Gå til innhold

Andre dimensjoner


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Når vi sover og mediterer er vi jo i en annen dimensjon, men opplever du at du er i andre dimensjoner mens du er våken?

 

F.eks når du har geitestirr det er jo en dimensjon og når du dagdrømmer, musikk kan også få deg i en an dimensjon. Flere eksempler? Eller er det bare sinnsstemninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    125

  • AnonymBruker

    71

  • Ghandi

    52

  • adhemar

    34

AnonymBruker

Når vi sover og mediterer er vi jo i en annen dimensjon, men opplever du at du er i andre dimensjoner mens du er våken?

 

F.eks når du har geitestirr det er jo en dimensjon og når du dagdrømmer, musikk kan også få deg i en an dimensjon. Flere eksempler? Eller er det bare sinnsstemninger?

Tror ikke dette har noe med andre dimensjoner å gjøre (om disse i det hele tatt finnes).

Anonymous poster hash: 58d4b...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi sover og mediterer er vi jo i en annen dimensjon, men opplever du at du er i andre dimensjoner mens du er våken?

 

F.eks når du har geitestirr det er jo en dimensjon og når du dagdrømmer, musikk kan også få deg i en an dimensjon. Flere eksempler? Eller er det bare sinnsstemninger? 

 

Det er bare sinnsstemninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Tror ikke dette har noe med andre dimensjoner å gjøre (om disse i det hele tatt finnes).

Anonymous poster hash: 58d4b...a8c

Hva har med andre dimensjoner å gjøre da? Astralreiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hva har med andre dimensjoner å gjøre da? Astralreiser?

Strengteori opererer med flere romdimensjoner, men det er omdiskutert.

De ekstra dimensjonene er fortsatt "vår verden" og ikke en alternativ verden man kan reise til i drømmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Strengteori opererer med flere romdimensjoner, men det er omdiskutert.

De ekstra dimensjonene er fortsatt "vår verden" og ikke en alternativ verden man kan reise til i drømmene.

Jo vi reiser i drømmene og det er helt sikkert. Jeg har også vært på astral reiser, det var herlig å sveve men noen ganger var det skremmende. Ofte må kroppen stivne først for å komme i en slik tilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jo vi reiser i drømmene og det er helt sikkert. Jeg har også vært på astral reiser, det var herlig å sveve men noen ganger var det skremmende. Ofte må kroppen stivne først for å komme i en slik tilstand.

Vi snakker forbi hverandre. Jeg svarte for moro skyld rett ut fra fysikkboka når du spurte etter andre dimensjoner. Jeg skjønner at du bruker begrepet mye mer løst enn meg.

Jeg mener drømmer og visjoner er virtuelle verdener skapt av våre hjerner, og ikke alternative fysiske verdener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All vitenskap tyder på at det bare er hjernen din som fungerer slik, med fantasi, drømmer og annet. Det du beskiver med å "stivne", kalles søvnparalyse, og det er vanlig med hallusinasjoner. En hypotetisk forklaring er at det kommer av forstyrret REM-søvn.

 

Men det er selvsagt ingen tvang om å tro på vitenskapelige forklaringer. :)

 

De vanlige dimensjonene er jo høyde, bredde, lengde og tid. Altså det tredimensjonale rommet, og den fjerde dimensjonen som er tid. Moderne fysikk inkluderer ofte flere dimensjoner enn dette, men det er disse 4 vi kar erfare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Vi snakker forbi hverandre. Jeg svarte for moro skyld rett ut fra fysikkboka når du spurte etter andre dimensjoner. Jeg skjønner at du bruker begrepet mye mer løst enn meg.

Jeg mener drømmer og visjoner er virtuelle verdener skapt av våre hjerner, og ikke alternative fysiske verdener.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

All vitenskap tyder på at det bare er hjernen din som fungerer slik, med fantasi, drømmer og annet. Det du beskiver med å "stivne", kalles søvnparalyse, og det er vanlig med hallusinasjoner. En hypotetisk forklaring er at det kommer av forstyrret REM-søvn.

 

Men det er selvsagt ingen tvang om å tro på vitenskapelige forklaringer. :)

 

De vanlige dimensjonene er jo høyde, bredde, lengde og tid. Altså det tredimensjonale rommet, og den fjerde dimensjonen som er tid. Moderne fysikk inkluderer ofte flere dimensjoner enn dette, men det er disse 4 vi kar erfare.

Ok, jeg velger å tro på det jeg har erfart jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg velger å tro på det jeg har erfart jeg :)

 

Hehe, jeg vil helst ikke tro på mye av det jeg "opplever"... skjønner ærlig talt ikke hvorfor du vil deg selv så vondt. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hehe, jeg vil helst ikke tro på mye av det jeg "opplever"... skjønner ærlig talt ikke hvorfor du vil deg selv så vondt. :ph34r:

Det forstod jeg ikke noe av  :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Hvis man opplever ting som ikke er virkelige, så er det dumt å tro på, mener jeg.

Ok sånn ja, men så er jo spørsmålet hvem vet hva som er virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok sånn ja, men så er jo spørsmålet hvem vet hva som er virkelig.

Det er alltid lurt å forholde seg til faktabasert vitenskap.

Anonymous poster hash: 58d4b...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok sånn ja, men så er jo spørsmålet hvem vet hva som er virkelig.

Det kan en jo si, men når noe forsvinner med medisiner så tror jeg det ikke er virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er alltid lurt å forholde seg til faktabasert vitenskap.

Anonymous poster hash: 58d4b...a8c

Jeg har ikke lest så mye om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det kan en jo si, men når noe forsvinner med medisiner så tror jeg det ikke er virkelig.

Men medisiner stenger igjen kanalene, det ville de gjøre for et medium og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men medisiner stenger igjen kanalene, det ville de gjøre for et medium og.

De vil dempe følelser og fantasi, sånn jeg tenker. Jeg har hatt altfor mye av det. Men det er ikke noe jeg kan bevise med sikkerhet, det er sant det.

En annen ting er at man ikke må dempe for mye, bruke for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...