Gå til innhold

Flytte i ny bolig i neste uke?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    20

  • frosken

    16

  • Kayia

    13

  • Madelenemie

    12

Mest aktive i denne tråden

Om du skal låne 2 mill og betale over 30 år vil mnd beløp bli 8300 med dagens rente. Du kan regne det som sikkert at renta vil stige. 7% mener jeg man må kunne håndtere. Om renta blir 7% er det et mnd beløp på 13.300 kr. Da har du 3400 kr igjen. Så har du minst 500kr i strøm, kanskje dobbelt så mye om vinteren, ca 400 i internett, 800 i kommunale avgifter, TV-lisens på, husker ikke helt, men ca 3000 i året, så vil du sikkert ha flere kanaler enn NRK og det koster, aner ikke hvor mye. Så skal du ha mat. Utgifter til reise til og fra jobb. Mobiltelefon. Det sier seg selv at det ikke går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å leie et sted da isteden for å kjøpe med en gang. Da er det lettere å angre seg og rømme tilbake til tryggheten ;)

 

Har hørt rykter om at det er et mensa medlem på forumet, og med Toga sin intellektuelle autoritet vil jeg anta at det er han, men det blir bare gjetting da

Endret av heissenberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om at det er et mensa medlem på forumet, og med Toga sin intellektuelle autoritet vil jeg anta at det er han, men det blir bare gjetting da

Er du furten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til trådstarter: Jeg syns du heller skal ta opp skikkelig med både din mor og presonalet i boligen der du bor, at du ønsker å flytte,, snarest mulig, og innstendig be dem hjelpe deg med det. Forklar dem at det er fordi naboen din bråker sånn. Forklar dem hvor vanskelig dette er for deg, og si at dette MÅ de ta på alvor.

 

Si at enten må de flytte den beboeren annet sted, eller så må du få hjelp til å flytte.

 

Økonomisk sett høres det ut som du er nødt til ´å leie noe, ikke kjøpe, og du vil trenge hjelp til å finne en kommunal bolig. På det private leiemarkedet er ikke lett å få tak i noe, især ikke dersom du trenger hjelp i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Til trådstarter: Jeg syns du heller skal ta opp skikkelig med både din mor og presonalet i boligen der du bor, at du ønsker å flytte,, snarest mulig, og innstendig be dem hjelpe deg med det. Forklar dem at det er fordi naboen din bråker sånn. Forklar dem hvor vanskelig dette er for deg, og si at dette MÅ de ta på alvor.

 

Si at enten må de flytte den beboeren annet sted, eller så må du få hjelp til å flytte.

 

Økonomisk sett høres det ut som du er nødt til ´å leie noe, ikke kjøpe, og du vil trenge hjelp til å finne en kommunal bolig. På det private leiemarkedet er ikke lett å få tak i noe, især ikke dersom du trenger hjelp i hverdagen.

Ok. Mamma hadde pengekurs med meg i dag og forklarte at jeg ikke har råd til å leige bolig fra finn.no, men at jeg måtte vente til det er ledige kommunale boliger. Jeg tjener bare 16.000 i måneden og når jeg må getsle regninger og husleige og handle og sånt har jeg bare omtrendt 1000 kr igjen som jeg kan gå på kino med og gjøre kjekke ting med. Dettte er fordi jeg ikke har ordentlig jobb fordi jeg er så dum selvom jeg er nevrotyp og ikke autistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ok. Mamma hadde pengekurs med meg i dag og forklarte at jeg ikke har råd til å leige bolig fra finn.no, men at jeg måtte vente til det er ledige kommunale boliger. Jeg tjener bare 16.000 i måneden og når jeg må getsle regninger og husleige og handle og sånt har jeg bare omtrendt 1000 kr igjen som jeg kan gå på kino med og gjøre kjekke ting med. Dettte er fordi jeg ikke har ordentlig jobb fordi jeg er så dum selvom jeg er nevrotyp og ikke autistisk.

Hei!

 

Tja jeg vet ikke,

 

flere av mine autistiske bekjentskaper har kjøpt seg leiligheter til ca 2 300 000 kr,

 

de er ikke i jobb, de har uføretrygd og fikk ca 3-400 000 i støtte fra husbanken, dette er penger de ikke må betale tilbake.

 

så jeg syns ikke det virker så umulig, men du må søke husbanken om tilskudd utover det du ha pr mnd,

 

jeg antar 16000 kr er det du har utbetalt to x pr mnd. altså mer korekt   32000 kr pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Hei!

