Gå til innhold

Gruer meg til resten av livet.


Trine

Anbefalte innlegg

Du burde blitt lønna av DOL. Eller har du en avtale om å jobbe gratis her for å holde trykket oppe?  ;)

 

;) Nei, de hadde nok blitt glad jeg dro min vei, men de gidder ikke banne meg lenger fordi de vet av erfaring at jeg bare svindler meg unna ip-ban.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 357
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    86

  • Toga

    65

  • slabbedask

    52

  • Kjøter'n

    30

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

DenNorskeElg

;) Nei, de hadde nok blitt glad jeg dro min vei, men de gidder ikke banne meg lenger fordi de vet av erfaring at jeg bare svindler meg unna ip-ban.

 

Har de forsøkt å IP banne deg?  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de forsøkt å IP banne deg?  :lol:

 

Ja, husker ikke om det var Arnold eller Kapteinen, men jeg fikk i alle fall ikke lest noe her engang. Eneste grunnen til at de ikke gjør det igjen må vel være at de skjønte at jeg kunne bruke proxy.

 

Ganske umoralsk, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husker ikke om det var Arnold eller Kapteinen, men jeg fikk i alle fall ikke lest noe her engang. Eneste grunnen til at de ikke gjør det igjen må vel være at de skjønte at jeg kunne bruke proxy.

 

Ganske umoralsk, egentlig.

 

Å banne deg, eller å bruke proxy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å banne deg, eller å bruke proxy?

 

Å fortsette her, når jeg vet de veldig gjerne vil ha meg vekk, og omgår deres forsøk på å holde meg vekk med teknologiske løsninger, slik at de ikke orker å banne meg på nytt, siden de har gitt opp. Og når jeg ikke gidder å forandre adferd engang, så er det ganske umoralsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenNorskeElg

Toga, du skal vite det, at det var en person her som kjempet for å få deg tilbake (stallone arnold). Men mer enn det skal jeg ikke si om den saken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toga, du skal vite det, at det var en person her som kjempet for å få deg tilbake (stallone arnold). Men mer enn det skal jeg ikke si om den saken ;)

 

Ja, jeg vet du trollet med dette. ;)

 

Ikke at jeg bryr meg noe om det, jeg syns det bare var morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toga, du skal vite det, at det var en person her som kjempet for å få deg tilbake (stallone arnold). Men mer enn det skal jeg ikke si om den saken ;)

 

Kan du si noe om hvor det har blitt av n'Morgan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenNorskeElg

Men nå ble denne tråden VEDLIG off-topic, beklager det, til trådstarter. Beklager, min kjære elskling. :)

 

Signerer denne. Beklager at jeg lot meg forlede til offtopic samtale med disse to nett-trollene. Jeg burde hevet meg over slik aktivitet, jeg vet jo bedre. Men men, kommer sikkert til å gjenta seg uansett

 

 

Ja, husker ikke om det var Arnold eller Kapteinen, men jeg fikk i alle fall ikke lest noe her engang. Eneste grunnen til at de ikke gjør det igjen må vel være at de skjønte at jeg kunne bruke proxy.

 

Ganske umoralsk, egentlig.

 

Kan ha vært bare brukerban også da, en jeg kjenner fikk det da kunne han ikke gjøre noe han bare kom til en skjerm hvor det stod at han var bannet, men når han slettet cookies kunne han lese forumet igjenn.

 

 

Kan du si noe om hvor det har blitt av n'Morgan?

 

Trodde det var din bruker jeg? Vet ikke noe mer enn deg egentlig om den saken

 

edit:fixa spoiler quotes copy pastaen funka vist ikke slik jeg trodde

Endret av DenNorskeElg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Jeg vet ikke hvem du sikter til når du sier "høyt intelligent", men men. Er det mange av dem i denne kategorien du snakker om?

Hvem jeg mener? Vel for eksempel så er det slik at mange svært begavete barn som aldri oppnår noe annet enn gjennomsnittlige prestasjoner som voksen. Hvis du tviler på at det stemmer får du lese litt psykologi, eller bruke google.

 

Jeg kommer ikke til å operasjonalisere begrepet for det har ingen hensikt, du kan tenke deg fram til sånn ca hva jeg mener uten at jeg skal si at dette er mennesker med IQ over 130, 140 eller 150. Jeg har selv møtt flere i løpet av livet som var svært begavet som barn og ungdom, men som etterhvert fikk problemer under høyere utdanning. Fellesnevner for dem er at dette var mennesker som var vant med å ta ting veldig lett, som ofte kjedet seg på skolen/gjerne følte de ble holdt tilbake av lærer da de var yngre og som ikke trengte å jobbe for å få gode resultater. Når de endelig var nødt til å begynne å jobbe for å forstå ting så hadde de ikke lært seg hvordan og hele opplevelsen kunne være så angstskapende at de ikke klarte å gjøre noe. I etterkant kom psykiske reaksjoner og istedenfor å realisere seg selv endte de opp på NAV/i en jobb som de følte de egentlig var for god for.

 

De sistnevnte tilfellene utgjør bare anekdotisk bevis, men med tanke på at det finnes 7 milliarder mennesker i verden og at jeg har et begrenset nettverk, så vil jeg tro at å være høyt intelligent uten å nå så sitt teoretiske potensiale er noe mange mennesker vil kunne kjenne seg igjen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Nei, det gidder jeg ikke. Jeg tenker jeg fortsetter med det jeg holder på med.

Etter å ha følgt deg lenge på DOL har jeg inntrykk av at det er mange lag til historien din. Jeg tror at svaret ditt like gjerne kan være et forsvar som noe du virkelig mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem jeg mener? Vel for eksempel så er det slik at mange svært begavete barn som aldri oppnår noe annet enn gjennomsnittlige prestasjoner som voksen. Hvis du tviler på at det stemmer får du lese litt psykologi, eller bruke google.

