Gå til innhold

Flytte i ny bolig i neste uke?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Bak enhver plettfrie fasade skjuler det seg litt av hvert, det er sikkert... og da mener jeg enhver...

 

Det dere ser her, er forsøk på dol-kupp. Kayia har fått ambisjoner om å bli den neste dronningen. Hun tapte desverre (for henne) denne runden, men nye tider kan komme, og kanskje ser vi et regimeskifte her om noen år.

 

Hva gikk galt? Det kan man gruble på. Men en ting er sikkert, og det er: historien skrives av de som vinner kriger.

 

Og de som går slukøret hjem får et knugende ønske om rettferdighet - og sånn beveger historien seg fremover, år etter år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    20

  • frosken

    16

  • Kayia

    13

  • Madelenemie

    12

Mest aktive i denne tråden

påskelilje

Jeg leste tråden løpende i går, men det er så knotete å svare fra mobil, at jeg ikke orket skrive. Nå er jeg på PC.

 

Jeg oppfattet ikke Kayias innlegg som så skarpt som det ble oppfattet av enkelte. Vel var hun litt uheldig med tre små ord, men jeg synes hele debatten ble voldsomt overdramatisert.

 

Toga - om det var en kamp om dronningtittelen på DOL, har jeg ingen formening om. Jeg mener det er plass til flere sterke personligheter, og det er viktig at disse tør å si i fra dersom en tråd utvikler seg uheldig for noen av brukerne. Ellers blir det bare pjatt her.

 

De siste dagene har det vært mye snakk om hvorvidt en skal stryke folk med hårene eller gi dem litt motstand. Jeg må innrømme at noe av det jeg selv har lært mest av, er tråder der min egen oppfatning av situasjoner er blitt utfordret, slik at jeg ved å tenke nøye gjennom det som ble sagt, har endret både holdning og adferd. Og her har både Frosken, Kayia, Laban, Mariaflyfly og andre vært til stor hjelp. Det er litt rart å tenke på nå, hvor fastlåst alt var for bare to-tre år siden. Ungene vokser til og utvikler seg, og så er det andre livsutfordringer som dukker opp. Men jeg selv utvikler meg også som menneske, lærer av andre rundt meg (både på jobb, hjemme, blant venner og her på DOL) - og løser dem kanskje på en bedre måte nå enn før.

 

Jeg håper virkelig at det er plass til mange her - og at vi kan fortsette med DOL - med små ubetydelige temaer, og de større mer dyptgripende temaene om hvordan vi takler livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Du verden for en voldsom reaksjon fra flere her for noe så lite. Har hele gjengen pms?

 

Kayia gjør bare her noe som flere har gjort før henne.

 

Frosken hjelper mange på dol ja .Helt klart, men det må være såpass takhøyde her at det er lov å være uenig.

 

Ingen er feilfri. Ble litt voldsom utvikling her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her slumper man til å stille et dumt spørsmål, og så går kjerring-mafian på DOL fullstendig amokk. Dette blir for dumt.

 

Skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Her slumper man til å stille et dumt spørsmål, og så går kjerring-mafian på DOL fullstendig amokk. Dette blir for dumt.

 

Skjerpings!

Ja det ble litt for dumt dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bak enhver plettfrie fasade skjuler det seg litt av hvert, det er sikkert... og da mener jeg enhver...

 

Det dere ser her, er forsøk på dol-kupp. Kayia har fått ambisjoner om å bli den neste dronningen. Hun tapte desverre (for henne) denne runden, men nye tider kan komme, og kanskje ser vi et regimeskifte her om noen år.

 

Hva gikk galt? Det kan man gruble på. Men en ting er sikkert, og det er: historien skrives av de som vinner kriger.

 

Og de som går slukøret hjem får et knugende ønske om rettferdighet - og sånn beveger historien seg fremover, år etter år.

Denne signerer jeg, mens jeg ler og ler.

Anonymous poster hash: 5236b...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere ser her, er forsøk på dol-kupp. Kayia har fått ambisjoner om å bli den neste dronningen.

 

Den der var helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg var glad kayila hjalp meg med å begrense for privat informasjon,:-)

 

Ikke sant? Det kan være nyttig med gode råd innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden for en voldsom reaksjon fra flere her for noe så lite. Har hele gjengen pms?

 

Kayia gjør bare her noe som flere har gjort før henne.

 

Frosken hjelper mange på dol ja .Helt klart, men det må være såpass takhøyde her at det er lov å være uenig.

 

Ingen er feilfri. Ble litt voldsom utvikling her.

