Gå til innhold

Andre dimensjoner


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

De vil dempe følelser og fantasi, sånn jeg tenker. Jeg har hatt altfor mye av det. Men det er ikke noe jeg kan bevise med sikkerhet, det er sant det.

En annen ting er at man ikke må dempe for mye, bruke for mye.

Det er jo ikke noe galt i å ha følelser og fantasier som medisinen demper, jeg mener det er feil å dempe det. Det har dempet for mye for meg siste halvåret, har jo halvert på medisinen og kjenner litt energier igjen. Men man kan jo bli syk av det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    125

  • AnonymBruker

    71

  • Ghandi

    52

  • adhemar

    34

Det er jo ikke noe galt i å ha følelser og fantasier som medisinen demper, jeg mener det er feil å dempe det. Det har dempet for mye for meg siste halvåret, har jo halvert på medisinen og kjenner litt energier igjen. Men man kan jo bli syk av det og. 

 

Får være opp til hver enkelt hvordan man vil leve... jeg syns det er mye mer behagelig uten for mye følelser og fantasi, og jeg får gjort mer i hverdagen og. Høres lurt ut å redusere litt for deg. En kan ikke medisinere vekk alt. En ting er jo at man blir sløv, en ganske annet er at det ikke er mulig sånn jeg ser det. Medisinene virker jo ikke direkte på tankene. Det er ikke medisin mot spesifikke tanker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Får være opp til hver enkelt hvordan man vil leve... jeg syns det er mye mer behagelig uten for mye følelser og fantasi, og jeg får gjort mer i hverdagen og. Høres lurt ut å redusere litt for deg. En kan ikke medisinere vekk alt. En ting er jo at man blir sløv, en ganske annet er at det ikke er mulig sånn jeg ser det. Medisinene virker jo ikke direkte på tankene. Det er ikke medisin mot spesifikke tanker. ;)

Ja det er sant, det får være opp til hver enkelt hvordan man vil leve :) Jeg fikk gjort mer i hverdagen med mer fantasi  ;)

 

Jeg syns tankene forandrer seg på medisiner men mulig det er feil, føler også jeg er forskjellige personer med og uten medisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant, det får være opp til hver enkelt hvordan man vil leve :) Jeg fikk gjort mer i hverdagen med mer fantasi  ;)

 

Jeg syns tankene forandrer seg på medisiner men mulig det er feil, føler også jeg er forskjellige personer med og uten medisin. 

 

Da var det nok for mye. ;)

 

Joda tankene forandrer seg jo, men ikke direkte. De påvirker hjernens kjemi, som igjen endrer tankene. Men de forandrer jo bare tankene hvis det er en kjemisk "feil" i hjernen. Går jo ikke an å kontrollere tanker. :)

 

Men kanskje en gang i fremtid vil det være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Da var det nok for mye. ;)

 

Joda tankene forandrer seg jo, men ikke direkte. De påvirker hjernens kjemi, som igjen endrer tankene. Men de forandrer jo bare tankene hvis det er en kjemisk "feil" i hjernen. Går jo ikke an å kontrollere tanker. :)

 

Men kanskje en gang i fremtid vil det være mulig.

Ja jeg tok nok for mye, det er ikke meningen man skal bli helt bedøvd heller  ;)

 

Noen klarer å kontrollere tanker men jeg er ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen klarer å kontrollere tanker men jeg er ikke der.

 

Hvis man mer eller mindre føler det man tenker er rasjonelt, faller vel motivasjonen for å "kontrollere" det bort... hvorfor skal man jage bort tanker man mener det er mer eller mindre fornuft i...

Anonymous poster hash: 859fa...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

De vanlige dimensjonene er jo høyde, bredde, lengde og tid. Altså det tredimensjonale rommet, og den fjerde dimensjonen som er tid.

Derom strides de lærde.

Anonymous poster hash: 58d4b...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Hvis man mer eller mindre føler det man tenker er rasjonelt, faller vel motivasjonen for å "kontrollere" det bort... hvorfor skal man jage bort tanker man mener det er mer eller mindre fornuft i...

Anonymous poster hash: 859fa...0bf

 

Tror alle har uønskede tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg velger å tro på det jeg har erfart jeg :)

 

Det er ikke for å være dum, Stjernestøv, men ønsker du å bli bedre tror jeg første skritt er å erkjenne for deg selv at en del av dine sannheter foregår utelukkende inni ditt eget hode. Astralreiser og alternative dimensjoner tilhører dem.

 

Desverre så er alt prat om 'hva om det jeg opplever er det ekte' rene blokader for en virkelig verden. Jeg tviler ikke på at dine opplevelser føles ekte, men jeg kan garantere deg at de er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er ikke for å være dum, Stjernestøv, men ønsker du å bli bedre tror jeg første skritt er å erkjenne for deg selv at en del av dine sannheter foregår utelukkende inni ditt eget hode. Astralreiser og alternative dimensjoner tilhører dem.

