Gå til innhold

Flytte i ny bolig i neste uke?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Her er det duket for et aldri så lite 'oppgjørings'... urgamle frustrasjoner og uenigheter kommer endelig for en dag, og alt er duket for "popcorn-time".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    20

  • frosken

    16

  • Kayia

    13

  • Madelenemie

    12

Mest aktive i denne tråden

Tror aldri frosken ville bruke det mot Madelenemie senere, det er jo litt av en påstand....

Jeg synes Kaya får ufortjent mye kritikk. Hun minnet bare M om å verne om seg selv og ikke svare på noe hun ikke har lyst til. Noe som viste seg at M var glad for og trengte. M. har tidligere fått kraftige tilbakemeldinger og regelrett kjeft om hennes privatøkonomi og at M har utlevert for mye privat info.. Det at en åpner for misbruk av opplysninger er da beviselig til stede. Og jeg oppfattet den uttalelsen som generell og for potensielle lesere og ikke at den gjaldt Frosken og Slabbedask spesielt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg synes Kaya får ufortjent mye kritikk. Hun minnet bare M om å verne om seg selv og ikke svare på noe hun ikke har lyst til. Noe som viste seg at M var glad for og trengte. M. har tidligere fått kraftige tilbakemeldinger og regelrett kjeft om hennes privatøkonomi og at M har utlevert for mye privat info.. Det at en åpner for misbruk av opplysninger er da beviselig til stede. Og jeg oppfattet den uttalelsen som generell og for potensielle lesere og ikke at den gjaldt Frosken og Slabbedask spesielt

Greit nok det at hun ikke må gi ut for mye informasjon, det er jeg enig i...

 

Men at de kom til å bruke det mot henne senere tror jeg ikke, men kanskje andre hadde gjort det.

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Kaya får ufortjent mye kritikk. Hun minnet bare M om å verne om seg selv og ikke svare på noe hun ikke har lyst til. Noe som viste seg at M var glad for og trengte. M. har tidligere fått kraftige tilbakemeldinger og regelrett kjeft om hennes privatøkonomi og at M har utlevert for mye privat info.. Det at en åpner for misbruk av opplysninger er da beviselig til stede. Og jeg oppfattet den uttalelsen som generell og for potensielle lesere og ikke at den gjaldt Frosken og Slabbedask spesielt

 

Fint at noen sier ifra til MM, men det er jo noe med hva man sier da. Det hadde holdt å skrive at det kanskje ikke er så lurt å legge ut for mye privat info på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sitatfunksjonen til å fungere?

 

Skulle bare kommentere det med å bruke informasjon om MM (og andre) mot henne (og andre).

 

På helt generelt grunnlag er jeg helt enig i at det ofte i vel stor grad trekkes inn informasjon gitt i helt andre tråder når man skal gi et svar. Slik som at MM's økonomi, og bakgrunnen for denne, har vært trukket frem hver gang hun skriver om noe hun vil bruke ressurser på.  Det er en uting, når det er på siden av temaet. I tillegg er det enkelte som kanskje bør beskyttes litt, slik MM her fikk råd om å ikke legge ut altfor detaljert informasjon.

 

Her er jeg med andre ord helt enig med Kaiya.

 

Men jeg oppfatter det ikke dithen at noen av deltakerne i denne tråden er verre enn andre i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Kaya får ufortjent mye kritikk. Hun minnet bare M om å verne om seg selv og ikke svare på noe hun ikke har lyst til. Noe som viste seg at M var glad for og trengte. M. har tidligere fått kraftige tilbakemeldinger og regelrett kjeft om hennes privatøkonomi og at M har utlevert for mye privat info.. Det at en åpner for misbruk av opplysninger er da beviselig til stede. Og jeg oppfattet den uttalelsen som generell og for potensielle lesere og ikke at den gjaldt Frosken og Slabbedask spesielt

 

Slik oppfattet jeg det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heissenberg

Kan ting tolkes på  2 måter, bør man tolke det i beste mening. Husk på dette folkens, det vil gjøre dere psykisk friskere

 

Hilsen Eksperten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes Kaya får ufortjent mye kritikk. Hun minnet bare M om å verne om seg selv og ikke svare på noe hun ikke har lyst til. Noe som viste seg at M var glad for og trengte. M. har tidligere fått kraftige tilbakemeldinger og regelrett kjeft om hennes privatøkonomi og at M har utlevert for mye privat info.. Det at en åpner for misbruk av opplysninger er da beviselig til stede. Og jeg oppfattet den uttalelsen som generell og for potensielle lesere og ikke at den gjaldt Frosken og Slabbedask spesielt

Det du trekker frem her er det viktigste, men du har kanskje ikke lest alt i tråden. Kayia kom faktisk med anklager direkte mot Frosken og Slabbedask. Det er udiskutabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ta ansvar for at du leser noe som ikke er skrevet og du kan kalle det antydninger om deg mange ganger uten at det er mer sant av den grunn.

