Gå til innhold

Gruer meg til resten av livet.


Trine

Anbefalte innlegg

De har målt nervene i bena mine og de fant ikke noe galt med dem, men jeg har tenkt litt på om det kan ha en sammenheng. Jeg vet at fettputene under hælene er ødelagt, men da burde det hjulpet med godt dempede sko, det gjør det ikke. Jeg har en følelse av at det er noe mer. Man kan jo kanskje ha smerter i nervene uten at det kan måles. Legen min sier at det kan være en teori, men at det ikke kan bevises og at det uansett ikke fjerner smertene å ha en teori. Jeg har generelt stive muskler, det tror jeg skyldes at jeg er veldig stress-sensitiv. Jeg er alltid anspent, men jeg tenker ikke selv over det. Bare merker at musklene er ømme og stive.

 

Jeg syns ihvertfall det er imponerende den jobben du gjør med barna dine :)

 

Har du prøvd medikamenter mot nevrogene smerter? Slik som neurontin, lyrica etc? Du har beskrevet at du har vært hos mange spesialister, så da håper jeg også at du har fått tilbud om vurdering hos smertespesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 357
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    86

  • Toga

    65

  • slabbedask

    52

  • Kjøter'n

    30

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Har du prøvd medikamenter mot nevrogene smerter? Slik som neurontin, lyrica etc? Du har beskrevet at du har vært hos mange spesialister, så da håper jeg også at du har fått tilbud om vurdering hos smertespesialist.

 

Har prøvd neurontin, så håpet vi at kanskje venlafaxin kunne virke på mer enn baredepresjonen, men det gjorde det ikke. Fått masse forskjellige betennelsesdempende, men nå har de funnet ut at betennelsen kommer og går og ikke er selve problemet. Vanlig smertestillende hjelper ingenting. Høy dose med tramadol har en liten effekt, men det kan man jo ikke gå på resten av livet og det har ikke nok effekt. Men smertespesialist ja, det har jeg tenkt på, men glemt å ta opp med legen. Skal høre med henne om det neste gang jeg skal dit. Men hva kan egentlig en smertespesialist gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd neurontin, så håpet vi at kanskje venlafaxin kunne virke på mer enn baredepresjonen, men det gjorde det ikke. Fått masse forskjellige betennelsesdempende, men nå har de funnet ut at betennelsen kommer og går og ikke er selve problemet. Vanlig smertestillende hjelper ingenting. Høy dose med tramadol har en liten effekt, men det kan man jo ikke gå på resten av livet og det har ikke nok effekt. Men smertespesialist ja, det har jeg tenkt på, men glemt å ta opp med legen. Skal høre med henne om det neste gang jeg skal dit. Men hva kan egentlig en smertespesialist gjøre?

 

Smertespesialister er vesentlig bedre enn andre når det gjelder å finne frem til hva slags medikamenter (evt. kombinasjoner) som kan fungere for den enkelte med kroniske smerter. Dersom du har nevrogene smerter, så vil som regel ikke tramadol ha noe særlig effekt, mens enkelte antiepileptika kan fungere. Dessverre må man som regel gjennom en utprøvingsperiode før man finner ut om det enkelte medikamentet fungerer for akkurat deg. De kan også sette ulike former for blokader hvis de finner din smertetilstand egnet for den typen behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertespesialister er vesentlig bedre enn andre når det gjelder å finne frem til hva slags medikamenter (evt. kombinasjoner) som kan fungere for den enkelte med kroniske smerter. Dersom du har nevrogene smerter, så vil som regel ikke tramadol ha noe særlig effekt, mens enkelte antiepileptika kan fungere. Dessverre må man som regel gjennom en utprøvingsperiode før man finner ut om det enkelte medikamentet fungerer for akkurat deg. De kan også sette ulike former for blokader hvis de finner din smertetilstand egnet for den typen behandling. 

