Gå til innhold

Gruer meg til resten av livet.


Trine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Man avler ikke opp dyr for å tjene penger på det. Man avler opp dyr fordi man er glad i dyr og genuint opptatt av det!   Anonymous poster hash: 0da0c...02d

Det er ikke noe galt i å tjene penger på det hvis man gjlr det skikkelig.

Anonymous poster hash: b16c2...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 357
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    86

  • Toga

    65

  • slabbedask

    52

  • Kjøter'n

    30

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Åhh så du fikk valpen? :)

Skjønner. Mye du har gjort idag og mye folk er slitsomt.

Prøv å ta det litt mer med ro imorgen hehe^^ du må hvile mer å

 

(kan forresten hende du har fortalt om valpen før men jeg er litt glemsk hehe)

 

Ja, eller ikke han jeg egentlig hadde sett på, varlgte broren hans istede :)

Æsj, trodde valp hadde vært flink i natt, går ut med han på morgenen og stusser over hvor mørkt det er ute, så kommer jeg på at klokka har stilt seg i natt så da var den egentlig bare 5.30 og valp hadde ikke vært så flink alikevel :P Prøvde å sove litt på sofaen, men det gikk ikke, jeg får gjøre et nytt sofaforsøk i kveld. I dag blir det rolig ja, rusleturer i skogen, har så vondt i føttene at jeg godt kunne tenke meg å kappe de av. Men akkurat nå har jeg en hund på hver side i sofaen, det er koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt i å tjene penger på det hvis man gjlr det skikkelig.

Anonymous poster hash: b16c2...f33

 

Men får man gjort det skikkelig og i tillegg tjent penger på det? Om man ikke har miniatyrhund man kan selge for 25000 kr stk. da så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller ikke han jeg egentlig hadde sett på, varlgte broren hans istede :)

Æsj, trodde valp hadde vært flink i natt, går ut med han på morgenen og stusser over hvor mørkt det er ute, så kommer jeg på at klokka har stilt seg i natt så da var den egentlig bare 5.30 og valp hadde ikke vært så flink alikevel :P Prøvde å sove litt på sofaen, men det gikk ikke, jeg får gjøre et nytt sofaforsøk i kveld. I dag blir det rolig ja, rusleturer i skogen, har så vondt i føttene at jeg godt kunne tenke meg å kappe de av. Men akkurat nå har jeg en hund på hver side i sofaen, det er koselig :)

hehe skjønner :P

Syns du er veldig flink til å gå tur ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe skjønner :P

Syns du er veldig flink til å gå tur ^^

 

Jeg liker å gå tur, eller ihvertfall de gangene jeg har skogen for meg selv. Ikke at det er så ofte men. Tror det er sundt for hodet mitt å gå tur også hjelper det litt på alle de altfor stive musklene mine. Så det er vel lett å være flink til å gjøre noe man liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å gå tur, eller ihvertfall de gangene jeg har skogen for meg selv. Ikke at det er så ofte men. Tror det er sundt for hodet mitt å gå tur også hjelper det litt på alle de altfor stive musklene mine. Så det er vel lett å være flink til å gjøre noe man liker :)

 

Jeg tror mange hoder har godt av både skog og fjell :-) En av fordelene med å ha hund er for øvrig at man til og med kommer seg ut tidlig på dagen, - det sies at dagslys tidlig på dagen er ekstra bra for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mange hoder har godt av både skog og fjell :-) En av fordelene med å ha hund er for øvrig at man til og med kommer seg ut tidlig på dagen, - det sies at dagslys tidlig på dagen er ekstra bra for oss.

 

Hva regnes som tidlig på dagen? En annen fordel er at man må ut selv om det regner og er surt :) Jeg har jo en hage de kan leke i mens jeg er inne, men de trenger å gå tur for å roe seg. De får ikke nok stimuli av å leke i en hage.

Jeg tror ikke jeg hadde gått tur om jeg ikke hadde hatt hund. Da hadde det aldri blitt en vane og jeg har problemer med å få gjort ting som ikke er en vane, ikke før jeg må og egentlig så må man jo aldri gå tur, om man ikke har hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva regnes som tidlig på dagen? En annen fordel er at man må ut selv om det regner og er surt :) Jeg har jo en hage de kan leke i mens jeg er inne, men de trenger å gå tur for å roe seg. De får ikke nok stimuli av å leke i en hage.

