Gjest Skrevet 5. november 2014 Skrevet 5. november 2014 Over lokalavisen forside forteller en mann "sin historie. "Det fortelles om angst og beven - men nav reddet han m sine tilpasninger . Lenger inn i avisen stiller hele tre saksbehandlere fra nav opp i intervju sammen m mannen og utaler seg som de skulle vært heltene. Jeg synes dette virker spekulativt - utleverende og som det er Navs regi å kline denne mannen og hans sårbare historie på avisens forside . Fremheve seg selv på bekostning av sårbare sjeler. Vil han kunne leve godt videre m offentliggjøring av sin historie ? Er det bare jeg som er arrig og negativt innstilt til nav eller er dette stueren journalistikk. Avisens artikkel fremhever også en arbeidsgiver som våger å satse på folk m hull cv . Synliggjøring er sikkert bra men stiller meg spørsmålet om denne ydmyke og takknemlige mannen vet hva han gikk med på. Han er tøff som våger og er heltemodig som tørr dele - likevel. Jeg synes det skurrer. 0 Siter
Pallida Skrevet 5. november 2014 Skrevet 5. november 2014 (endret) Med forbehold om at jeg muligens ville sett annerledes på det etter å ha lest artikkelen; jeg synes dette høres ut som en skikkelig gla'historie, som forhåpentligvis kan gi håp til andre som er i samme situasjon, og et mer sannferdig bilde av nav og deres tjenester, som tross alt mange er fornøyde med (ref. brukerundersøkelser). Skal ikke se bort i fra at denne mannen føler seg sterkere enn noensinne nettopp ved å "stå fram", og at han vil motta mye positiv respons for å ha gjort nettopp det. Jeg synes også at arbeidsgivere som våger å satse på de (oss) med hull i cv'en, fortjener å bli framhevet. -men som sagt, jeg har jo ikke lest artikkelen. Endret 5. november 2014 av Mari- 0 Siter
Gjest Skrevet 5. november 2014 Skrevet 5. november 2014 Med forbehold om at jeg muligens ville sett annerledes på det etter å ha lest artikkelen; jeg synes dette høres ut som en skikkelig gla'historie, som forhåpentligvis kan gi håp til andre som er i samme situasjon, og et mer sannferdig bilde av nav og deres tjenester, som tross alt mange er fornøyde med (ref. brukerundersøkelser). Skal ikke se bort i fra at denne mannen føler seg sterkere enn noensinne nettopp ved å "stå fram", og at han vil motta mye positiv respons for å ha gjort nettopp det. Jeg synes også at arbeidsgivere som våger å satse på de (oss) med hull i cv'en, fortjener å bli framhevet. -men som sagt, jeg har jo ikke lest artikkelen. Støttes. Jeg er en av de heldige og har mye positivt å si om NAV. Men så har jeg også bodd på to forskjellige steder (fylker) hvor hjelpen og dermed også resultatet har vært vidt forskjellig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. november 2014 Skrevet 5. november 2014 Jeg og syns det hørtes ut som en positiv historie, at det går an å lykkes. Selv har jeg gode erfaringer med nav, de var villig til å strekke seg langt for at jeg skulle klare meg. Dessverre gikk det ikke. 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. november 2014 Skrevet 5. november 2014 (endret) Over lokalavisen forside forteller en mann "sin historie. "Det fortelles om angst og beven - men nav reddet han m sine tilpasninger . Lenger inn i avisen stiller hele tre saksbehandlere fra nav opp i intervju sammen m mannen og utaler seg som de skulle vært heltene. Jeg synes dette virker spekulativt - utleverende og som det er Navs regi å kline denne mannen og hans sårbare historie på avisens forside . Fremheve seg selv på bekostning av sårbare sjeler. Vil han kunne leve godt videre m offentliggjøring av sin historie ? Er det bare jeg som er arrig og negativt innstilt til nav eller er dette stueren journalistikk. Avisens artikkel fremhever også en arbeidsgiver som våger å satse på folk m hull cv . Synliggjøring er sikkert bra men stiller meg spørsmålet om denne ydmyke og takknemlige mannen vet hva han gikk med på. Han er tøff som våger og er heltemodig som tørr dele - likevel. Jeg synes det skurrer. Det finnes flere slike saker, jeg synes saken fremstår positivt (jeg har ikke lest artikkelen). Flott at også arbeidsgiver som våger å satse på mennesker med hull i CV`n fremheves. Jeg får en følelse av at du undervurderer personen dette gjelder ganske kraftig, hvorfor skulle han gjemme seg? Er det utenkelig at NAV faktisk hjelper mange? Endret 5. november 2014 av XbellaX 0 Siter