 

Desverre så er alt prat om 'hva om det jeg opplever er det ekte' rene blokader for en virkelig verden. Jeg tviler ikke på at dine opplevelser føles ekte, men jeg kan garantere deg at de er det ikke.

Jeg blir litt fornærmet når folk påstår at det ikke er virkelig, du kan ikke garantere at de ikke er ekte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derom strides de lærde.

Anonymous poster hash: 58d4b...a8c

 

At 'de vanlige' dimensjonene er som nevnt, strides vel ikke de lærde spesielt mye om. Det du kanskje refererer til er strengteori, men det blir ute av kontekst for denne tråden. Fysikkere som jobber med flere dimensjoner som teori prøver skape en forening mellom kvantefysikk og relativitetsteorien, men neppe som formål å finne alternative dimensjoner som enkeltmennesker kan bevege seg inni i søvne/meditasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt fornærmet når folk påstår at det ikke er virkelig, du kan ikke garantere at de ikke er ekte. 

 

jo, jeg kan garantere deg at det ikke er ekte. Om jeg var deg ville jeg prøvd å ta det til deg. Grunnen til at jeg er så bastant er at jeg har en venn som har psykoser, h*n ser også andre dimensjoner, demonportaler, skilt som snakker til seg, uforoboter forkledd som mennesker, nazister fra andre verdenskrig som kommer om natten i hvite frakker og stort sett et sammensurium av alle de dårlige filmene som ble laget på 80 tallet.

 

Ovenfor h*n er det superviktig å forklare gang på gang på gang at alt dette er hjernen til vedkommende som sender elektriske signaler noe feilaktig, og ikke en prøvelse h*n personlig har blitt satt på. Det minste 'ja, kanskje du har rett, ja hvem vet om kanskje det du opplever er virkeligheten' forverrer psykosen til vedkommende når h*n er i den.

 

Jeg tror det er det samme for deg. Enhver som støtter et minimum opp mot deg gjør deg en kjempebjørnetjeneste , det er de rundt deg som igjen og igjen forteller deg at det du opplever ikke er ekte som vil deg vel på ordentlig. De som jatter med deg og er med deg i din 'verden' gjør ikke noe bra for deg.

 

Garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

jo, jeg kan garantere deg at det ikke er ekte. Om jeg var deg ville jeg prøvd å ta det til deg. Grunnen til at jeg er så bastant er at jeg har en venn som har psykoser, h*n ser også andre dimensjoner, demonportaler, skilt som snakker til seg, uforoboter forkledd som mennesker, nazister fra andre verdenskrig som kommer om natten i hvite frakker og stort sett et sammensurium av alle de dårlige filmene som ble laget på 80 tallet.

 

Ovenfor h*n er det superviktig å forklare gang på gang på gang at alt dette er hjernen til vedkommende som sender elektriske signaler noe feilaktig, og ikke en prøvelse h*n personlig har blitt satt på. Det minste 'ja, kanskje du har rett, ja hvem vet om kanskje det du opplever er virkeligheten' forverrer psykosen til vedkommende når h*n er i den.

 

Jeg tror det er det samme for deg. Enhver som støtter et minimum opp mot deg gjør deg en kjempebjørnetjeneste , det er de rundt deg som igjen og igjen forteller deg at det du opplever ikke er ekte som vil deg vel på ordentlig. De som jatter med deg og er med deg i din 'verden' gjør ikke noe bra for deg.

 

Garantert.

Da gjør min samboer meg en bjørnetjeneste, har snakket endel om slike ting til han i det siste...ting jeg har opplevd og energier jeg kjenner. Han tror på alternative ting så han tror på meg, det er hvis jeg begynner å bli redd for å bli hentet av romvesener han blir skeptisk. Hvordan kan han vite hva som er reellt og ikke når han tror på det selv? Han har selv hatt opplevelser, bla har han sett mitt astrallegeme. Og når jeg snakker om energier og healing f.eks er det ingen som reagerer, det er lov å tro på sånt i dag. Folk vet jeg er alternativ og ser ikke på det som sykdom, verre er det vel hvis jeg snakker om det til en psykiater. Det har begynt å oppta meg, og jeg tror det jeg tenker har mye å si. Bare synd at jeg tenker på sykdom og elendighet, da er det vel det jeg får også. Jeg vil ikke være syk, men ser for meg min egen begravelse. Visualiserer, det er skummelt. Kanskje det er tvangstanker. Iallefall...der ser du, det er mange som ikke reagerer. 

 

Dessuten hva om vennen din virkelig opplever det? Det er frustrerende når noen sier det ikke er sant, tenk deg hvis du opplevde noe...en solnedgang f.eks, så sa noen det ikke var sant. Men jeg forstår jo at folk tror på forskjellige ting, jeg forstår også at noen blir syk av å ha evner. Jeg tror vennen din har evner som er ute av kontroll, det er ingen lek og man må ha sterke nerver. PÅ astralplanet finnes det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi sover og mediterer er vi jo i en annen dimensjon, men opplever du at du er i andre dimensjoner mens du er våken?