 

Ok, har fått blokkade, det hjalp ikke, epilepsimedisiner hjalp heller ikke, tramadol tror jeg bare hadde en liten effekt fordi fettputene er ødelagte. Men nå mener de jo at det ikke har noe med nervene å gjøre. Jeg reagerer veldig på de fleste medisiner, tror det var derfor legen ikke ville prøve mer, og siden de ikke fant noe galt med nervene og neurontin ikke hadde effekt så mente legen det ikke var nødvendig å prøve andre antiepileptika. Men uansett har jeg jo ingenting å tape på å dra til en smertespesialist så jeg skal ta det opp med legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Om du klarer leve med det så er det jo greit. Pappa har tatt sånn operasjon og han ble bedre allerede etter en dag. Jeg tok en slik operasjon i den ene foten, men der er prognosene langt dårligere. Jeg ble ikke noe bedre. Er nok litt mer omfattende også for jeg fikk narkose og måtte bli der til dagen etter. De som opererer i hånden er det bare inn og ut igjen. Jeg opererte på Martina Hansens hospital, der tror jeg de er veldig flinke. Men uansett er det en risiko å operere og ihvertfall når det har med nerver å gjøre. det er veldig smått og skader de en nerve så blir det værre enn det var. Jeg er så plaget at jeg er villig til å prøve det meste for å få bort smertene. Var ganske skuffende når operasjonen ikke hadde noen effekt. Eller tærne dovner ikke bort like mye lenger, men smertene er der fortsatt.

Hei!

Ja min psykiater som er nevrolog sa dette var et enkelt kjapt og dagkirurgisk inngrep.

Hadde det vært før jeg fikk erfaring med den dårlige kompetanse og enorme arroganse i norsk helsevesen, dvs før, jeg fikk et sykt barn, kunne jeg latt meg overbevise.

Nå etter alt vi har opplevd er jeg helt enig med min mann, norsk helsevesen er jeg skeptisk til.

( min mAnn går myyye lenger i sin nedvurdering)

Men han er selv i Sveits pga helse nå og skal jeg vurdere operasjon gjør jeg det i Tyskland eller USA eller Nederland , IKKE i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ok, har fått blokkade, det hjalp ikke, epilepsimedisiner hjalp heller ikke, tramadol tror jeg bare hadde en liten effekt fordi fettputene er ødelagte. Men nå mener de jo at det ikke har noe med nervene å gjøre. Jeg reagerer veldig på de fleste medisiner, tror det var derfor legen ikke ville prøve mer, og siden de ikke fant noe galt med nervene og neurontin ikke hadde effekt så mente legen det ikke var nødvendig å prøve andre antiepileptika. Men uansett har jeg jo ingenting å tape på å dra til en smertespesialist så jeg skal ta det opp med legen min.

Hei!

Man får langt bedre hjelp i utlandet.

Jeg vet ikke hvorfor, men behandling er dyr, men man blir frisk eller får nødvendig helsehjelp.

Vi betaler 100 000 vis av kroner for tiden, og det gjør barnet vårt frisk.

I Norge anbefaler de, Rikshospitalet, trekke ned rullgardinen og hvile ett å i vertfall!!!

Sånn fungerer det ikke for oss, og barnet vårt er glad for at vi har økonomi til å kjøpe nødvendig ekspertise og helsehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, har fått blokkade, det hjalp ikke, epilepsimedisiner hjalp heller ikke, tramadol tror jeg bare hadde en liten effekt fordi fettputene er ødelagte. Men nå mener de jo at det ikke har noe med nervene å gjøre. Jeg reagerer veldig på de fleste medisiner, tror det var derfor legen ikke ville prøve mer, og siden de ikke fant noe galt med nervene og neurontin ikke hadde effekt så mente legen det ikke var nødvendig å prøve andre antiepileptika. Men uansett har jeg jo ingenting å tape på å dra til en smertespesialist så jeg skal ta det opp med legen min.

Tine håper du har hatt en fin lørdag og at utredningen går bra :) selvom det føles håpløst så vil det bli bedre. Det er jeg sikker på. Så ikke gi opp.Tenkt mye på deg, beklager at jeg har vært så fraværende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tine håper du har hatt en fin lørdag og at utredningen går bra :) selvom det føles håpløst så vil det bli bedre. Det er jeg sikker på. Så ikke gi opp.Tenkt mye på deg, beklager at jeg har vært så fraværende

 

Tusen takk :) Du er så snill du <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tine håper du har hatt en fin lørdag og at utredningen går bra :) selvom det føles håpløst så vil det bli bedre. Det er jeg sikker på. Så ikke gi opp.Tenkt mye på deg, beklager at jeg har vært så fraværende

 

Glemte å svare da, er litt trøtt :P Jo takk, lørdagen har vært fin, men slitsom. Har du hatt en fin dag da? Utredningen går sin gang, men det går så tregt. Har ikke neste time før langt uti april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare da, er litt trøtt :P Jo takk, lørdagen har vært fin, men slitsom. Har du hatt en fin dag da? Utredningen går sin gang, men det går så tregt. Har ikke neste time før langt uti april.

hehe skjønner ;)

Bra det har vært fin dag  men dumt angående at det har vært slitsom dag. har du gjort mye idag? eller føler du deg fort sliten for tiden?