 

Jeg kommer ikke til å operasjonalisere begrepet for det har ingen hensikt, du kan tenke deg fram til sånn ca hva jeg mener uten at jeg skal si at dette er mennesker med IQ over 130, 140 eller 150. Jeg har selv møtt flere i løpet av livet som var svært begavet som barn og ungdom, men som etterhvert fikk problemer under høyere utdanning. Fellesnevner for dem er at dette var mennesker som var vant med å ta ting veldig lett, som ofte kjedet seg på skolen/gjerne følte de ble holdt tilbake av lærer da de var yngre og som ikke trengte å jobbe for å få gode resultater. Når de endelig var nødt til å begynne å jobbe for å forstå ting så hadde de ikke lært seg hvordan og hele opplevelsen kunne være så angstskapende at de ikke klarte å gjøre noe. I etterkant kom psykiske reaksjoner og istedenfor å realisere seg selv endte de opp på NAV/i en jobb som de følte de egentlig var for god for.

 

De sistnevnte tilfellene utgjør bare anekdotisk bevis, men med tanke på at det finnes 7 milliarder mennesker i verden og at jeg har et begrenset nettverk, så vil jeg tro at å være høyt intelligent uten å nå så sitt teoretiske potensiale er noe mange mennesker vil kunne kjenne seg igjen i.

 

Stemmer sikkert, men jeg skjønner ikke hvor "høy intelligens" kom inn i debatten. Det jeg snakker om er hvor stor betydningen viljen har. I mitt voksne liv har jeg visst bare vilje for å være alene og drive dank, men jeg vet med meg selv at jeg kunne utrettet noe stort hvis jeg hadde en skikkelig vilje, uten at jeg sier jeg er noe spesielt begavet av den grunn. Det er nå sånn at man kan utrette mye stort uten å ha IQ over 70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha følgt deg lenge på DOL har jeg inntrykk av at det er mange lag til historien din. Jeg tror at svaret ditt like gjerne kan være et forsvar som noe du virkelig mener.

 

Nei, det er ikke noe forsvar. Det er 100% ærlig at jeg vil oppnå det jeg bestemte meg for å oppnå, og jeg nøyer meg ikke med mindre. Men det er heller ikke sånn at jeg er noe bedre egnet til kassa på Rema enn det jeg driver med. Det er ikke nødvendigvis noe enklere å jobbe i butikk. Faktisk er det ALLTID mennesker i en butikk, og det er hvilken som helst type mennesker. Og mange mennesker har noe imot meg. Så jeg gidder bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer sikkert, men jeg skjønner ikke hvor "høy intelligens" kom inn i debatten. Det jeg snakker om er hvor stor betydningen viljen har. I mitt voksne liv har jeg visst bare vilje for å være alene og drive dank, men jeg vet med meg selv at jeg kunne utrettet noe stort hvis jeg hadde en skikkelig vilje, uten at jeg sier jeg er noe spesielt begavet av den grunn. Det er nå sånn at man kan utrette mye stort uten å ha IQ over 70.

 

Men de fleste mennesker utretter ikke "noe stort", selv med massevis av vilje. Så hva er det som er så spesielt med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de fleste mennesker utretter ikke "noe stort", selv med massevis av vilje. Så hva er det som er så spesielt med deg?

 

De mangler vilje. Jeg mangler vilje i større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mangler vilje. Jeg mangler vilje i større grad.

 

Men alle kan ikke utrette noe stort. Like lite som alle kan vinne gullmedalje i mesterskap, uansett hvor stor vilje man har. Så det dreier seg om noe mer enn bare vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Stemmer sikkert, men jeg skjønner ikke hvor "høy intelligens" kom inn i debatten. Det jeg snakker om er hvor stor betydningen viljen har. I mitt voksne liv har jeg visst bare vilje for å være alene og drive dank, men jeg vet med meg selv at jeg kunne utrettet noe stort hvis jeg hadde en skikkelig vilje, uten at jeg sier jeg er noe spesielt begavet av den grunn. Det er nå sånn at man kan utrette mye stort uten å ha IQ over 70.

Å bli en suksessrik forsker innen f.eks. realfag (siden du nevnte NASA) tviler jeg på at man kan bli hvis ikke man en intelligens godt over gjennomsnittet. Men er enig i at vilje er utrolig viktig også.

 

Prøver vel også å få fram at det er ulikt hvor mye vilje som kreves for ulike veier i livet. Å bli en berømt forsker eller toppleder i et stort konsern krever generelt mer vilje enn å få seg en kontorjobb eller jobbe i butikk. Å sitte hjemme og slacke hele dagen krever vel ikke noe vilje utover å oppfylle de krav som blir stilt av NAV.

 

Vil også påpeke at det er forskjell mellom å ville, som ble nevnt tidligere i tråden og å ha vilje. Jeg har for eksempel vilje til å få meg en utdannelse, selv om jeg egentlig ikke vil jobbe (men jeg skal likevel jobbe, fordi jeg kan og derfor føler jeg har et moralsk ansvar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle kan ikke utrette noe stort. Like lite som alle kan vinne gullmedalje i mesterskap, uansett hvor stor vilje man har. Så det dreier seg om noe mer enn bare vilje.

 

Hvis alle hadde utrettet det som i dag regnes som stort, så ville jo nødvendigvis det store blitt normalt. Men det hadde vært flott det, tenk så bra verden ville blitt da. Den ville i alle fall ikke blitt like elendig som den er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...