Gå til innhold

Gruer meg til resten av livet.


Trine

Anbefalte innlegg

Gjest Ladytron

Ser ikke forskjellen jeg.

Jeg vil heller ikke ha noe mer å gjøre. Men jeg kan, så derfor gjør jeg det likevel.

 

Litt satt på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 357
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    86

  • Toga

    65

  • slabbedask

    52

  • Kjøter'n

    30

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jeg vil heller ikke ha noe mer å gjøre. Men jeg kan, så derfor gjør jeg det likevel.

 

Litt satt på spissen.

Skulle du ikke ønske du fikk gjort mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bytte yrke da. 

Anonymous poster hash: 308fe...01f

 

 

Til hva da? Det er ikke bare å bytte yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Skulle du ikke ønske du fikk gjort mer?

 

Tja, det er vel mye jeg ønsker å få ut av livet, men hittil har jobb vært mer et nødvendig onde enn noe jeg har brent for eller ønsket meg. På en måte føler jeg vel at det å jobbe tar så mye tid at det er mye jeg aldri vil rekke å få oppleve på grunn av at jeg jobber/er sliten når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Det er vel mer en pliktfølelse som ligger til grunn for at jeg har jobbet - hvis jeg hadde hatt råd til å ikke jobbe så tror jeg nok at jeg hadde brukt tiden min på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til hva da? Det er ikke bare å bytte yrke.

 

Finnes det noe annet du kan drive med som du ikke blir så sliten av? Eventuelt jobbe deltid. Snakk med NAV.

Anonymous poster hash: 308fe...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke forskjellen jeg.

 

Forskjell på sykdom/lidelse/lyte, og vrang vilje/latskap.

Anonymous poster hash: 308fe...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, det er vel mye jeg ønsker å få ut av livet, men hittil har jobb vært mer et nødvendig onde enn noe jeg har brent for eller ønsket meg. På en måte føler jeg vel at det å jobbe tar så mye tid at det er mye jeg aldri vil rekke å få oppleve på grunn av at jeg jobber/er sliten når jeg kommer hjem fra jobb.

 

Det er vel mer en pliktfølelse som ligger til grunn for at jeg har jobbet - hvis jeg hadde hatt råd til å ikke jobbe så tror jeg nok at jeg hadde brukt tiden min på noe.

Sånn er det ikke for meg. Jeg ville helst jobbet 16 timer 7 dager i uken, og virkelig gjort noe stort for verden. Så jeg skjønner ikke denne polemikken om "kan ikke / vil ikke". Hva vil det si å ville noe, er det det samme som å ha drømmer? Hva vil det si å ikke kunne noe; de fleste av de uføretrygdede ville klart jobb i noen grad, men jobbe i NASA? Nei, det er bare fordummende hele konseptet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Finnes det noe annet du kan drive med som du ikke blir så sliten av? Eventuelt jobbe deltid. Snakk med NAV.

Anonymous poster hash: 308fe...01f

 

 

Vet ikke, tror ikke det. Jeg klarer jo bare så vidt holde liv i meg selv. Alt krever jo utdanning også og jeg har ikke råd til mer utdanning. Jeg har også for store lærevansker til å klare gjennomføre. Det er et problem når man ikke kan ha en praktisk jobb, men ikke klarer konsentrere seg på et kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det ikke for meg. Jeg ville helst jobbet 16 timer 7 dager i uken, og virkelig gjort noe stort for verden. Så jeg skjønner ikke denne polemikken om "kan ikke / vil ikke". Hva vil det si å ville noe, er det det samme som å ha drømmer? Hva vil det si å ikke kunne noe; de fleste av de uføretrygdede ville klart jobb i noen grad,

 

Hjelper ikke det når ingen vil ansette en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, tror ikke det. Jeg klarer jo bare så vidt holde liv i meg selv. Alt krever jo utdanning også og jeg har ikke råd til mer utdanning. Jeg har også for store lærevansker til å klare gjennomføre. Det er et problem når man ikke kan ha en praktisk jobb, men ikke klarer konsentrere seg på et kontor.

 

Tror man kan få sponsa "omskolering" av NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke det når ingen vil ansette en.

Det er tull da. Det bør gå å finne en plass man kan jobbe gratis. Spesielt hvis man tar masse ettertraktet utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tull da. Det bør gå å finne en plass man kan jobbe gratis. Spesielt hvis man tar masse ettertraktet utdannelse.

 

Hva er poenget å slite seg ut og bli syk for å jobbe gratis? Og hva skal man leve av?

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget å slite seg ut og bli syk for å jobbe gratis? Og hva skal man leve av?

Nå er 1/3 av uføretrygdede i lønnet arbeid da, så det får du ta opp med dem, og ikke meg, dagdrivern. Man lever av trygda, og de ekstra kronene man kan tjene uten at trygden reduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er 1/3 av uføretrygdede i lønnet arbeid da, så det får du ta opp med dem, og ikke meg, dagdrivern. Man lever av trygda, og de ekstra kronene man kan tjene uten at trygden reduseres.