laban Skrevet 5. november 2014 Skrevet 5. november 2014 Det er ikke det minste rart at både etatene og mediene forsøker å skape litt balanse i framstillingen av f.eks. NAV, barnevern og helsevesen. Når det er sagt, så er det mange - både profesjonelle som er vant til å bli intervjuet og "vanlige enkeltmennesker" - som har blitt litt overrasket over hvordan en sak har endt opp i den ferdige versjonen. Så hvis det er noen skjevheter i eksemplet ditt, kan de like gjerne skyldes journalisten som de NAV-ansatte. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 Skrevet 5. november 2014 Over lokalavisen forside forteller en mann "sin historie. "Det fortelles om angst og beven - men nav reddet han m sine tilpasninger . Lenger inn i avisen stiller hele tre saksbehandlere fra nav opp i intervju sammen m mannen og utaler seg som de skulle vært heltene. Jeg synes dette virker spekulativt - utleverende og som det er Navs regi å kline denne mannen og hans sårbare historie på avisens forside . Fremheve seg selv på bekostning av sårbare sjeler. Vil han kunne leve godt videre m offentliggjøring av sin historie ? Er det bare jeg som er arrig og negativt innstilt til nav eller er dette stueren journalistikk. Avisens artikkel fremhever også en arbeidsgiver som våger å satse på folk m hull cv . Synliggjøring er sikkert bra men stiller meg spørsmålet om denne ydmyke og takknemlige mannen vet hva han gikk med på. Han er tøff som våger og er heltemodig som tørr dele - likevel. Jeg synes det skurrer. Her tror jeg du tolker artikkelen ut i fra dine krenkede følelser og at du ikke evner å lese artikkelen fra et annet perspektiv enn ditt som er enormt preget av depresjon. Årsaken til at jeg skriver dette er at jeg opplevde lignenede måte å tolke ting på da depresjonen min var mye værre. Mannens historie er jo fantastisk! Snakk om å være heldig med både nav og arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 77d96...559 0 Siter
Gjest Skrevet 5. november 2014 Skrevet 5. november 2014 (endret) Over lokalavisen forside forteller en mann "sin historie. "Det fortelles om angst og beven - men nav reddet han m sine tilpasninger . Lenger inn i avisen stiller hele tre saksbehandlere fra nav opp i intervju sammen m mannen og utaler seg som de skulle vært heltene. Jeg synes dette virker spekulativt - utleverende og som det er Navs regi å kline denne mannen og hans sårbare historie på avisens forside . Fremheve seg selv på bekostning av sårbare sjeler. Vil han kunne leve godt videre m offentliggjøring av sin historie ? Er det bare jeg som er arrig og negativt innstilt til nav eller er dette stueren journalistikk. Avisens artikkel fremhever også en arbeidsgiver som våger å satse på folk m hull cv . Synliggjøring er sikkert bra men stiller meg spørsmålet om denne ydmyke og takknemlige mannen vet hva han gikk med på. Han er tøff som våger og er heltemodig som tørr dele - likevel. Jeg synes det skurrer. Jeg har hatt god støtte og hjelp fra nav. Sannsynligvis ville jeg vært 100% uføretrygdet i dag hvis ikke. Jeg har møtt mange gode saksbehandlere. Men har opplevd at lover og regler i nav systemet har jobbet mot at vi skulle lykkes. Men saksbehandlerene har alltid gjort det beste ut av det de må forholde seg til. Endret 5. november 2014 av eller 0 Siter
gråstein Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 Hva slags hjelp er det dere egentlig har fått fra NAV? Mulig jeg sogner til landets mest inkompetente NAV-kontor hvor det bare er surr og rot. På snart 3 år har jeg bare blitt uoppfordet kontaktet av NAV kun én gang. Ellers har jeg selv måtte ta iniativ for at det skal skje noe. Og da hjelper det ikke å kontakte dem én gang, nei, det må purres både én og to ganger for at de skal gidde å svare. 0 Siter