Det er trengt ja. Rart det går så lenge mellom hver time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare da, er litt trøtt :P Jo takk, lørdagen har vært fin, men slitsom. Har du hatt en fin dag da? Utredningen går sin gang, men det går så tregt. Har ikke neste time før langt uti april.

 

Når er den ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe skjønner ;)

Bra det har vært fin dag  men dumt angående at det har vært slitsom dag. har du gjort mye idag? eller føler du deg fort sliten for tiden?

Det er trengt ja. Rart det går så lenge mellom hver time

 

Valpen vekket meg kl 05.30 og av en eller annen grunn så hadde jeg da mer lyst på kaffe og frokost enn å legge meg igjen etter å ha vært ute med han. De var så happy begge to da vi sto opp og da syns jeg det er vanskelig å krype under dyna igjen. Så har vi vært på hundetrening og på middag. Har egentlig skjedd noe i nesten hele dag. Mye folk. Blir sliten av folk. Blir alltid fort sliten av mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er den ferdig?

 

Godt spørsmål. Hun jeg var hos sist mente det var realistisk at jeg var ferdig før sommeren. Vet ikke hva de regner som sommeren. Var hos ei pedagog-ett-eller-annet-dame nå og skal til en lege neste gang, så skal visst foreldrene mine dit også skal jeg dit ihvertfall en gang til. Så skal det diskuteres i et team. Vet ikke om de gjør det underveis eller etter at de er ferdig med alle samtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenNorskeElg

Godt spørsmål. Hun jeg var hos sist mente det var realistisk at jeg var ferdig før sommeren. Vet ikke hva de regner som sommeren. Var hos ei pedagog-ett-eller-annet-dame nå og skal til en lege neste gang, så skal visst foreldrene mine dit også skal jeg dit ihvertfall en gang til. Så skal det diskuteres i et team. Vet ikke om de gjør det underveis eller etter at de er ferdig med alle samtaler.

 

Litt offtopic men,

 

Hva synes du om at de drar foreldrene dine inn i dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Hun jeg var hos sist mente det var realistisk at jeg var ferdig før sommeren. Vet ikke hva de regner som sommeren. Var hos ei pedagog-ett-eller-annet-dame nå og skal til en lege neste gang, så skal visst foreldrene mine dit også skal jeg dit ihvertfall en gang til. Så skal det diskuteres i et team. Vet ikke om de gjør det underveis eller etter at de er ferdig med alle samtaler.

 

Hvor mange timer har det tatt så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic men,

 

Hva synes du om at de drar foreldrene dine inn i dette ?

 

Jeg tenker at de får gjøre som de vil. Jeg har forberedt foreldrene mine på det for en stund siden fordi legen min sa de nok ville prate med dem. Men om det kommer så mye fornuftig ut av det er jo en annen sak. De har jo ikke tenkt noe over at jeg er anderledes, det er mye de ikke vet om mine tanker og følelser rundt ting. Jeg tenker at det bare er jeg som vet hvem jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan avle opp valper... du får jo fort 10.000 for en valp, og hvis den er dressert kan du vel få 100.000... hvis du er skikkelig god, vel å merke.

Man avler ikke opp dyr for å tjene penger på det. Man avler opp dyr fordi man er glad i dyr og genuint opptatt av det!

 

 

Anonymous poster hash: 0da0c...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen vekket meg kl 05.30 og av en eller annen grunn så hadde jeg da mer lyst på kaffe og frokost enn å legge meg igjen etter å ha vært ute med han. De var så happy begge to da vi sto opp og da syns jeg det er vanskelig å krype under dyna igjen. Så har vi vært på hundetrening og på middag. Har egentlig skjedd noe i nesten hele dag. Mye folk. Blir sliten av folk. Blir alltid fort sliten av mennesker.

Åhh så du fikk valpen? :)

Skjønner. Mye du har gjort idag og mye folk er slitsomt.

Prøv å ta det litt mer med ro imorgen hehe^^ du må hvile mer å

 

(kan forresten hende du har fortalt om valpen før men jeg er litt glemsk hehe)

Endret av Caylee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...