 

F.eks når du har geitestirr det er jo en dimensjon og når du dagdrømmer, musikk kan også få deg i en an dimensjon. Flere eksempler? Eller er det bare sinnsstemninger? 

Hei!

 

Hva er geitestirr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kan bevises med sikkerhet er påstander hvor konklusjonen følger logisk av premissene, f.eks. "alle mennesker er dyr". Dette betyr at det bare er matematikk en kan si noe sikkert om. Det betyr ikke at det er sannsynlig at Månen er en ost. Dette er ikke å jatte med, men å fortelle sannheten. Skal ikke lyve, heller ikke for psyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei!

 

Hva er geitestirr?

Hei på deg :-)

 

Det er når man stirrer tomt ut i luften uten å tenke på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, etter hva jeg har lest, så skal man ikke gå inn i diskusjoner med personer med vrangforestillinger. Det er kanskje en bjørnetjeneste å hele tiden komme med bekreftelser. At det blir "brannslukning" eller "quick-fix". Det vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Og, etter hva jeg har lest, så skal man ikke gå inn i diskusjoner med personer med vrangforestillinger. Det er kanskje en bjørnetjeneste å hele tiden komme med bekreftelser. At det blir "brannslukning" eller "quick-fix". Det vet jeg ikke noe om.

Unnskyld meg men jeg må bare spør, tror du jeg har vrangforestillinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør min samboer meg en bjørnetjeneste, har snakket endel om slike ting til han i det siste...ting jeg har opplevd og energier jeg kjenner. Han tror på alternative ting så han tror på meg, det er hvis jeg begynner å bli redd for å bli hentet av romvesener han blir skeptisk. Hvordan kan han vite hva som er reellt og ikke når han tror på det selv? Han har selv hatt opplevelser, bla har han sett mitt astrallegeme. Og når jeg snakker om energier og healing f.eks er det ingen som reagerer, det er lov å tro på sånt i dag. Folk vet jeg er alternativ og ser ikke på det som sykdom, verre er det vel hvis jeg snakker om det til en psykiater. Det har begynt å oppta meg, og jeg tror det jeg tenker har mye å si. Bare synd at jeg tenker på sykdom og elendighet, da er det vel det jeg får også. Jeg vil ikke være syk, men ser for meg min egen begravelse. Visualiserer, det er skummelt. Kanskje det er tvangstanker. Iallefall...der ser du, det er mange som ikke reagerer. 

 

Dessuten hva om vennen din virkelig opplever det? Det er frustrerende når noen sier det ikke er sant, tenk deg hvis du opplevde noe...en solnedgang f.eks, så sa noen det ikke var sant. Men jeg forstår jo at folk tror på forskjellige ting, jeg forstår også at noen blir syk av å ha evner. Jeg tror vennen din har evner som er ute av kontroll, det er ingen lek og man må ha sterke nerver. PÅ astralplanet finnes det meste. 

 

Jeg tror ikke du har godt av å bo sammen med en som støtter opp om disse tankene dine, men bra han i det minste er skeptisk til UFO frykt.  Nei, min venns opplevelser er ikke ekte. Tidvis veldig lett å motbevise også, der det er konkrete 'ting' Feks, nei, vannet brenner ikke, se jeg kan stå midt oppi det. Ser du, jeg gikk over denne streken og havnet ikke i demonhelvete.

 

Se for deg en person som tar et narkotisk stoff, og opplever verden på en annen måte. Ser molekyler i en blomst, larver på veggen eller annet. dette er ikke "ekte", selv om det føles ekte der og da for den rusede personen. At noen 'føler' betyr ikke det samme som at det 'er'. Jeg tviler ikke på at dine opplevelser føles ekte for deg, men jeg kan garantere at de ikke er det (når det gjelder dimensjoner, UFO'er, astralreiser og ting i den gata der)

 

Jeg kan tenke meg at ting er tungt for deg innemellom, og at det er en behagelig illusjon å "slippe ut av seg selv", eller ha ytre forklaringer på hvorfor ting er som de er for deg "det sto i stjernene, dette var min skjebne, de høye makter ønsket det slik, jeg er spesiell eller spesiell utvalgt, jeg blir satt på prøvelser". Men det gjør det ikke ekte for andre enn deg.

 

Jeg tipper du har fått høre ordet 'vrangforestilling' i en eller annen sammenheng med en eller annen behandler, jeg vil igjen stertk anbefale deg å gjøre det du sikkert mener andre bør gjøre, 'ha et åpent sinn'. Men ha et åpent sinn om at dine opplevelser ikke er noe som skjer i virkelige verden. Det er her livet foregår.

 

Jeg ønsker ikke å latterliggjøre, provosere, såre eller håne deg, helt seriøst, jeg ønsker det beste for mine medmennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unnskyld meg men jeg må bare spør, tror du jeg har vrangforestillinger?

Det høres ganske far out.

Anonymous poster hash: 03431...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...