Gå til innhold

Gruer meg til resten av livet.


Trine

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron

Jeg ser det er _ veldig _ mye som hindrer deg og du lykkes nok med å få uføretrygd. Men det at du ikke kan lære deg kontorarbeid er nok bare tull og jeg tviler vel på at konsentrasjonen din er så dårlig som du selv vil ha det til. Synes du virker ganske konsentrert  og svarer på dol det meste gjennom dagen. Du er flink til å ordlegge deg, skriver bra og jeg tror du nedvurderer deg selv. Må innrømme at jeg ikke forstår helt fordi du virker mer oppegående enn mange andre.

 

Du får opplæring i nye jobber. Det er ingen som forventer at du skal kunne alt når du begynner i ny jobb. Det er masse kurser du kan ta også. Kan du Office-pakken er du langt på vei.

 

Det er vel mitt problem at jeg lar meg provosere litt av uttalelsen om du ikke kan jobbe fordi du får vondt i nakke og rygg, men må innrømme at jeg blir litt provosert iom at jeg sliter veldig med det selv. Jeg tror det er mest vanlig å tenke : - Hva kan JEG gjøre med det for å gjøre arbeidsdagen lettere i steden for å tenke: - Jeg kan ikke jobbe, jeg får vondt i ryggen. De fleste som jobber på kontor får nettopp slike problemer etter hvert. Det er veldig typisk, men jobbe må man jo for det.

 

Men men, nå skal jeg ikke diskutere mer med deg.

Enig i veldig mye her. Selv har jeg også slitt med rygg og nakke som følge av en hektisk og stressende jobb der jeg satt mye i ro. Jeg sykemeldte meg ikke, men prøvde heller å få mer kunnskap om hva jeg selv kunne gjøre (både på jobb og fritiden) for å gjøre problemene mindre.

 

Når det gjelder PC er jeg helt enig med deg. Trine sitter jo her hele dagen, hun har ihvertfall god kompetanse når det gjelder internett.

Endret av Ladytron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 357
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    86

  • Toga

    65

  • slabbedask

    52

  • Kjøter'n

    30

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Enig i veldig mye her. Selv har jeg også slitt med rygg og nakke som følge av en hektisk og stressende jobb der jeg satt mye i ro. Jeg ga sykemeldte meg ikke, men prøvde heller å få mer kunnskap om hva jeg selv kunne gjøre (både på jobb og fritiden) for å gjøre problemene mindre.

 

Ikke måte på hvor flinke og prektige dere er. Det er bra noen drar lasset da!

 

Trine sitter jo her hele dagen

 

 

Hva vet du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron
Hva vet du om det?

Det er vel bare å se på hvor mange innlegg hun skriver. Hvis du skal tolke det helt bokstavelig så antar jeg at hun går tur med hundene og sover litt også, men hun er vel en av de her med høyest antall poster.

Endret av Ladytron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har ihvertfall god kompetanse når det gjelder internett.

Ja, hvis man kan nok til å poste innlegg på DOL, da kan man jobbe. Og hvis man støvsuger bilen sin, ja, da er det åpenbart at man klarer å jobbe. Etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å se på hvor mange innlegg hun skriver. Hvis du skal tolke det helt bokstavelig så antar jeg at hun går tur med hundene og sover litt også, men hun er vel en av de her med høyest antall poster.

 

Ja, 20 innlegg om dagen tilsvarer nok en heldagsjobb. Minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 20 innlegg om dagen tilsvarer nok en heldagsjobb. Minst.

Noen har vært heldige med jobben, for å si det sånn... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel bare å se på hvor mange innlegg hun skriver. Hvis du skal tolke det helt bokstavelig så antar jeg at hun går tur med hundene og sover litt også, men hun er vel en av de her med høyest antall poster.

 

Som jeg skrev i sta. Jeg har to ødelagte føtter som krever at jeg relativt ofte sitter med bena høyt. Det er ikke veldig mye å finne på når man skal sitte med bena høyt. Men å skrive på et tastatur og trykke på den store "Post"-knappen krever ikke datakunnskaper.

 

Nå syns jeg det er 3 stk her som burde begynne å lese det som faktisk står i innleggene før de svarer med dritt. At det er folk med asperger som ikke evner å sette seg inn i en annens situasjon er ihvertfall motbevist i denne tråden. Her er det de "normale" som er blinde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis man kan nok til å poste innlegg på DOL, da kan man jobbe. Og hvis man støvsuger bilen sin, ja, da er det åpenbart at man klarer å jobbe. Etc.

