Gå til innhold

Andre dimensjoner


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    125

  • AnonymBruker

    71

  • Ghandi

    52

  • adhemar

    34

AnonymBruker

There is no such thing as magic, vel (, noe sånt.) Anonymous poster hash: 859fa...0bf

Sånn er det nok.

Men men.

Anonymous poster hash: 1f9a8...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn er det nok.

Men men.

Anonymous poster hash: 1f9a8...d03

 

Han Baronen vil etterlate seg et massivt avtrykk på vestlig kultur i det 21. århundre, vel. Noe i den duren.

Anonymous poster hash: 859fa...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han Baronen vil etterlate seg et massivt avtrykk på vestlig kultur i det 21. århundre, vel. Noe i den duren. Anonymous poster hash: 859fa...0bf

Man er ikke, trolig, norges beste forfatter, og mest populære blogger, muligens, for ingenting, vel. (Noe sånt).

Anonymous poster hash: 1f9a8...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man er ikke, trolig, norges beste forfatter, og mest populære blogger, muligens, for ingenting, vel. (Noe sånt).

Anonymous poster hash: 1f9a8...d03

 

Norges beste forfatter, og internasjonalt anerkjent språkreformist, vel. Noe sånt. Men, men, ikke rart med den slektstavlen, vel. Og vi vet alle hvem "syvende far i huset" er, vel. Men jeg er vel direkte etter Satan, så snill jeg er.

Anonymous poster hash: 859fa...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(nei, snåsamannens evne er ikke ekte.)

 

Hvor har du det fra?

Anonymous poster hash: bf410...4cc

 

 

Generell kunnskap om fysiske lover, årsak-virkningsforståelse, elementær logikk, fravær av tro på ikke-observerbare, ikke opplevbare, ikke dokumenterbare og ikke etterprøvbare utsagn, generell forståelse for menneskets hang til å tro på noe ut over seg selv, generell kunnskap om at mennesker lurer seg seg, generell kunnskap om placebo, fravær av å lete etter 'magiske' forklaringsmodeller der det finne hauger av adekvate, rasjonelle forklaringer på ting, totalfravær av gudstro, blandet med helt åpenbare motsetninger. Feks, Snåsamannen sier han får sine krefter fra Gud. Snåsamannen sier han er synsk. Hvis noen kan se fremtiden, er fremtiden bestemt. Fremtiden kan ikke være bestemt hvis mennesker har absolutt fri vilje, I Kristendommen er den absolutte frie viljen et sentralt begrep, og 'nødvendig' i hele maskineriet. Om kristendommen hadde vært sann, kan ikke snåsamannen være sann, med mindre Snåsamannen 'tror' han har fått gaver fra Gud, men egentlig fått det fra et annet sted, og blitt feilinformert om 'kilden'. Mest sansynelig er hverken snåsamannens synske evner eller Guds eksistens sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Generell kunnskap om fysiske lover, årsak-virkningsforståelse, elementær logikk, fravær av tro på ikke-observerbare, ikke opplevbare, ikke dokumenterbare og ikke etterprøvbare utsagn, generell forståelse for menneskets hang til å tro på noe ut over seg selv, generell kunnskap om at mennesker lurer seg seg, generell kunnskap om placebo, fravær av å lete etter 'magiske' forklaringsmodeller der det finne hauger av adekvate, rasjonelle forklaringer på ting, totalfravær av gudstro, blandet med helt åpenbare motsetninger. Feks, Snåsamannen sier han får sine krefter fra Gud. Snåsamannen sier han er synsk. Hvis noen kan se fremtiden, er fremtiden bestemt. Fremtiden kan ikke være bestemt hvis mennesker har absolutt fri vilje, I Kristendommen er den absolutte frie viljen et sentralt begrep, og 'nødvendig' i hele maskineriet. Om kristendommen hadde vært sann, kan ikke snåsamannen være sann, med mindre Snåsamannen 'tror' han har fått gaver fra Gud, men egentlig fått det fra et annet sted, og blitt feilinformert om 'kilden'. Mest sansynelig er hverken snåsamannens synske evner eller Guds eksistens sann.

Syns du er litt vel påståelig, og du må ha respekt for andres tro. Jeg tror snåsamannen har evner, han har jo hjulpet utrolig mange mennesker. Til og med kjendiser skryter av han. La nå folk få ha troen sin, ikke kom dragenes med vitenskapen hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns du er litt vel påståelig, og du må ha respekt for andres tro. Jeg tror snåsamannen har evner, han har jo hjulpet utrolig mange mennesker. Til og med kjendiser skryter av han. La nå folk få ha troen sin, ikke kom dragenes med vitenskapen hele tiden.

Hvorfor skal man absolutt tro på noe som strider mot vitenskap og fakta?

