Gå til innhold

Var alt mye bedre i gamle dager?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var det det?

Føler meg så ensom selv om jeg har vokst opp her, kjenner ikke mange og har lyst å flytte.

Noen sier det var endre under krigen. Er ikke helt sikkert på at det stemmer.

Men tror du det blir bedre hvis du flytter? Kjenner du flere andre steder?

Anonymous poster hash: ce93c...801

Hvis man er litt "anderledes" (sier ikke at du nødvendigvis er det, men mange føler seg jo anderledes og det er vel egentlig det dette går på; at man føler man ikke passer inn) og bor på et lite sted, så kan det være smart å flytte til et større, såfremt man har psyke til en slik omveltning, og man har (realistiske) planer for hvordan få et nettverk på det nye stedet.

Noen sier det var endre under krigen. Er ikke helt sikkert på at det stemmer.

Men tror du det blir bedre hvis du flytter? Kjenner du flere andre steder?

Bare tenker for meg som sliter psykisk kan det være bedre tilbud andre plasser, nå sitter jeg hjemme hele dagen og gjør ingenting. De har jo f.eks fontenehus andre plasser og andre møteplasser for folk som sliter psykisk. Samboeren min sa i dag han hadde ikke holdt ut å gå hjemme hele dagen som meg, jeg går bare å venter på de andre-

Hvis man er litt "anderledes" (sier ikke at du nødvendigvis er det, men mange føler seg jo anderledes og det er vel egentlig det dette går på; at man føler man ikke passer inn) og bor på et lite sted, så kan det være smart å flytte til et større, såfremt man har psyke til en slik omveltning, og man har (realistiske) planer for hvordan få et nettverk på det nye stedet.

Jeg er anderledes og passer bare inn med psykisk syke har jeg merket, derfor ville jeg bodd på en plass det var tilbud for psykisk syke.

Annonse

Bare tenker for meg som sliter psykisk kan det være bedre tilbud andre plasser, nå sitter jeg hjemme hele dagen og gjør ingenting. De har jo f.eks fontenehus andre plasser og andre møteplasser for folk som sliter psykisk. Samboeren min sa i dag han hadde ikke holdt ut å gå hjemme hele dagen som meg, jeg går bare å venter på de andre-

Finnes det ikke noe DPS-tilbud?

Finnes det ikke noe DPS-tilbud?

Nei, har jo psykolog da som jeg ikke har vært til på flere uker. Men det er jo bare den timen, savner gruppeterapi for da var vi sammen i flere timer og spiste lunsj sammen. Føler meg så alene, har noen jeg møter av og til men det er skjeldent.

Nei, har jo psykolog da som jeg ikke har vært til på flere uker. Men det er jo bare den timen, savner gruppeterapi for da var vi sammen i flere timer og spiste lunsj sammen. Føler meg så alene, har noen jeg møter av og til men det er skjeldent.

FInnes ikke noe kommunalt dagsenter eller no  sånt?

FInnes ikke noe kommunalt dagsenter eller no  sånt?

Jo det gjør jo det men der går det lite folk og tv står alltid på, syns det er en uting at de må ha på tv. Psykologen mente jeg kunne gått der litt, men ikke vits hvis det er bare meg der som sitter og ser på tv. De ansatte sitter ofte på et rom for seg selv og skravler, er ikke sånn det skal være. De skal jo snakke med brukerene.

Annonse

Kanskje du kunne laget en facebook gruppe for mennesker i ditt nærområde, hvor dere kan foreslå og avtale felles aktiviteter? F. eks. kafébesøk, gåturer, baking til jul, håndarbeid og hva som ellers måtte være av interesse. Det er sikkert andre som også kunne tenke seg å komme seg litt ut! :)  

Kanskje du kunne laget en facebook gruppe for mennesker i ditt nærområde, hvor dere kan foreslå og avtale felles aktiviteter? F. eks. kafébesøk, gåturer, baking til jul, håndarbeid og hva som ellers måtte være av interesse. Det er sikkert andre som også kunne tenke seg å komme seg litt ut! :)

Tror ikke jeg skal være initiativ takeren til det, er jo ofte dårlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...