Ellers: For en tid tilbake var du ganske så klar på hvordan du oppfattet at mine innlegg til namnløs virket mot sin hensikt, og jeg sier det samme til deg nå. Er det bare du som kan si fra om du syns andres svar er uhensiktsmessig, dvs er det andre regler for deg her på dol enn for andre mener du?

 

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig opprørt over de antydningene som frosken er blitt utsatt for i denne tråden. Snakker om skivebom! Jeg kan få inntrykket av at du har gått å ruget på ett eller annet lenge. Stemmer det? Hva er det som plager deg?

 

Froskens engasjement og tilstedeværesle på forumet har vært fantastisk i alle de årene jeg har vært her. Hennes innspill er tydelige, kompromissløse og gjennomtenkte og kan sikkert være en vekker for noen og enhver. For de som vil dulles med kan det kanskje by på motstand, men det er alltid med rettferdighet og verdighet.

 

Å antyde at hun lurer folk utpå eller at hun eller vil bruke ting mot andre i etterkant er så uhørt at det gjør vondt å lese. Likeledes opplever jeg det som dypt urettferdig å antyde at frosken tenker at hun kan tillate seg det andre ikke kan. Makan!

Et menneske som er villig til å dele så mye kunnskap og er så god til å følge opp de "dialoger" hun har hatt med andre bør virkelig takkes og ikke utsettes for så mye usakelig kritikk som vi har sett i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig opprørt over de antydningene som frosken er blitt utsatt for i denne tråden. Snakker om skivebom! Jeg kan få inntrykket av at du har gått å ruget på ett eller annet lenge. Stemmer det? Hva er det som plager deg?

Froskens engasjement og tilstedeværesle på forumet har vært fantastisk i alle de årene jeg har vært her. Hennes innspill er tydelige, kompromissløse og gjennomtenkte og kan sikkert være en vekker for noen og enhver. For de som vil dulles med kan det kanskje by på motstand, men det er alltid med rettferdighet og verdighet.

Å antyde at hun lurer folk utpå eller at hun eller vil bruke ting mot andre i etterkant er så uhørt at det gjør vondt å lese. Likeledes opplever jeg det som dypt urettferdig å antyde at frosken tenker at hun kan tillate seg det andre ikke kan. Makan!

Et menneske som er villig til å dele så mye kunnskap og er så god til å følge opp de "dialoger" hun har hatt med andre bør virkelig takkes og ikke utsettes for så mye usakelig kritikk som vi har sett i denne tråden.

Kunne ikke sagt meg mer enig, Bibben! Jaggu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig opprørt over de antydningene som frosken er blitt utsatt for i denne tråden. Snakker om skivebom! Jeg kan få inntrykket av at du har gått å ruget på ett eller annet lenge. Stemmer det? Hva er det som plager deg?

 

Froskens engasjement og tilstedeværesle på forumet har vært fantastisk i alle de årene jeg har vært her. Hennes innspill er tydelige, kompromissløse og gjennomtenkte og kan sikkert være en vekker for noen og enhver. For de som vil dulles med kan det kanskje by på motstand, men det er alltid med rettferdighet og verdighet.

 

Å antyde at hun lurer folk utpå eller at hun eller vil bruke ting mot andre i etterkant er så uhørt at det gjør vondt å lese. Likeledes opplever jeg det som dypt urettferdig å antyde at frosken tenker at hun kan tillate seg det andre ikke kan. Makan!

Et menneske som er villig til å dele så mye kunnskap og er så god til å følge opp de "dialoger" hun har hatt med andre bør virkelig takkes og ikke utsettes for så mye usakelig kritikk som vi har sett i denne tråden.

 

 

Kunne ikke sagt meg mer enig, Bibben! Jaggu.

Så vidt jeg forstod henviste K til at informasjon om økonomi med mer har blitt brukt mot M i andre tråder, og at S og F derfor ikke burde spørre henne ut/oppfordre henne til å legge ut detaljert info om dette (eller annet). Det er ikke det samme som å påstå at S og F spør for siden å bruke informasjonen mot M. Det er en vesensforskjell, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Så vidt jeg forstod henviste K til at informasjon om økonomi med mer har blitt brukt mot M i andre tråder, og at S og F derfor ikke burde spørre henne ut/oppfordre henne til å legge ut detaljert info om dette (eller annet). Det er ikke det samme som å påstå at S og F spør for siden å bruke informasjonen mot M. Det er en vesensforskjell, faktisk.

