litt overvektig kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig alt var mye bedre før i tida. Da falt det oss ikke inn å sammenligne oss med modeller i bladene. Ikke fikk vi komplekser av å se på vakre kropper i bladene heller. Slik opplevde i alle fall jeg 1970-tallet. Vi var opptatt av helt andre ting, og selvtilliten satt garantert ikke i buksestørrelsen. Det må være noe med mediaeksplosjonen og informasjonsjonssamfunnet som har dyttet på folk en forestilling om at "you can have it all".

 

 

Jeg synes egentlig alt var mye bedre før i tida. Da falt det oss ikke inn å sammenligne oss med modeller i bladene. Ikke fikk vi komplekser av å se på vakre kropper i bladene heller. Slik opplevde i alle fall jeg 1970-tallet. Vi var opptatt av helt andre ting, og selvtilliten satt garantert ikke i buksestørrelsen. Det må være noe med mediaeksplosjonen og informasjonsjonssamfunnet som har dyttet på folk en forestilling om at "you can have it all".

Mulig du har rett, men jeg husker at mine venninners mødre hadde Grete Roede pulvershake-kopper på kjøkkenbenken på -80-tallet, så noe fokus må det ha vært den gang også. Likevel tror jeg du har rett i at man var mer politisk engasjert den gang, og kanskje ikke ble så hundset av gjennom media. Den store forskjellen tror jeg imidlertid ligger i at vi har fredagtacoen både mandag og onsdag, brus hver eneste kveld og pølse hver gang vi fyller bensin... Gjennomsnittsvekten har sikkert gått opp med 10- 15 kg, og da vil jo gapet mellom idealet og virkeligheten bli større også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hei!

Er veldig opptatt i kveld, har sorg i hele kroppen:-(

Men jeg sjekket og finner ikke valker, ble usikker, helt til kayila svarte.

Jeg er en normal kvinne, født barn, men har ikke valker, stor appetitt har jeg heller ikke, jeg har motsatt.

Jeg er glad for min nå slanke kropp, men det var ikke hyggelig da jeg stadig fikk høre av alle at jeg måtte spise.

Min feil. Jeg hadde antydning til sixpack en gang i tiden. Jeg tror jeg fikk valker selv den gang når jeg bøyde meg, men det var kanskje heller en slags skrukker. Det er også mulig jeg er helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden de som er lett overvektige også er de med lengst levealder, så ville jeg synes det var en fordel om de kunne glede seg over å ha friske og velfungerende kropper. Det kan ligge mye innsats bak en veltrent og litt overvektig kropp.

Hei!

Det er feil!

Både mus og mennesker lever lengst ved å kjenne seg litt sultne,

Dvs livsforlengelse rent fysiologisk er "sultediett" :-)

Eller som de i Japan sier, " spis deg aldri mett" veldig viktig med tanke på god helse!

Japanere har høyest levealder, og god matkultur og anstendighet, dvs de overspiste ikke, det er ikke ansett bra på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de som er lett overvektige også er de med lengst levealder, så ville jeg synes det var en fordel om de kunne glede seg over å ha friske og velfungerende kropper. Det kan ligge mye innsats bak en veltrent og litt overvektig kropp.

Idealet nå er så syltynt at de færreste kan oppnå det.

 

Jeg tror det hadde vært gunstig om de med relativt små avvik fra idealet hadde blitt sett på som "normale" og fått være i fred.  Det er mange overvektige som har lagt på seg noen (relativt få) kilo pr. barn og slanket på seg resten, fordi de har gått på merkelige kurer som har gjort mer skade enn gavn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min feil. Jeg hadde antydning til sixpack en gang i tiden. Jeg tror jeg fikk valker selv den gang når jeg bøyde meg, men det var kanskje heller en slags skrukker. Det er også mulig jeg er helt på jordet.

Hei!

Ja du er nok det:-)

Jeg har stram mage, veldig lite pga av trening...:-)

Men den kommer godt med på trening, mange tror jeg er så trent, det er jeg ikke, så litt medfødt fysiologi er det.

Men jeg overspiser ikke, jeg har alltid et forhold til mat, litt mer som japanere, gammel japansk tenkning fraråder overspising, eller spise seg stappmett, de mener man bør stoppe å spise før man er mett, det syns jeg er fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det jo tenkes at enkelte kan være fornøyd med en kropp som er frisk og fungerende, selv om den ikke er tynn.

Det er et stykke fra ikke tynn til altfor tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg "kjenner " spiser sunt, løper daglig, og ser ikke slik ut, da hadde de ikke orket løpe.

 

Tror du at kvinnene på bildet ikke er i stand til å løpe?

 

Man kan være i helt grei form selv om man ikke er syltynn.  Kondisjon og vekt er ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig de er så digre at de burde føle seg flaue over å leve et normalt liv (inkludert f.eks. strand, trening og sex)?

Nei JEG syns ikke det, men de synes det. Det er det artikkelen handler om - har du lest den eller bare sett på bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idealet nå er så syltynt at de færreste kan oppnå det.

 

Jeg tror det hadde vært gunstig om de med relativt små avvik fra idealet hadde blitt sett på som "normale" og fått være i fred.  Det er mange overvektige som har lagt på seg noen (relativt få) kilo pr. barn og slanket på seg resten, fordi de har gått på merkelige kurer som har gjort mer skade enn gavn. 

Men er det sånn at vanlige voksne kvinner bryr seg om dette såkalte idealet? Og får ikke alle være i fred som de er? Går folk rundt og kommenterer andres kropper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei JEG syns ikke det, men de synes det. Det er det artikkelen handler om - har du lest den eller bare sett på bildet?

Jeg har lest artikkelen, men jeg oppfatter det ikke som at de snakker om seg selv når de omtaler "folk som blir sånn", altså som ikke klarer å vise seg for kjæresten.  Det står jo at hun møter slike tilfeller som terapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tjukk, og trives med det. Anonymous poster hash: 543cf...39f

Hei!

Det er fint.

Jeg er slank og trives med det.

Og sikkert setter vi oss ikke på do, og lar oss avbilde, da blir det debatt.

Hvis jeg hadde gjort det, med høye heler og champagne , hadde man tenkt " vise seg frem"( slik jeg har forstått det)

Hvis er kjukk dame gjør det samme skal man tenke " opprør mot noe...?"( ...)

Jeg syns begge deler blir sååå dumt, hvis vi er fornøyde med kroppene våre og funksjonen trenger vi ikke sitte nakne på et toalett på en tabloidsavis forside.

Jeg syns verken tykke eller tynne er noe jeg ønsker se på et toalett i avisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Synes du de på bildene er altfor tunge?  Altfor tunge til hva da?

Hvem er det egentlig som tør svare ærlig på et slikt spørsmål ? Madelenemie er den eneste som tør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei JEG syns ikke det, men de synes det. Det er det artikkelen handler om - har du lest den eller bare sett på bildet?

Hei!

Jeg tror de fleste her i tråden ser på bildene og ikke har lest artikkelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du de på bildene er altfor tunge?  Altfor tunge til hva da?

Nei, for all del. De er da helt vanlige. Det du siterer meg på er noen generelle betraktninger lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...