Gå til innhold

Under kjolen:-(


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Nja, jeg vil ikke si at de er spesielt slanke jeg heller, og det sier de jo selv også. De forteller at de bruker hold-in til vanlig, de forsøker alltid å skjule magen og føler seg for store. Nå har de lyst til å føle seg tilpasse selv om det tyter valker som de selv sier, så de beskriver i grunnen kroppene sine akkurat som Madelenemie gjør?

 

Jeg er enig med damene i reportasjen i at man bør være fornøyd med den man er uansett størrelse, men jeg syns denne omvente "nei du er da slettes ikke stor"- måten å snakke til formfulle kvinner er feil og rar også, og det er ikke skjelden jeg hører dette sagt mellom kvinner. Hver gang den replikken kommer kommer tenker jeg at man formidler det samme, nemlig at det slettes ikke er ok å være stor, og at man heller skal "lyve" formfulle kvinner mindre.

De er ikke spesielt slanke, men de har sannsynligvis en vekt som gjør at de vil ha lenger levetid enn de som lever opp til de idealene de fleste av oss synes er penest.

 

For meg er det ganske forkastelig å omtale kvinners kropper på den måten som det har blitt gjort i denne tråden. Jeg likte ikke bildene, men jeg liker heller ikke at de fordømmes som følge av at de ikke har "perfekte" kropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 210
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    29

  • AnonymBruker

    28

  • Kayia

    28

  • frosken

    19

For øvrig klarer jeg også meg helt fint uten slike "befriende kampanjer". 

Jeg tenker heller ikke at damene er fete, men jeg ser ikke et bilde av det jeg kaller slanke damer heller...

Forøvrig enig i at slike kampanjer er kjedelige - men desverre er jeg ikke like optimistisk som tonie mht at det snart snur. Akkurat idét glamour-modellene synes å være litt færre kommer fitness-damene susende med rumper og posing midt i fleisen overalt. Gjeeeeesp. Jeg skjønner at de er stolt av rumpa si, men sulle ønske de kunne forstå av svært mange av oss som får den i ansiktet er møkklei og totalt uinteressert i deres rumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke spesielt slanke, men de har sannsynligvis en vekt som gjør at de vil ha lenger levetid enn de som lever opp til de idealene de fleste av oss synes er penest.

 

For meg er det ganske forkastelig å omtale kvinners kropper på den måten som det har blitt gjort i denne tråden. Jeg likte ikke bildene, men jeg liker heller ikke at de fordømmes som følge av at de ikke har "perfekte" kropper.

Vi leser nok tråden ulikt, og ut fra andre mat og slanketråder vi har deltatt i er jeg ikke overrasket over det :) Det blir ofte "vanskelig" og sensitivt når en diskuterer kropp og mat i dag, og jeg oppfatter disse temaene som mer ømfintelig for mange enn sex, innvandring eller religion. Det er lov å si at noen er for tynne, det er lov å si at det er forkastelig å røyke, men det er ikke lov å si at noen spiser for mye eller er for store. Man skal faktisk passe seg for å si formfull også, og jeg syns dette er ganske interessant.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nei og nei, sånn ser ikke mennesker ut.

 

valk på valk og treg avføring, det er virkelig ekkelt!

 

kunne de ikke spist mindre før de avbildet seg, må jeg se problemene presentert uten overskriften; mitt problem", saken er at jeg syns man kan droppe å bli avbildet overvektig på en toalett, i det hele tatt er bilder på toaletter ekle, jeg skjønner enda mindre hva de har i avisene å gjøre. Et medisinsk tidskrift er bedre, med overskriften, "mine spiseproblemer"/ mine fordøyelsesproblemer

Hehe, treg avføring? Hvordan vet du det? Og det er mange som har valker når de sitter på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg vil ikke si at de er spesielt slanke jeg heller, og det sier de jo selv også. De forteller at de bruker hold-in til vanlig, de forsøker alltid å skjule magen og føler seg for store. Nå har de lyst til å føle seg tilpasse selv om det tyter valker som de selv sier, så de beskriver i grunnen kroppene sine akkurat som Madelenemie gjør?

Det er litt forskjell på "ikke spesielt slank" og fet, spiseforstyrret og unormal, som hun kaller dem.

 

Jeg tviler på at de ser på kroppene sine som ekstreme og ødelagte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke prosjektet uansett hvor mye jeg ser på bildet "i sammenheng". Å kle av seg for å flytte fokuset bort fra kroppspress blir som å knu..e for dyden i mitt hode.

Ruller i håret, barberhøvel i hånden og den andre dama sittende på do. Jeg tolker bildet slik at de vil vise fram uretusjerte hverdagskropper i hverdagssitausjoner - samtidig som de vil vise hvordan de må streve for å gjøre seg fine. Dvs. de demonstrerer mot glamouriseringen av kvinnekropper.

 

At dette kan tolkes slik at de ved å kle av seg går i sin egen felle kan jeg være enig i, men jeg synes humoren i bildet berger dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke vitsen med at hun ene damen sitter på et toalett. Kan noen forklare meg hva poenget er?

