Gå til innhold

Gruer meg til resten av livet.


Trine

Anbefalte innlegg

Kan hende jeg har ordlagt meg feil, det ville ikke være første gang, men jeg ønsker ikke å "komme meg i arbeid", men jeg føler at jeg må.

Ingen bortsett fra noen sosialklienter er tvunget til å jobbe i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 357
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    86

  • Toga

    65

  • slabbedask

    52

  • Kjøter'n

    30

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ingen bortsett fra noen sosialklienter er tvunget til å jobbe i Norge...

 

Man skal jo helst ha noe å leve av, vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo helst ha noe å leve av, vel.

Ja, og det får man uten å jobbe, med mindre NAV bestemmer i individuelle tilfeller at man ikke får stønad med mindre man møter opp slik og slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det får man uten å jobbe, med mindre NAV bestemmer i individuelle tilfeller at man ikke får stønad med mindre man møter opp slik og slik.

 

Du får ikke noe penger på sosialen hvis du f.eks eier bolig og bil. Har jeg hørt. Dessuten blir det svelt-i-hel.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får ikke noe penger på sosialen hvis du f.eks eier bolig og bil. Har jeg hørt. Dessuten blir det svelt-i-hel.

Det stemmer nok, men man KAN selge dette, og leve av det, og deretter leve av sosialen. Så man er ikke tvunget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier NAV?

 

NAV sier fint lite enda og det er jo bra. Saksbehandleren min ville vente til jeg var ferdig utredet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok, men man KAN selge dette, og leve av det, og deretter leve av sosialen. Så man er ikke tvunget.

 

Nei, men da kan man ende opp på russerbrakke, og det er ikke akkurat noe liv å trakte etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV sier fint lite enda og det er jo bra. Saksbehandleren min ville vente til jeg var ferdig utredet.

 

Min erfarlig er at NAV sier fint lite også selv etter man er ferdig utredet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bortsett fra noen sosialklienter er tvunget til å jobbe i Norge...

 

 

Det stemmer nok, men man KAN selge dette, og leve av det, og deretter leve av sosialen. Så man er ikke tvunget.

 

Jeg har ikke råd til å leve av sosialen. Jeg er avhengig av bil pga de utgåtte bena og jeg skal holde liv i både meg og to hunder, så om sosialen er alternativet så må jeg jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfarlig er at NAV sier fint lite også selv etter man er ferdig utredet...

 

Hmm...kanskje like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke råd til å leve av sosialen. Jeg er avhengig av bil pga de utgåtte bena og jeg skal holde liv i både meg og to hunder, så om sosialen er alternativet så må jeg jobbe.

Hm, hvis du havner på sosialen må du selge bilen, og for å få mat må da kommunens hjemmehjelpstjeneste komme med papptallerkener med mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...kanskje like greit.

 

Det kan man si... Men det er utrolig stressende å ikke vite hva som skjer. Man blir ikke akkurat bedre psykisk av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvis du havner på sosialen må du selge bilen, og for å få mat må da kommunens hjemmehjelpstjeneste komme med papptallerkener med mat.

 

Æsj...instittusjonsmat smaker dritt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man si... Men det er utrolig stressende å ikke vite hva som skjer. Man blir ikke akkurat bedre psykisk av det.

 

Nei, det er sant, det er egentlig et lite helvete å ikke vite hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

" Jeg skal holde liv i både meg og to hunder og hvis sosialen er alternativet så må jeg jobbe"

 

 

 

Jeg synes vel dette er en uttalelse som beviser at du egentlig kan jobbe.

 

Hvis du overhodet ikke var i stand til å jobbe , ville du ikke tenkt på det som et alternativ og i hvert fall ikke at du skal holde liv i to hunder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Jeg skal holde liv i både meg og to hunder og hvis sosialen er alternativet så må jeg jobbe"

 

 

 

Jeg synes vel dette er en uttalelse som beviser at du egentlig kan jobbe.

 

Hvis du overhodet ikke var i stand til å jobbe , ville du ikke tenkt på det som et alternativ og i hvert fall ikke at du skal holde liv i to hunder også.

 

Vel, jeg kan ikke nekte deg å tenke på noen som helst måte. Men du tenker veldig snevert syns jeg. Om jeg må jobbe så vil livet mitt kun bestå av jobbing fordi det er så psykisk utmattende at jeg ikke vil være istand til å gjøre andre ting som både er nødvendige og som gir livet en viss mening. Om jeg ikke har hunder har jeg ingenting å leve for, alternativet blir da å ta repern.

 

Om man kan jobbe er et definisjonsspørsmål og jeg aner ikke hvordan det defineres.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...