Jeg tror ikke jeg hadde gått tur om jeg ikke hadde hatt hund. Da hadde det aldri blitt en vane og jeg har problemer med å få gjort ting som ikke er en vane, ikke før jeg må og egentlig så må man jo aldri gå tur, om man ikke har hund :)

 

Man må bare ha litt selvdisiplin, så kan man fint gaa tur alene.

Anonymous poster hash: 308fe...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man må bare ha litt selvdisiplin, så kan man fint gaa tur alene.

Anonymous poster hash: 308fe...01f

 

 

Nja, er nok ikke så enkelt for alle. Litt selvdisiplin har jo de fleste. Det kreves mye selvdisiplin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er nok ikke så enkelt for alle. Litt selvdisiplin har jo de fleste. Det kreves mye selvdisiplin ;)

Det handler mest om vilje og egostyrke, tror jeg. Det krever mye selvdisiplin å gå en liten tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler mest om vilje og egostyrke, tror jeg. Det krever mye selvdisiplin å gå en liten tur.

 

Jeg har ikke så mye egostyrke. Også trenger jeg en god grunn for å gjøre noe som helst. At hundene trenger det er en god grunn for å gå tur. Så blir turen hyggeligere også når man har med hund. Selv om jeg liker å gå tur så tror jeg mye av grunnen er at jeg liker å se hundene løpe rundt og utforske. Jeg hadde nok lett stengt meg selv inne i min lille hule om jeg hadde vært alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å gå tur, eller ihvertfall de gangene jeg har skogen for meg selv. Ikke at det er så ofte men. Tror det er sundt for hodet mitt å gå tur også hjelper det litt på alle de altfor stive musklene mine. Så det er vel lett å være flink til å gjøre noe man liker :)

Jeg elsker å gå tur - også alene! :) På lørdag gikk jeg en liten skitur helt for meg selv og det var så vakkert at det nesten gjorde vondt!

 

post-2591-0-50586500-1427706305_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å gå tur - også alene! :) På lørdag gikk jeg en liten skitur helt for meg selv og det var så vakkert at det nesten gjorde vondt!

 

attachicon.gif22098_10202717700263689_1646946406527509338_n.jpg

 

Oi, der så det fint ut. Joda, det er egentlig deilig å gå alene også, men jeg trenger ofte et tupp i ræva og det får jeg når man ikke engang kan reise seg fra sofaen uten at hundene spretter opp og løper til døra og titter på deg med bedende øyne "kan vi gå ut? Kan vi kan vi kan vi????? kom da mutter'n, turtid!!!!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å gå tur, eller ihvertfall de gangene jeg har skogen for meg selv. Ikke at det er så ofte men. Tror det er sundt for hodet mitt å gå tur også hjelper det litt på alle de altfor stive musklene mine. Så det er vel lett å være flink til å gjøre noe man liker :)

Det er bra det hjelper deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker

Nå har jeg fått aap i over et år. Jeg kan ikke fortsette i jobben jeg hadde pga skade. Det er ingenting annet jeg vil drive med. Jeg vil bare være hjemme med hundene mine. Jeg klarer ikke sitte på et kontor for jeg klarer ikke konsentrere meg, jeg er dårlig på pc, elendig på å lese, får vondt i kroppen av å sitte stille, vondt i bena av å gå/stå (kan gå litt i terreng). Nå gruer jeg meg til resten av livet. Alle forventer at man skal jobbe og jeg forstår jo det, men jeg er ekstremt stressensitiv, har problemer med konsentrasjon, orker ikke forholde meg til andre mennesker lenge av gangen o.s.v. Jeg har en følelse av at jeg ikke blir forstått for jeg har jo vært i jobb. Men nå er det akkurat som at begeret rant over, jeg orker ikke mer. Men jeg kan jo ikke si til lege eller nav at jeg ikke orker mer. Kan ikke si det til venner/familie heller for de forstår ikke hvor mye mer energi jeg bruker på alt enn det normale mennesker gjør. Så da blir jeg stressa for hva de kan finne på at jeg skal bruke resten av livet til. Så nå gruer jeg meg til resten av livet.

Hvordan kan du ha hunder viss du nesten ikke orker å stå/gå?

Det er en lov som sier at hunder skal luftes minimum 3 ganger daglig for å ikke mistrives http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/hvor_ofte_skal_hunden_luftes.16456

Anonymous poster hash: 0da0c...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan kan du ha hunder viss du nesten ikke orker å stå/gå?