 

Sikkert en fin ordning hvis man trenger noe å fylle dagene med (og finner et sted å jobbe). Jeg har i grunnen nok å pusle med, og orker ikke/klarer ikke å forholde meg til andre folk.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en fin ordning hvis man trenger noe å fylle dagene med (og finner et sted å jobbe). Jeg har i grunnen nok å pusle med.

Helt greit for meg at du ikke gjør det. Det jeg skriver handler ikke om moral. :) Det handler om hva man faktisk har mulighet til, hvis det gir en noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit for meg at du ikke gjør det. Det jeg skriver handler ikke om moral. :) Det handler om hva man faktisk har mulighet til, hvis det gir en noe.

 

Dessuten finnes det uansett ikke jobber til alle. (Og ikke er jeg ufør heller, bare så det er sagt).

 

Så sånn er det med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Sånn er det ikke for meg. Jeg ville helst jobbet 16 timer 7 dager i uken, og virkelig gjort noe stort for verden. Så jeg skjønner ikke denne polemikken om "kan ikke / vil ikke". Hva vil det si å ville noe, er det det samme som å ha drømmer? Hva vil det si å ikke kunne noe; de fleste av de uføretrygdede ville klart jobb i noen grad, men jobbe i NASA? Nei, det er bare fordummende hele konseptet.

Når jeg snakker om å ville noe så legger jeg vel til grunn noe litt mer jordnært/oppnåelig. For eksempel er jeg ikke enig i at jeg vil påstandene under, selv om jeg har grunn til å tro at de er oppnåelige (at dette er noe jeg kan og kommer til å gjøre):

"Jeg vil gå på jobb hver dag mellom 8-16 de neste X antall årene."

"Jeg vil underordne meg en leder, ta imot ordre og bruke hele arbeidstiden min i henhold til arbeidsgivers premisser."

"Jeg vil bruke arbeidstiden min til å omgås en masse ulike mennesker, inkludert en del som jeg ikke passer så godt sammen med

og ikke har så mye til overs for."

"Jeg vil måtte være fleksibel og kunne omstille meg raskt for å tilpasse meg jobben min."

"Jeg vil måtte kommunisere mye med andre, selv om jeg er introvert og som oftest trives best alene."

 

Hvis jeg ser større på det (ved å drømme meg bort), så kunne jeg absolutt tenke meg å ha gjort noe virkelig stort for verden jeg også. Men med mine forutsetninger så er nok det uoppnåelig.

 

Hvis folk går på NAV fordi de ikke får "drømmejobben" så tenker jeg det er noe galt. Man bør gå på NAV fordi man er syk, ikke fordi man ikke vil ta til takke med en jobb man føler seg for god for å ta.

Endret av Ladytron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten finnes det uansett ikke jobber til alle. (Og ikke er jeg ufør heller, bare så det er sagt).

 

Så sånn er det med det.

Det finnes ikke betalte jobber til alle, men det er nok av ting som skulle vært gjort. :) Problemet er ikke mangel på arbeid, men mangel på midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke betalte jobber til alle, men det er nok av ting som skulle vært gjort. :) Problemet er ikke mangel på arbeid, men mangel på midler.

 

Sånn er kapitalismen. (Ikke det at kommunismen fungerte noe bedre.).

 

Bare noe jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg snakker om å ville noe så legger jeg vel til grunn noe litt mer jordnært/oppnåelig. For eksempel er jeg ikke enig med påstandene under, selv om jeg har grunn til å tro at de er oppnåelige:

"Jeg vil gå på jobb hver dag mellom 8-16 de neste X antall årene."

"Jeg vil underordne meg en leder, ta imot ordre og bruke hele arbeidstiden min i henhold til arbeidsgivers premisser."

"Jeg vil bruke arbeidstiden min til å omgås en masse ulike mennesker, inkludert en del som jeg ikke passer så godt sammen med

og ikke har så mye til overs for."

"Jeg vil måtte være fleksibel og kunne omstille meg raskt for å tilpasse meg jobben min."

"Jeg må kunne kommunisere mye med andre, selv om jeg er introvert og som oftest trives best alene."

 

Hvis jeg ser større på det (ved å drømme meg bort), så kunne jeg absolutt tenke meg å ha gjort noe virkelig stort for verden jeg også. Men med mine forutsetninger så er nok det uoppnåelig.

 

Hvis folk går på NAV fordi de ikke får "drømmejobben" så tenker jeg det er noe galt. Man bør gå på NAV fordi man er syk, ikke fordi man ikke vil ta til takke med en jobb man føler seg for god for å ta.

Det er ikke uoppnåelig for meg, hvis jeg bare vil. Jeg kunne lett blitt verdensledende forsker, hvis jeg hadde nok vilje. I stedet er jeg dagdriver. Sier litt om betydningen av viljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...