 

Er man ikke bilmekaniker om man kan støvsuge en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Som jeg skrev i sta. Jeg har to ødelagte føtter som krever at jeg relativt ofte sitter med bena høyt. Det er ikke veldig mye å finne på når man skal sitte med bena høyt. Men å skrive på et tastatur og trykke på den store "Post"-knappen krever ikke datakunnskaper.

 

Nå syns jeg det er 3 stk her som burde begynne å lese det som faktisk står i innleggene før de svarer med dritt. At det er folk med asperger som ikke evner å sette seg inn i en annens situasjon er ihvertfall motbevist i denne tråden. Her er det de "normale" som er blinde.

 

Det er vel noe med den "vil ikke, vil ikke, vil ikke" holdningen din som gjør at jeg ikke klarer å empatisere så mye med deg når det gjelder ditt forhold til arbeidslivet. Samt at hver gang noen utfordrer deg litt så drar du fram selvmordskortet.

 

Siden det virker som om mange her med asperger selv er på trygd så er det nok lett for at de forstår deg gjennom sine egne erfaringer. For meg som har vært i arbeidslivet på tross av både depresjoner og kroppslige plager så er jeg mer opptatt av muligheter enn når det passer å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man ikke bilmekaniker om man kan støvsuge en bil?

Minst! :ph34r:

Og selv om man er ufør, så kan man egentlig jobbe hvis man ikke trenger hjemmehjelp.

Så sånn er det.

"De "syke" har det godt!"

"Ja, de late av dem!"

Sånt som dette snakker folk om! Er det rart man blir mer og mer einstøing ettersom åra går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samt at hver gang noen utfordrer deg litt så drar du fram selvmordskortet.

Dette er trusler om selvmord på høyt plan, gitt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Siden det virker som om mange her med asperger selv er på trygd så er det nok lett for at de forstår deg gjennom sine egne erfaringer. For meg som har vært i arbeidslivet på tross av både depresjoner og kroppslige plager så er jeg mer opptatt av muligheter enn når det passer å gi opp.

Det kan ha noe å gjøre med at asperger er livslangt, mens en depresjon er begrenset i tid. Du blir kvitt depresjonen, men du blir ikke kvitt aspergeren.

Anonymous poster hash: 308fe...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel bare slabbedask som har en asperger-diagnose. Verken jeg eller Doolittle har det, meg bekjent i alle fall. Så argumentet om "asperger-sympatier" faller vel på sin egen urimelighet.

Nei, men det er en tåpelig måte å argumentere på.

Kan du ikke skjønne at det ikke er "argumentasjon", men at hun forteller sannheten? Eller er sannheten borte for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Det kan ha noe å gjøre med at asperger er livslangt, mens en depresjon er begrenset i tid. Du blir kvitt depresjonen, men du blir ikke kvitt aspergeren.

Anonymous poster hash: 308fe...01f

Ja, det kan jeg forstå. Det er ikke alltid så lett å jobbe når man er deprimert heller, men da kan man iallefall prøve å ta seg litt sammen de timene man er på jobb - putte på seg en maske. Men har man asperger, så har man asperger. Det er vel ikke så lett å late som ingenting da. Det er synd at ikke arbeidslivet er bedre tilrettelagt for aspergere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det vel bare slabbedask som har en asperger-diagnose. Verken jeg eller Doolittle har det

 

Hvem er "doolittle" ?

Anonymous poster hash: 75b6c...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg forstå. Det er ikke alltid så lett å jobbe når man er deprimert heller, men da kan man iallefall prøve å ta seg litt sammen de timene man er på jobb - putte på seg en maske. Men har man asperger, så har man asperger. Det er vel ikke så lett å late som ingenting da. Det er synd at ikke arbeidslivet er bedre tilrettelagt for aspergere.

Selvsagt kan du ikke generalisere sånn. Asperger kommer i alle alvorlighetsgrader og det er variasjoner hva man sliter med, på samme måte som depresjon kan være alt fra grunnen til at folk tar livet sitt, til noe den kunnskapsløse klager på når dagens Paradise Hotel - episode ikke var så underholdende som forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel bare slabbedask som har en asperger-diagnose. Verken jeg eller Doolittle har det, meg bekjent i alle fall. Så argumentet om "asperger-sympatier" faller vel på sin egen urimelighet.

 

Det er nok andre ting enn asperger her, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har vært heldige med jobben, for å si det sånn... :D

Vi hadde nok klart en trippel fulltidsjobb, vel. Ihvertfall basert på antall innlegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...