skrevet Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 Hva slags hjelp er det dere egentlig har fått fra NAV? De forsørger meg... Nå er det ikke umulig at det er en bjørnetjeneste og at det dermed ikke er noen hjelp, men hva vet jeg. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 De forsørger meg... Nå er det ikke umulig at det er en bjørnetjeneste og at det dermed ikke er noen hjelp, men hva vet jeg. Ja var det ikke du som var et monster eller hevdet det. Dersom det er tilfellet er det jo dumt Blir som de 10 mill vi bruker på ABB per år, ganske tullerusk Men nå er det vel sengetid ? 0 Siter
gråstein Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 De forsørger meg... Nå er det ikke umulig at det er en bjørnetjeneste og at det dermed ikke er noen hjelp, men hva vet jeg. Får du noe hjelp til å bli selvforsørget? 0 Siter
gråstein Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 Ja var det ikke du som var et monster eller hevdet det. Dersom det er tilfellet er det jo dumt Blir som de 10 mill vi bruker på ABB per år, ganske tullerusk Men nå er det vel sengetid ? Har sovet fra 18.30 til 2.00, så egentlig er det vel på tide å så opp snart? 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 Har sovet fra 18.30 til 2.00, så egentlig er det vel på tide å så opp snart? Nei ikke spør meg, sov fra 12.00 til 20.00 men det var etter 36 timer uten søvn så nå er jeg usikker på når neste leggetid og ståopptid blir 0 Siter
Gjest Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 Hva slags hjelp er det dere egentlig har fått fra NAV? Mulig jeg sogner til landets mest inkompetente NAV-kontor hvor det bare er surr og rot. På snart 3 år har jeg bare blitt uoppfordet kontaktet av NAV kun én gang. Ellers har jeg selv måtte ta iniativ for at det skal skje noe. Og da hjelper det ikke å kontakte dem én gang, nei, det må purres både én og to ganger for at de skal gidde å svare. Jeg stod på selv. Men jeg fikk økonomsik hjelp og støtte til å få økt kompetanse. De la til rette på best mulig måte selv når lover og regler motarbeidet meg. (her var det forskjell på saksbehandlere om de likevel så muligheter) Jeg fikk god støtte av saksbehandleren jeg hadde hatt, når ting begynte å rase sammen igjen. Selv etter at jeg var ut av systemet deres. Jeg har mange gange tenkt med takknemlighet over den saksbehandleren. Hadde det ikke vært for henne så vet ikke jeg hvor jeg hadde vært i dag. Selv når jeg var i fast delvis jobb og de gikk over fra tidsbegrenset uføretryd til AAP. og jeg ikke klarte å forholde meg til meldekortene av forskjellige årsaker. Så ordnet de det så jeg fikk slippe å forholde meg til det. Så jeg har veldig mye godt å si om nav. Men ingenting har kommet rett i fanget. Jeg har stått på selv. Vært giret på å komme videre. Og kanskje nesten for giret. For jeg hadde problemer enkelte ganger til å vente på normal saksgang. Det ble helst litt kluss i systemene da. Jeg havnet i en del spesielle situasjoner. 0 Siter
skrevet Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 Får du noe hjelp til å bli selvforsørget? Nope. Det finnes ikke noe som passer. Var mye mer giret på dette før, dog. 0 Siter
skrevet Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 Ja var det ikke du som var et monster eller hevdet det. Dersom det er tilfellet er det jo dumt Blir som de 10 mill vi bruker på ABB per år, ganske tullerusk Men nå er det vel sengetid ? ABB er jo helt sinnsyk og burde vært tvangsmedisinert. 0 Siter
gråstein Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 Jeg har mange gange tenkt med takknemlighet over den saksbehandleren. Hadde det ikke vært for henne så vet ikke jeg hvor jeg hadde vært i dag. Hvor "heldig" man er med saksbehandleren har nok veldig mye å si. 0 Siter
gråstein Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 ABB er jo helt sinnsyk Bør han sykeligjøres pga ekstreme politiske oppfatninger? http://www.tv2.no/a/3652107 0 Siter
Gjest Skrevet 6. november 2014 Skrevet 6. november 2014 Hvor "heldig" man er med saksbehandleren har nok veldig mye å si. Ja. Helt klart. Det var ikke bare økonomisk støtte til økt kompetanse. Men omsorg og veldig mye oppmuntring når alt raste sammen. Men det var også hun som rådet meg til å få full sykemelding når jeg presset meg for langt den lille stunden jeg var ut av navsystemet. Da raste alt utfor igjen og jeg oppsøkte henne på kontoret i fortvilelse. Og jeg sa vel som nå, at jeg må bare klare jobben. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.