 

Slik jeg ser det, så handler ikke uenigheten om hvorvidt det var ok å foreslå for Madelenemie at hun ikke oppga privatøkonomiske detaljer på dol eller ikke. (Jeg har for øvrig ikke oppfordret henne til å oppgi slike detaljer verken i denne tråden eller i noen annen tråd.)  Min tilbakemelding til Kayia handlet utelukkende om at jeg mener at dersom man leser hva hun skriver i flere av kommentarene samlet, så kommer hun med ufine antydninger om meg. Siden hun har god kontroll over sine ytringer, så tror jeg hun vet at det hun skrev var egnet til å bli oppfattet som ufine antydninger. 

 

Slik jeg ser det har Kayia selvfølgelig rett til å si fra til meg dersom hun mener jeg skriver noe som er kritikkverdig. Jeg har imidlertid liten sans for ufine antydninger, noe jeg mener at jeg har en like selvfølgelig rett til å si fra om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Frosken : Ok, jeg setter pris på dere begge og dumt at jeg blandet meg i det hele tatt. Jeg vet ikke hva dette handler om. Jeg så ikke på kommentaren som så alvorlig. Bare en påminnelse til Madelenemie som i verste fall var litt uheldig formulert.

 

 

PS. Litt avsporing, men nå er det fint i marka. Rene påskestemningen :)  Hadde en fin sen ettermiddag/ tidlig kveldstur inn til Tryvannsstua og Skjenningstua med sønnen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosken : Ok, jeg setter pris på dere begge og dumt at jeg blandet meg i det hele tatt. Jeg vet ikke hva dette handler om. Jeg så ikke på kommentaren som så alvorlig. Bare en påminnelse til Madelenemie som i verste fall var litt uheldig formulert.

 

 

PS. Litt avsporing, men nå er det fint i marka. Rene påskestemningen :)  Hadde en fin sen ettermiddag/ tidlig kveldstur inn til Tryvannsstua og Skjenningstua med sønnen i dag :)

 

Var det ikke isete? Jeg gikk en kort tur fra Skansebakken i femtiden i ettermiddag, og der var det veldig isete, samt at "skøytefeltet" både var oppkjørt og isete, noe som gjorde det helt umulig å ploge. Hmmm.... kanskje jeg skal flytte meg til Frognereteren. Gikk du derfra eller fra Øvresetertjern eller fra hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke isete? Jeg gikk en kort tur fra Skansebakken i femtiden i ettermiddag, og der var det veldig isete, samt at "skøytefeltet" både var oppkjørt og isete, noe som gjorde det helt umulig å ploge. Hmmm.... kanskje jeg skal flytte meg til Frognereteren. Gikk du derfra eller fra Øvresetertjern eller fra hvor?

Jeg hadde en flott tur på Zeroskiene på søndag. Jeg hadde bedre feste enn omtrent alle (fikk spørsmål som "hva har du egentlig smurt med?") og gled forbi alle nedover. Moro :)

Men i dag fristet det ikke.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Frosken : Vi gikk fra Frognerseteren. Jeg synes ikke det var så ille. Det var hardere nå enn det har vært tidligere i vinter (utenom den førsteskituren hvor det bare var is)

 

Hardt nok til at jeg valgte kjøre utenom sporet og ploge ned bakkene, men ikke så aller verst føre.

 

Hadde bakglatte ski inn til Tryvannsstua. Der smurte sønnen skia mine og etter det gikk jeg rett opp bakkene. Klisterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en flott tur på Zeroskiene på søndag. Jeg hadde bedre feste enn omtrent alle (fikk spørsmål som "hva har du egentlig smurt med?") og gled forbi alle nedover. Moro :)

Men i dag fristet det ikke.

 

Hehe... zeroskiene mine funket også veldig bra i forrige uke, men i dag gikk det omtrent like fort alle veier. Kjenner det i skuldrene nå etterpå, selv om jeg bare gikk litt over en mil;-)

 

Vet ikke om jeg har fortalt det før, men husker du alt tullet jeg hadde med zeroskiene mine? Det viste seg at de var altfor stive, så jeg fikk omsider et nytt par og nå synes jeg det er et supert alternativ for korte turer på dager jeg ikke gidder å smøre med klister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nettopp vært endel snakk om sidespor i tråder. Så nå lurer jeg på hva skiføre i nordmarka har med flytting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Trine : Skisporene i marka har omtrent like lite med saken å gjøre som Madelenemies økonomi .

 

Synes dette sidesporet var litt hyggeligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine : Skisporene i marka har omtrent like lite med saken å gjøre som Madelenemies økonomi .

 

Synes dette sidesporet var litt hyggeligere :)

 

Jada, det er jeg enig i, er bare litt merkelig at de samme menneskene som nettopp har klaget på at aspergere avsporer så veldig, avsporer selv. Ikke bare litt avsporing heller, men babling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jada, det er jeg enig i, er bare litt merkelig at de samme menneskene som nettopp har klaget på at aspergere avsporer så veldig, avsporer selv. Ikke bare litt avsporing heller, men babling ;)

Jeg tror faktisk det var bra med avsporing nå.

Anonymous poster hash: e897c...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...