Gå til innhold

Asperger


Trine

Anbefalte innlegg

Når jeg vokste opp hadde vi hun som gav labb og fikk godsaker, katten observerte og begynte å gi labb han også.

 

Så søtt :D Jeg så på youtube ei som trente agillity med katten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    52

  • Madelenemie

    46

  • AnonymBruker

    14

  • slabbedask

    9

Ok

 

Kanskje har du rett,

 

men jeg håper om du står inne med fakta at du:

 

Ikke spiser industrielt fremstilt kjøtt!!

 

Men kjøper kjøtt fra gårder der dyrene har det godt!!

 

Eller er vegetarianer!

 

Ellers dobbeltmoral.

 

Ok at griser blir torturert på slakterier, men hunder vekker følelser, den der er ikke logisk.

 

Håper du lever etter prinsippene dine for dyrevelferd, dyrevelferd gjeler alle dyr.,

 

Tviler på at grisene blir "torturert". Så ille er det neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

 

jeg har prøvd sitronhalsbånd til 1500 kr, han bryr seg ikke:-(

 

Han er egentlig ok, men på hundesletta, når det kommer andre bjeffete gjeterhunder, blir han gal:-(

 

Det tror jeg nesten du bare må akseptere. Tenk om du hadde fått støt hver gang du sa noe. Det blir på en måte det samme. Det er jo ikke hundens skyld at den bjeffer og ikke snakker slik som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det med strømbånd på din hund når de andre hundene på hundesletta gneldrer? Da er det bedre å gå tur i skogen. (noe sånt).

Ja

 

det er sant,

 

Jeg får bare fortsette meg ørepropper, for jeg klarer ikke gneldringen på hundesletta, og siden han har det så gøy der drar jeg dit!

 

Er du vegetarianer? eller kjøper du kjøtt fra gårder der dyrene har hatt det godt?

 

Jeg spiser IKKE kjøtt, da dyrene er mine beste venner, men jeg kjøper kjøtt til familien, så jeg kjørte mange mil før jul for å kjøpe en hel geit, sånn at alle skulle få sitt kjøtt, de spiser i vertfall kjøttet fra et dyr som har hatt det godt,

 

jeg har besøkt gården og selv sett hvor bra dyrene har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg nesten du bare må akseptere. Tenk om du hadde fått støt hver gang du sa noe. Det blir på en måte det samme. Det er jo ikke hundens skyld at den bjeffer og ikke snakker slik som oss.

mm

 

 

sant det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ørene mine har det ikke bra,

 

men så langt bruker jeg ørepropper,  fungert ok,

 

for ikke sikker jeg heller,

 

vet de bruker i sauetrening og tenker da, "hva er forskjellen?"

 

Forskjellen er at man må igjennom en utdanning om man skal bruke det i sauetrening. Jeg har hørt om hunder som ikke har tørt å tisse eller gå på gress etter sauetrening fordi halsbåndet har blitt brukt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at grisene blir "torturert". Så ille er det neppe.

Det fins ikke et slakteri i Norge der grisene IKKE BLIR TORTURERT

 

Innse realiteten!

 

Bli vegetariner, (billig) eller kjøp kjøtt fra gårder der dyrevelferd betyr noe, (DYRT)

 

Jeg er vegetarianer, men kjøper kjøtt fra økogårder.

 

Jeg har sett nok av mishandlingen og sadismen på slakterier, sparker dyrene fremover:-(

 

Hva med å google litt, se noen motbydelige men sanne videoer av hva som skjer på slakterier????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at man må igjennom en utdanning om man skal bruke det i sauetrening. Jeg har hørt om hunder som ikke har tørt å tisse eller gå på gress etter sauetrening fordi halsbåndet har blitt brukt feil.

mm

 

Tenkt på det samme

 

så skjønner forbudet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tittelen på tråden ikke var mer spesifikk for den har sporet skikkelig av :P Jeg er spent på hva sykepleieren sier når jeg skal dit neste gang. Snakket med pappa og han syns ikke jeg var noe rar, men mamma hadde et par ting å komme med fra barndommen som fikk henne til å tenke at jeg kanskje har asperger. Håper ikke det tar lang tid med utredning. Jeg har ikke tålmodighet til å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tittelen på tråden ikke var mer spesifikk for den har sporet skikkelig av :P Jeg er spent på hva sykepleieren sier når jeg skal dit neste gang. Snakket med pappa og han syns ikke jeg var noe rar, men mamma hadde et par ting å komme med fra barndommen som fikk henne til å tenke at jeg kanskje har asperger. Håper ikke det tar lang tid med utredning. Jeg har ikke tålmodighet til å vente.

Nå bør du ha litt tålmodighet!

 

Finne riktig sted! Ikke miste mote om det ikke er det, osv...

 

Jeg har lenge trodd du har asperger:-) og ikke hyggelig å si, "velkommen til spekteret",

 

men av og til er det hyggelig, for for menneske det gjelder kan det bety mye, finne et fellesskap blant like direkte mennesker, treffe andre autister, se hvor ulike vi er ;)

 

Håper du blir med i jentegruppa vår:) snart"!

 

Og vi aspergere følger gjerne ivrig med på avsporinger:-)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bør du ha litt tålmodighet!

 

Finne riktig sted! Ikke miste mote om det ikke er det, osv...