Det er en vesensforskjell, og når Kayia sier at spørsmålene kan sees på som et forsøk å å lure MM utpå bikker det over grensen. Uten den kommentaren ville ikke jeg reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Så vidt jeg forstod henviste K til at informasjon om økonomi med mer har blitt brukt mot M i andre tråder, og at S og F derfor ikke burde spørre henne ut/oppfordre henne til å legge ut detaljert info om dette (eller annet). Det er ikke det samme som å påstå at S og F spør for siden å bruke informasjonen mot M. Det er en vesensforskjell, faktisk.

Jeg hadde overhodet ikke reagert dersom det kun hadde blitt påpekt ang Mm's økonomi og at hun bør sette grense for hvor mye hun utleverer. Hentydningene mot de to andre brukerne var jævlig ufine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette ble større enn jeg hadde trodd må jeg si. Jeg presiserer nok en gang at jeg ikke har sagt at F eller S er de som vil kunne komme til å bruke info mot M siden, men de har begge vært her lenge nok til at de vet at M svarer når hun får spørsmål, og at hennes info kan bli bruk mot henne siden. Jeg er imidlertid enig i at de to ikke er de som er mest på hugget i den sammenheng, det er det - ikke uventet - som regel en-eller-annen AnonymBruker som er...

 

Når jeg var så direkte som jeg var i forhold til F var det av to grunner. For det første er F en av dem som selv korrigerer andre, og har ikke lagt så mye i mellom når hun selv kommenterer at feks Lillemus ikke bør snakke om M i tredjeperson, at jeg ikke bør si at jeg oppfatter at Namnløs setter seg i en offerrolle - eller ber noen ta en pause fra dol til de har noe konstruktivt å komme med. Jeg tenker at en som er så direkte ikke kan bli overasket om andre er det samme.

 

For det andre er F en fornuftig person med lang fartstid på dol, så hun kjenner mekanismene her inne. Folk leser og husker, og plutselig kommer gammel info opp igjen. Vi som har vært her en stund VET dette, og vi har flere ganger diskutert dette med både privatisering og anonymisering i forhold til enkelte dolere mange ganger. Samlet syns jeg derfor at det ikke burde være sjokkerende at noen (jeg) reagerer når også F deltar i en diskusjon som får en feil vending. Slik jeg så det var M i ferd med å følge opp spørsmålene hun fikk, og jeg syns altså ikke vi har noe med hva som står på lappen hennes eller hva summen inkluderer av ytelser. Det er mulig F og S ikke ønsket at M skulle si noe konkret, men det var like fullt det hun var i ferd med å gjøre slik diskusjonen utviklet seg. Jeg var av den grunn bekymret for at M (nok en gang) skulle informere om mer enn det mange skjønner er bra for M, og trodde det var greit å si fra.

 

Der tok jeg altså feil, og tar det til etterretning.

 

Med det sagt - jeg tenker og tror IKKE at F eller S er de som kommer til å si noe til M om økonomi i framtiden, men jeg tror desverre ikke det er siste gang M har forsvart sin egen private økonomi og forbruk her på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel ikke seriøst at det var feil å advare M mot å legge ut om økonomien sin?

Nei, om du og evt andre tenker dét etter det jeg har sagt i denne tråden bør jeg sporenstreks melde meg på et kommunikasjonskurs. Det jeg ser ble feil var at jeg adresserte, og uttrykte at de som spurte M burde skjønne bedre enn å fortsette den delen av diskusjonen med M.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Nei, om du og evt andre tenker dét etter det jeg har sagt i denne tråden bør jeg sporenstreks melde meg på et kommunikasjonskurs. Det jeg ser ble feil var at jeg adresserte, og uttrykte at de som spurte M burde skjønne bedre enn å fortsette den delen av diskusjonen med M.

Jeg synes det er greit å kritisere både frosk og slabbedask. Jeg kan bare snakke for meg selv, men det eneste jeg mener ble feil var kommentaren om å "lure noen utpå". Lett å tenke at du trekker andres motiv i tvil med det utsagnet.

Uansett har du jo gjort bra rede for hva du mener nå i ettertid så egentlig er det meningsløst å plage deg med en gammel, uheldig formulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...