Poenget er: Drit i kroppspresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke vitsen med at hun ene damen sitter på et toalett. Kan noen forklare meg hva poenget er?

 

Ett sted må hun jo sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruller i håret, barberhøvel i hånden og den andre dama sittende på do. Jeg tolker bildet slik at de vil vise fram uretusjerte hverdagskropper i hverdagssitausjoner - samtidig som de vil vise hvordan de må streve for å gjøre seg fine. Dvs. de demonstrerer mot glamouriseringen av kvinnekropper.

 

At dette kan tolkes slik at de ved å kle av seg går i sin egen felle kan jeg være enig i, men jeg synes humoren i bildet berger dem.

Det er kun Madelenemie som sier at hun ikke "ser" kropper i RL her i tråden, og dette har nok med AS å gjøre vil jeg tro. Jeg syns det er interessant at hun - som derfor har inntrykk av hva en normal kropp via media - ikke har sett "slike", som hun sier. Media formidler åpenbart et skjevt bilde - noe vi alle uten AS vet.

 

Vi andre trenger derfor ikke - slik jeg ser det - disse to nakne damene på doskåla for å vite at dette er en relativt gjennomsnittelig kropp i 2014 (som er noe annet enn det som var gjennomsnittelig i feks 1970). Men det at dette er gjennomsnitt gjør dem ikke slanke, bare veldig "vanlige" nå i 2014. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leser nok tråden ulikt, og ut fra andre mat og slanketråder vi har deltatt i er jeg ikke overrasket over det :) Det blir ofte "vanskelig" og sensitivt når en diskuterer kropp og mat i dag, og jeg oppfatter disse temaene som mer ømfintelig for mange enn sex, innvandring eller religion. Det er lov å si at noen er for tynne, det er lov å si at det er forkastelig å røyke, men det er ikke lov å si at noen spiser for mye eller er for store. Man skal faktisk passe seg for å si formfull også, og jeg syns dette er ganske interessant.  

Jeg henger meg litt på det du sier her. Og jeg stusser litt når de som åpenbart er altfor tunge sier at de er fornøyd med kroppen sin. Fornøyd med seg selv som menneske, det er flott. Og glad i kroppen sin fordi den er så mye mer enn bare noe å se på - absolutt. Men fornøyd med å være overvektig? Det blir som om jeg skulle være fornøyd med å være i dårlig form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ruller i håret, barberhøvel i hånden og den andre dama sittende på do. Jeg tolker bildet slik at de vil vise fram uretusjerte hverdagskropper i hverdagssitausjoner - samtidig som de vil vise hvordan de må streve for å gjøre seg fine. Dvs. de demonstrerer mot glamouriseringen av kvinnekropper.

At dette kan tolkes slik at de ved å kle av seg går i sin egen felle kan jeg være enig i, men jeg synes humoren i bildet berger dem.

Det er også et stylet og lyssatt bilde med høye hæler og sjampis. De var ikke tøffe nok til å være helt hverdagslige, eller kanskje det er bevisst. Det er jo for all del helt harmløst, men jeg synes ikke det skiller seg veldig mye fra andre damer som vil ha oppmerksomhet. Å kle av seg funker hver gang.

Madelenemie: Kanskje du lar deg lure av at de bøyer seg fremover så valkene kommer frem. Nesten alle får valker om de bøyer seg fremover. Bare prøv.

Jeg har en følelse av at du oppfatter dem som mye mer overvektige enn de er. (Er det ikke sånn at autister ser detaljene og ikke helheten? Kanskje du ser valkene, men ikke proporsjonene?)

Hvis disse damene sto oppreist og rettet ryggen ville de sett ganske gjennomsnittlige ut, dvs litt lubne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger meg litt på det du sier her. Og jeg stusser litt når de som åpenbart er altfor tunge sier at de er fornøyd med kroppen sin. Fornøyd med seg selv som menneske, det er flott. Og glad i kroppen sin fordi den er så mye mer enn bare noe å se på - absolutt. Men fornøyd med å være overvektig? Det blir som om jeg skulle være fornøyd med å være i dårlig form.

Nettopp. Hadde de hatt et godt forhold til kroppen sin - som de sier at de ønsker - burde det vært noe de jobbet med i sitt liv, feks gjennom å lære seg å like å være naken sammen med mannen sin, på gymmen, etc. Jeg syns ikke kropp er vrient på noe vis og syns både min og andres kropp er helt ok å ha rundt meg på 3T, i svømmehallen eller på stranden, men å få andres nakne kropp og frigjøringsprosjekt til frokosten greier jeg ikke å applaudere. Jeg har ikke bedt om det og jeg ønsker det ikke. Jeg er lei andres nakne kropper i media, tynne eller formfulle (for disse to er langtfra de første formfulle som viser seg fram nakne de siste årene heller). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også et stylet og lyssatt bilde med høye hæler og sjampis. De var ikke tøffe nok til å være helt hverdagslige, eller kanskje det er bevisst. Det er jo for all del helt harmløst, men jeg synes ikke det skiller seg veldig mye fra andre damer som vil ha oppmerksomhet. Å kle av seg funker hver gang.