 

Jeg har lenge trodd du har asperger:-) og ikke hyggelig å si, "velkommen til spekteret",

 

men av og til er det hyggelig, for for menneske det gjelder kan det bety mye, finne et fellesskap blant like direkte mennesker, treffe andre autister, se hvor ulike vi er ;)

 

Håper du blir med i jentegruppa vår:) snart"!

 

Og vi aspergere følger gjerne ivrig med på avsporinger:-)

 

Jeg har skrevet 4 sider med ting jeg har kommet på selv og ting mamma har sagt. Stakkars den psykiateren som får meg som pasient.

Det hadde vært en lettelse for meg å få diagnosen. Det hadde jo gitt forklaring på både fysiske og psykiske problemer.

Hvordan gruppe er jentegruppa? Er det på nettet eller er det sånn hvor dere møter hverandre?

Jeg tror egentlig spekteret er helt greit jeg. Jeg er jo meg selv uansett og det hadde jo vært hyggelig å kanskje bli møtt med litt forståelse av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins ikke et slakteri i Norge der grisene IKKE BLIR TORTURERT

 

Innse realiteten!

 

Bli vegetariner, (billig) eller kjøp kjøtt fra gårder der dyrevelferd betyr noe, (DYRT)

 

Jeg er vegetarianer, men kjøper kjøtt fra økogårder.

 

Jeg har sett nok av mishandlingen og sadismen på slakterier, sparker dyrene fremover:-(

 

Hva med å google litt, se noen motbydelige men sanne videoer av hva som skjer på slakterier????

 

Det vil jeg helst ikke tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra tittelen på tråden ikke var mer spesifikk for den har sporet skikkelig av :P Jeg er spent på hva sykepleieren sier når jeg skal dit neste gang. Snakket med pappa og han syns ikke jeg var noe rar, men mamma hadde et par ting å komme med fra barndommen som fikk henne til å tenke at jeg kanskje har asperger. Håper ikke det tar lang tid med utredning. Jeg har ikke tålmodighet til å vente.

 

Jeg måtte vente ett år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet 4 sider med ting jeg har kommet på selv og ting mamma har sagt. Stakkars den psykiateren som får meg som pasient.

Det hadde vært en lettelse for meg å få diagnosen. Det hadde jo gitt forklaring på både fysiske og psykiske problemer.

Hvordan gruppe er jentegruppa? Er det på nettet eller er det sånn hvor dere møter hverandre?

Jeg tror egentlig spekteret er helt greit jeg. Jeg er jo meg selv uansett og det hadde jo vært hyggelig å kanskje bli møtt med litt forståelse av og til :)

:-)

 

Jentegruppa møtes hver mnd:-) vi gleder oss, vi er blitt venner, vi blir slitne av det sosiale, så 2 timer er som oftest nok.

 

Av og til står vi og prater litt etterpå, vi ar hatt noen flere treff hos meg og hos en annen,:-)

 

Vi snakker ikke så mye om asperger, som vi alle har, men om interesser, reiser, og andre ting som opptar oss.

 

Jeg vil si at felles for oss er at vi er en gruppe kvinner som ikke blir fornærmet, vi er direkte og ærlige og vet andre vil oss vel, ikke noe mere problem altså.

 

Noen jobber, noen er uføretrygdede, noen er doktorer noen er økonomer, noen har mistet jobbet og sørger over det,

men felles er at vi gleder oss til vi treffes:-)

 

Lettere å treffes når tiden er fastsatt og noen ganger tema:-)

 

Vi er få kvinner med autisme derfor har vi en slik gruppe:-) litt ok, siden vi er en minoritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

 

det er sant,

 

Jeg får bare fortsette meg ørepropper, for jeg klarer ikke gneldringen på hundesletta, og siden han har det så gøy der drar jeg dit!

 

Er du vegetarianer? eller kjøper du kjøtt fra gårder der dyrene har hatt det godt?

 

Nei, jeg spiser vanlig butikk-kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg spiser vanlig butikk-kjøtt.

Huff

 

Hvis jeg visste hvor du bodde kunne jeg kjørt en hav geit til deg,

 

En som har hatt et fint liv på grønnes sletter,

 

kan du ikke bare spise mer bønner og linser?

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

 

Jentegruppa møtes hver mnd:-) vi gleder oss, vi er blitt venner, vi blir slitne av det sosiale, så 2 timer er som oftest nok.

 

Av og til står vi og prater litt etterpå, vi ar hatt noen flere treff hos meg og hos en annen,:-)

 

Vi snakker ikke så mye om asperger, som vi alle har, men om interesser, reiser, og andre ting som opptar oss.

 

Jeg vil si at felles for oss er at vi er en gruppe kvinner som ikke blir fornærmet, vi er direkte og ærlige og vet andre vil oss vel, ikke noe mere problem altså.

 

Noen jobber, noen er uføretrygdede, noen er doktorer noen er økonomer, noen har mistet jobbet og sørger over det,

men felles er at vi gleder oss til vi treffes:-)

 

Lettere å treffes når tiden er fastsatt og noen ganger tema:-)

 

Vi er få kvinner med autisme derfor har vi en slik gruppe:-) litt ok, siden vi er en minoritet.

 

Ok, det må jeg tenke på. Hørtes litt skummelt ut, samtidig som det hørtes hyggelig ut. Jeg er spesielt dårlig på å være sosial sammen med jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...