Gå til innhold

Gruer meg til resten av livet.


Trine

Anbefalte innlegg

Sånn er kapitalismen. (Ikke det at kommunismen fungerte noe bedre.).

 

Bare noe jeg tenkte på.

Må man ha kommunisme for å spørre om man kan bidra litt gratis et sted, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 357
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Trine

    86

  • Toga

    65

  • slabbedask

    52

  • Kjøter'n

    30

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hvis folk går på NAV fordi de ikke får "drømmejobben" så tenker jeg det er noe galt. Man bør gå på NAV fordi man er syk, ikke fordi man ikke vil ta til takke med en jobb man føler seg for god for å ta.

 

Hva er poenget med å leve hvis man er så sliten etter jobb at man bruker all fritid på å sove? Da kan man likegodt ta repern, for det er ikke noe liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha kommunisme for å spørre om man kan bidra litt gratis et sted, da?

 

Nei, men hvorfor gjør du ikke det da, siden du hele tiden snakker om dette?

 

Ellers fører gratisarbeid til mindre etterspørsel etter betalt arbeidskraft.

 

Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uoppnåelig for meg, hvis jeg bare vil. Jeg kunne lett blitt verdensledende forsker, hvis jeg hadde nok vilje. 

 

På hvilket felt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers fører gratisarbeid til mindre etterspørsel etter betalt arbeidskraft.

Kanskje det, men da kan man jo gjøre ting som aldri ville blitt gjort uansett, som å rydde opp gamle skraphauger, plukke opp søppel i norsk skog og gått tur med de senile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det, men da kan man jo gjøre ting som aldri ville blitt gjort uansett, som å rydde opp gamle skraphauger, plukke opp søppel i norsk skog og gått tur med de senile.

 

Joda, man dette er vel ikke så veldig ettertraktede jobber. Noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Det er ikke uoppnåelig for meg, hvis jeg bare vil. Jeg kunne lett blitt verdensledende forsker, hvis jeg hadde nok vilje. I stedet er jeg dagdriver. Sier litt om betydningen av viljen.

Det du skriver der er det nok mange andre som kunne ha skrevet, men som heller ikke er verdensledende forskere. En av de smarteste personene jeg har kjent jobbet på lager og trivdes med det. Han leste og skrev mye på fritiden og hadde en lang rekke med hobbyer og interesser som en person i en mer krevende jobb mest sannsynlig aldri hadde orket å holde på med.

 

Det er ikke gitt at høyt intelligente mennesker klarer å komme så langt som evnenivået skulle tilsi. Det handler ikke bare om intelligens, men også om motivasjon, helse, selvdisiplin, utholdenhet og sikkert mange andre faktorer som jeg ikke vet noe om.

 

Selv om ikke alle høyt intelligente mennesker får realisert potensialet sitt så fritar det ikke dem fra å jobbe for fellesskapet slik som alle andre.

 

Hvis det man sikter mot er uoppnåelig, så får man heller legge listen litt lavere. Selv om du sier at det ikke er uoppnåelig for deg, så har det jo vist seg å være det i praksis (iallefall hittil).

Endret av Ladytron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er subjektivt spørsmål.

 

Du foretrekker altså å være trygdet isteden for å være verdensledende forsker (med alle de fordelene det måtte medføre) kun fordi du ikke gidder? 

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke gitt at høyt intelligente mennesker klarer å komme så langt som evnenivået skulle tilsi. Det handler ikke bare om intelligens, men også om motivasjon, helse, selvdisiplin, utholdenhet og sikkert mange andre faktorer som jeg ikke vet noe om.

Er det ikke akkurat det jeg sier da? Motivasjon, selvdisiplin, utholdenhet.

 

Selv om ikke alle høyt intelligente mennesker får realisert potensialet sitt så fritar det ikke dem fra å jobbe for fellesskapet slik som alle andre.

Jeg vet ikke hvem du sikter til når du sier "høyt intelligent", men men. Er det mange av dem i denne kategorien du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du foretrekker altså å være trygdet isteden for å være verdensledende forsker (med alle de fordelene det måtte medføre) kun fordi du ikke gidder?

Motivasjon, selvdisiplin, utholdenhet, og sikkert flere faktorer. Egostyrke, ikke minst. Størst av alt egostyrke.

Dsse begrepene/egenskapene handler jo akkurat om å ikke gidde.

Endret av Toga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon, selvdisiplin, utholdenhet, og sikkert flere faktorer. Egostyrke, ikke minst. Størst av alt egostyrke.

 

Men den kan vel trenes opp? Mener ha huske at en vis mann har sagt det. (noe sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke gidder det da?

 

Kanskje man har det for bra som har har det nå? Kanskje man er lat. Hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Hva er poenget med å leve hvis man er så sliten etter jobb at man bruker all fritid på å sove? Da kan man likegodt ta repern, for det er ikke noe liv.

Enig, det høres ikke noe greit ut. Hvis det er så ille så kan du iallefall ikke fortsette i den jobben som får deg til å ha det slik. Hvis det generelt er slik det oppleves for deg å jobbe så bør du få slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det man sikter mot er uoppnåelig, så får man heller legge listen litt lavere. Selv om du sier at det ikke er uoppnåelig for deg, så har det jo vist seg å være det i praksis (iallefall hittil).

Nei, det gidder jeg ikke. Jeg tenker jeg fortsetter med det jeg holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gidder jeg ikke. Jeg tenker jeg fortsetter med det jeg holder på med.

 

Du burde blitt lønna av DOL. Eller har du en avtale om å jobbe gratis her for å holde trykket oppe?  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...