Madelenemie: Kanskje du lar deg lure av at de bøyer seg fremover så valkene kommer frem. Nesten alle får valker om de bøyer seg fremover. Bare prøv.

Jeg har en følelse av at du oppfatter dem som mye mer overvektige enn de er. (Er det ikke sånn at autister ser detaljene og ikke helheten? Kanskje du ser valkene, men ikke proporsjonene?)

Hvis disse damene sto oppreist og rettet ryggen ville de sett ganske gjennomsnittlige ut, dvs litt lubne.

Jeg tolker høye hæler og stettglass som en måte å drite ut de glansede modellbildene på. Dvs. de vil vise kontrastene melllom deres kropper og modellkropper ved å bruke samme type stasj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie: Kanskje du lar deg lure av at de bøyer seg fremover så valkene kommer frem. Nesten alle får valker om de bøyer seg fremover. Bare prøv.

Jeg har en følelse av at du oppfatter dem som mye mer overvektige enn de er. (Er det ikke sånn at autister ser detaljene og ikke helheten? Kanskje du ser valkene, men ikke proporsjonene?)

Hvis disse damene sto oppreist og rettet ryggen ville de sett ganske gjennomsnittlige ut, dvs litt lubne.

Hvorfor kan du ikke tro Madelenemie når hun sier at hun ikke får sånne valker når hun sitter som disse damene? :D Jeg får heller ikke det, ikke engang når jeg bøyer meg slik damene på bildet gjør. Madelenemie har fortalt at hun (av en eller annen grunn) ikke ser folks kropper i RL, og derfor har et inntrykk av "normal kropp" via nett/ media. Vi andre vet at disse damene er "vanlige" pr i dag, men de blir ikke slanke av den grunn. Damene er - som de selv sier - formfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Hadde de hatt et godt forhold til kroppen sin - som de sier at de ønsker - burde det vært noe de jobbet med i sitt liv, feks gjennom å lære seg å like å være naken sammen med mannen sin, på gymmen, etc. Jeg syns ikke kropp er vrient på noe vis og syns både min og andres kropp er helt ok å ha rundt meg på 3T, i svømmehallen eller på stranden, men å få andres nakne kropp og frigjøringsprosjekt til frokosten greier jeg ikke å applaudere. Jeg har ikke bedt om det og jeg ønsker det ikke. Jeg er lei andres nakne kropper i media, tynne eller formfulle (for disse to er langtfra de første formfulle som viser seg fram nakne de siste årene heller). 

Jeg synes egentlig alt var mye bedre før i tida. Da falt det oss ikke inn å sammenligne oss med modeller i bladene. Ikke fikk vi komplekser av å se på vakre kropper i bladene heller. Slik opplevde i alle fall jeg 1970-tallet. Vi var opptatt av helt andre ting, og selvtilliten satt garantert ikke i buksestørrelsen. Det må være noe med mediaeksplosjonen og informasjonsjonssamfunnet som har dyttet på folk en forestilling om at "you can have it all".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hvorfor kan du ikke tro Madelenemie når hun sier at hun ikke får sånne valker når hun sitter som disse damene? :D Jeg får heller ikke det, ikke engang når jeg bøyer meg slik damene på bildet gjør. Madelenemie har fortalt at hun (av en eller annen grunn) ikke ser folks kropper i RL, og derfor har et inntrykk av "normal kropp" via nett/ media. Vi andre vet at disse damene er "vanlige" pr i dag, men de blir ikke slanke av den grunn. Damene er - som de selv sier - formfulle.

Hun sier hun ikke kjenner noen slike fete damer i 40-årene. Det får meg til å tro at hun ser noe ganske annet enn meg når hun ser bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke tro Madelenemie når hun sier at hun ikke får sånne valker når hun sitter som disse damene? :D Jeg får heller ikke det, ikke engang når jeg bøyer meg slik damene på bildet gjør. Madelenemie har fortalt at hun (av en eller annen grunn) ikke ser folks kropper i RL, og derfor har et inntrykk av "normal kropp" via nett/ media. Vi andre vet at disse damene er "vanlige" pr i dag, men de blir ikke slanke av den grunn. Damene er - som de selv sier - formfulle.

Hei!

Jeg sjekket og får ikke valker om jeg bøyer meg helt ned til gulvet, men begynte å lure på om det er noe galt da? Men så glad når leser du heller ikke får, da ikke alene...

Jeg er ikke spesielt god form, da jeg skulle ta 60 sit-ups i høyt tempo, stoppet jeg fortvilt på 25, mens mennene fortsatte:-( de skrek av smerte og jeg var for sliten etter 25, men valker, det har jeg ikke.

Da er jeg ikke alene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg stusser litt når de som åpenbart er altfor tunge sier at de er fornøyd med kroppen sin. Fornøyd med seg selv som menneske, det er flott. Og glad i kroppen sin fordi den er så mye mer enn bare noe å se på - absolutt. Men fornøyd med å være overvektig? Det blir som om jeg skulle være fornøyd med å være i dårlig form.

Nå kan det jo tenkes at enkelte kan være fornøyd med en kropp som er frisk og fungerende, selv om den ikke er tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...