Det er en lov som sier at hunder skal luftes minimum 3 ganger daglig for å ikke mistrives http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/hvor_ofte_skal_hunden_luftes.16456

Anonymous poster hash: 0da0c...02d

 

 

Hva er det dere anonyme har i mot meg egentlig?

Om du er ute etter å "ta" meg så får du ihvertfall lese alt og ikke bare deler. I såfall hadde du visst at jeg kan gå litt i skogen, så lenge jeg går med fjellstøvler. Jeg kan ikke gå på asfalt, eller f.eks i butikken hvor det er hardt gulv. Og du trenger ikke linke til noe mattilsyn, hundene mine har det bedre enn de fleste hunder. De er ute akkurat så mye de vil. De får turer i skogen, mental trening og fjellturer. Jeg har snakket med både psykiatrisk sykepleier og legen min om det og begge mener at jeg skal bruke det lille jeg kan på å gå turer fordi det er sunt for resten av den fysiske helsen og ikke minst for å overleve ADHD. Uten hunder hadde jeg ikke levd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hva er det dere anonyme har i mot meg egentlig?

Om du er ute etter å "ta" meg så får du ihvertfall lese alt og ikke bare deler. I såfall hadde du visst at jeg kan gå litt i skogen, så lenge jeg går med fjellstøvler. Jeg kan ikke gå på asfalt, eller f.eks i butikken hvor det er hardt gulv. Og du trenger ikke linke til noe mattilsyn, hundene mine har det bedre enn de fleste hunder. De er ute akkurat så mye de vil. De får turer i skogen, mental trening og fjellturer. Jeg har snakket med både psykiatrisk sykepleier og legen min om det og begge mener at jeg skal bruke det lille jeg kan på å gå turer fordi det er sunt for resten av den fysiske helsen og ikke minst for å overleve ADHD. Uten hunder hadde jeg ikke levd nå.

Hei Trine!

 

Jeg tror du må minne deg selv om at mennesker som skriver som anonyme, kan ta ut sin egen frustrasjon ved å skrive som anonym, du bør ignorere mer enn du gjør av det!

 

Noen ganger er det en grunn til å skrive anonymt, man vil kanksje skjerme barn, nære rellasjoner...

men en ekkel nedsettende synsing/kommentar, må man klare stå for, hvis ikke er det bare å ignorere, ikke svar!

 

Men din standhatighet og styrke til å være prinsippfast, håper jeg du aldri kompromisser med, det er evnen til å tåle motbør som i lengden gjør de små endringer som er avgjørende og viktige.

 

For deg og meg, og alle når de tidvis kan trenge det. (selv nettroll vil trenge vår støtte, noe de får når de trenger det:-)

 

Feighet er nok et lokus eller fler på genene:-) Så jeg regner med du fortsetter å være i hardt vær, velkommen i klubben ;)

Men det er viktig å være klar over dette, og at mange som kjeder seg og har lite innhold i livet kan bli nettroll eller gi nettroll gjødsel rett og slett fordi de unnlater å si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trine!

 

Jeg tror du må minne deg selv om at mennesker som skriver som anonyme, kan ta ut sin egen frustrasjon ved å skrive som anonym, du bør ignorere mer enn du gjør av det!

 

Noen ganger er det en grunn til å skrive anonymt, man vil kanksje skjerme barn, nære rellasjoner...

men en ekkel nedsettende synsing/kommentar, må man klare stå for, hvis ikke er det bare å ignorere, ikke svar!

 

Men din standhatighet og styrke til å være prinsippfast, håper jeg du aldri kompromisser med, det er evnen til å tåle motbør som i lengden gjør de små endringer som er avgjørende og viktige.

 

For deg og meg, og alle når de tidvis kan trenge det. (selv nettroll vil trenge vår støtte, noe de får når de trenger det:-)

 

Feighet er nok et lokus eller fler på genene:-) Så jeg regner med du fortsetter å være i hardt vær, velkommen i klubben ;)

Men det er viktig å være klar over dette, og at mange som kjeder seg og har lite innhold i livet kan bli nettroll eller gi nettroll gjødsel rett og slett fordi de unnlater å si i fra.

 

Jo takk :) Ser ikke ut til at det skal lette med det første nei. Jeg skal prøve å ignorere mer. Jeg skal fortelle når jeg syns noen blir urettferdig behandlet, men så skal jeg prøve å ikke kommentere mer om det. Jeg syns slikt er vanskelig for jeg vil at folk skal forstå. Men nå burde vel jeg snart forstå at det kommer de aldri til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...