Tja jeg vet ikke,

flere av mine autistiske bekjentskaper har kjøpt seg leiligheter til ca 2 300 000 kr,

de er ikke i jobb, de har uføretrygd og fikk ca 3-400 000 i støtte fra husbanken, dette er penger de ikke må betale tilbake.

så jeg syns ikke det virker så umulig, men du må søke husbanken om tilskudd utover det du ha pr mnd,

jeg antar 16000 kr er det du har utbetalt to x pr mnd. altså mer korekt 32000 kr pr mnd.

jeg får kun 16.000 kr en gang i måneden. Det er det eneste jeg får. Mamma sier at jeg ikke kan kjøpe bolig selvom husbanken støtter meg i 2.000000 kr, fordi jeg må starte med en egenkapital på mer enn 200.000 kr sier hun. Og det har jeg ikke. Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Madelenemie: Tallene morene hennes har oppgitt som månedlig inntekt er rimelig korrekte. Uføretrygd utbetales en gang pr måned, og satsen for ung ufør er rundt 16 000,- pr måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Blomsterfluen: Dersom du sammen med din verge kommer frem til at egen bolig vil være en god løsning, så kan du muligens få noe i etableringsstøtte i tillegg til lån fra Husbanken. Dette er imidlertid noe som tar lang tid å få i orden. Du kan ta opp temaet utflytting neste gang dere har et møte hvor dere diskuterer din fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tja jeg vet ikke,

 

flere av mine autistiske bekjentskaper har kjøpt seg leiligheter til ca 2 300 000 kr,

 

de er ikke i jobb, de har uføretrygd og fikk ca 3-400 000 i støtte fra husbanken, dette er penger de ikke må betale tilbake.

 

 

Da vil jeg anta de har ganske mye egenkapital.

så jeg syns ikke det virker så umulig, men du må søke husbanken om tilskudd utover det du ha pr mnd,

jeg antar 16000 kr er det du har utbetalt to x pr mnd. altså mer korekt   32000 kr pr mnd.

 

 

Man får ikke nesten 400.000 brutto i ung uføre i året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Da vil jeg anta de har ganske mye egenkapital.

 

Man får ikke nesten 400.000 brutto i ung uføre i året!

Hei!

 

Ok, da er jeg glad jeg ikke søkte på ung ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får kun 16.000 kr en gang i måneden. Det er det eneste jeg får. Mamma sier at jeg ikke kan kjøpe bolig selvom husbanken støtter meg i 2.000000 kr, fordi jeg må starte med en egenkapital på mer enn 200.000 kr sier hun. Og det har jeg ikke.

 

Det er nok riktig, men du kan søke om etableringsstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

@Madelenemie: Tallene morene hennes har oppgitt som månedlig inntekt er rimelig korrekte. Uføretrygd utbetales en gang pr måned, og satsen for ung ufør er rundt 16 000,- pr måned.

Ok,

 

jeg får utbetalt det beløpet ca men to ganger pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hvor mye får du da?

Hei!

 

Jeg kan sjekke men ca 16 00 kr hver 14 dag ca dvs 32 00 kr pr mnd

 

Men dette er jo med barnetillegg og alt, nøyaktig hva jeg får vet jeg ikke, jeg ser bare en sum.

 

Pluss at jeg fikk beregnet dette ut i fra maks lønn før jeg ble uføretrygdet, jeg tjente mer enn jeg kunne få uttelling for.

 

Jeg skal gå å sjekke lappen som kommer nå....

 

Jeg tjente ca 650 000 før jeg ble på aap. aap fins ikke lenger tror jeg.

men det het aap, nå vet jeg ikke, men så ble jeg uføretrygdet for ca 1 eller 1,5 år siden og da fikk jeg mer penger.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,

 

jeg får utbetalt det beløpet ca men to ganger pr mnd.

 

Hvordan er det mulig? Maks utbetalt uføre etter skatt er noe over 20.000 i måneden. Er det spesielle satser på vestkanen?  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hvordan er det mulig? Maks utbetalt uføre etter skatt er noe over 20.000 i måneden. Er det spesielle satser på vestkanen?  ;)

Ja sikkert :lol:

 

la meg sjekke da...lappen...

 

sender deg pm når jeg har sjekket!! nysjeriigper ;)

 

kanskje du glemmer tilleggene, jeg får mange mange tillegg på den lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...