Anonymous poster hash: 03431...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hvorfor skal man absolutt tro på noe som strider mot vitenskap og fakta?

Anonymous poster hash: 03431...ec2

Hvorfor ikke?

 

Syns de som tror på vitenskapen må få tro på det, men la nå andre tro på det de vil. Det er ikke verre enn det, ingen blir skadet av det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er litt vel påståelig, og du må ha respekt for andres tro. Jeg tror snåsamannen har evner, han har jo hjulpet utrolig mange mennesker. Til og med kjendiser skryter av han. La nå folk få ha troen sin, ikke kom dragenes med vitenskapen hele tiden. 

 

Strengt tatt MÅ jeg vel ikke respektere andres tro ? Nazistene trodde jødene skulle ta over verden, Jannika Jarlum trodde hun ble bortført av UFO, Bush trodde Saddam Hussein hadde atomvåpen, heksedoktorer i Tanzania tror at å skjære av kroppsdeler på Albinobarn og bruke dem i magi gir hell og lykke, AIDS rammede i enkelte land i Afrika tror at å voldta en jomfrubarn kurerer AIDS, Muslimer tror at jenter skal omskjæres.  Jeg aksepterer at folk tror mye rart, men jeg trenger absoulutt ikke respektere alle 'troer'. Spesielt ikke der 'noen' tjener gode penger og nyter veldig godt av andres 'tro'. Der er det folkeplikt å være motvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke?

 

Syns de som tror på vitenskapen må få tro på det, men la nå andre tro på det de vil. Det er ikke verre enn det, ingen blir skadet av det heller.

Er det noen spesiell grunn du ikke tror på vitenskapen og annen fakta?

Anonymous poster hash: 03431...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

 

Syns de som tror på vitenskapen må få tro på det, men la nå andre tro på det de vil. Det er ikke verre enn det, ingen blir skadet av det heller. 

 

Sånn rent bortsett fra det 'relativt' uskyldige faktum at enkelte ikke oppsøker hjelp de burde hatt, og oppretholdelse av svindel, er det ganske mange "troer" som skader ganske mange folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Strengt tatt MÅ jeg vel ikke respektere andres tro ? Nazistene trodde jødene skulle ta over verden, Jannika Jarlum trodde hun ble bortført av UFO, Bush trodde Saddam Hussein hadde atomvåpen, heksedoktorer i Tanzania tror at å skjære av kroppsdeler på Albinobarn og bruke dem i magi gir hell og lykke, AIDS rammede i enkelte land i Afrika tror at å voldta en jomfrubarn kurerer AIDS, Muslimer tror at jenter skal omskjæres.  Jeg aksepterer at folk tror mye rart, men jeg trenger absoulutt ikke respektere alle 'troer'. Spesielt ikke der 'noen' tjener gode penger og nyter veldig godt av andres 'tro'. Der er det folkeplikt å være motvekt.

Nå tenkte jeg på åndelig tro og snåsamannen osv. Det er vel ganske uskyldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Er det noen spesiell grunn du ikke tror på vitenskapen og annen fakta?

Anonymous poster hash: 03431...ec2

Har opplevd for mye åndelig selv til å tro på vitenskapen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Sånn rent bortsett fra det 'relativt' uskyldige faktum at enkelte ikke oppsøker hjelp de burde hatt, og oppretholdelse av svindel, er det ganske mange "troer" som skader ganske mange folk.

Gi deg nå, du respekterer ikke min tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har opplevd for mye åndelig selv til å tro på vitenskapen. 

 

Hadde alle hatt den holdningen ville vi fortsatt trodd Tor-med-hammeren som bak tordenvær og blodigler var løsningen på all sykdom.

Anonymous poster hash: 03431...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Hadde alle hatt den holdningen ville vi fortsatt trodd Tor-med-hammeren som bak tordenvær og blodigler var løsningen på all sykdom.

Anonymous poster hash: 03431...ec2

 

Det tror ikke jeg. Kjære deg da, folk opplever åndelige ting hver dag så mange millioner tror på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg på åndelig tro og snåsamannen osv. Det er vel ganske uskyldig?

 

 

Nei. For det første så gir det penger på bok til en sjarlatan, det byr meg moralsk i mot. For det andre så kan det bidra til at folk går til selværklærte healere fremfor å få mer dokumentert behandling. For det tredje så reduserer det 'hjelp til selvhjelp', dvs at folk i stedenfor å ta tak i egen situasjon, legger ansvaret på en ubestemmelig 'skjebne'. For det fjerde så hjelper jeg de som er sanne kristne til å komme til himmelen, om så det hele skulle være sant likevel. For den som lytter til spådom og prater med døde mister Herrens gunst og åker rett til helvete (ser deg der, Snåsamann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...