Gå til innhold

Andre dimensjoner


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Men det er ikke gitt at økt levealder er eneste markør for et godt liv, og hva som er ønskelig. Jeg tror f.eks. det moderne vestlige samfunn innebærer mye ensomhet for psyke. Man er sett på som "syk", at det er noe feil med en. Man hører jo at tidligere så ble psyke sett på som "besatte" og kanskje ofret eller utstøtt, men jeg tror for de fleste psyke så var det mer inkludering og samhold - og dette er kanskje noe som gjør en mindre psyk, og. Kanskje en kan se på livet i stammesamfunnet som miljøterapi.

Ja jeg kunne tenkt meg å vært der en periode iallefall, blitt frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    125

  • AnonymBruker

    71

  • Ghandi

    52

  • adhemar

    34

AnonymBruker

Det må være en viss balansegang. 

 

Mange mennesker har behov for noe åndelig/religiøst, men mye av det som finnes er ikke så bra verken for individet eller samfunnet. Det er ikke noe galt med åndelig/religiøst i seg selv, mener jeg. Men Snåsamannen er skadelig for individet og samfunnet, mener jeg. adhemar listet opp gode argumenter i et tidligere innlegg.

Anonymous poster hash: 859fa...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kunne tenkt meg å vært der en periode iallefall, blitt frisk. 

 

Tror ikke du hadde blitt frisk, men det hadde kanskje vært lettere å leve med sykdommen, sånn jeg tenker. Men hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg kunne tenkt meg å vært der en periode iallefall, blitt frisk.

Hvorfor tror du at du hadde blitt frisk av det?

Anonymous poster hash: 58d4b...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Mange mennesker har behov for noe åndelig/religiøst, men mye av det som finnes er ikke så bra verken for individet eller samfunnet. Det er ikke noe galt med åndelig/religiøst i seg selv, mener jeg. Men Snåsamannen er skadelig for individet og samfunnet, mener jeg. adhemar listet opp gode argumenter i et tidligere innlegg.

Anonymous poster hash: 859fa...0bf

 

Jeg mener ikke snåsamannen er skadelig, det er jo latterlig. Skulle vært flere som han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Tror ikke du hadde blitt frisk, men det hadde kanskje vært lettere å leve med sykdommen, sånn jeg tenker. Men hva vet jeg.

Vet ikke jeg, naturen gjør underverker og. Og de har vel medisinmenn, det har jeg tro på. Er så lei nå, vil bare fungere normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Hvorfor tror du at du hadde blitt frisk av det?

Anonymous poster hash: 58d4b...a8c

De har jo medisinmenn. De tilbyr ikke bare medisiner, jeg trenger mer enn medisiner. Og naturen gjør underverker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har jo medisinmenn. De tilbyr ikke bare medisiner, jeg trenger mer enn medisiner. Og naturen gjør underverker.

Det er bare å flytte ut i skogen det.

Anonymous poster hash: 58d4b...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er bare å flytte ut i skogen det.

Anonymous poster hash: 58d4b...a8c

Det er vel ikke bare bare. Vet ikke hvor jeg skulle dratt og vil ikke dra fra ungene mine heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når vi sover og mediterer er vi jo i en annen dimensjon, men opplever du at du er i andre dimensjoner mens du er våken?

 

F.eks når du har geitestirr det er jo en dimensjon og når du dagdrømmer, musikk kan også få deg i en an dimensjon. Flere eksempler? Eller er det bare sinnsstemninger? 

 

Er det pr nå mulig for oss å være tilstede i en annen dimensjon? Eller er det kun vår opplevelse av fravær av bevissthet, fantasi og drømmer som gjør at vi mener å oppleve å ha vært tilstede "i en annen dimensjon". Er helt overbevist om at det fysisk sett er andre dimensjoner, men jeg er slett ikke sikker på om noen har vært der.

Anonymous poster hash: 660c0...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Er det pr nå mulig for oss å være tilstede i en annen dimensjon? Eller er det kun vår opplevelse av fravær av bevissthet, fantasi og drømmer som gjør at vi mener å oppleve å ha vært tilstede "i en annen dimensjon". Er helt overbevist om at det fysisk sett er andre dimensjoner, men jeg er slett ikke sikker på om noen har vært der.

Anonymous poster hash: 660c0...c59

 

Det er jo mange som har hatt ut av kroppen opplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask

Det er jo mange som har hatt ut av kroppen opplevelser. 

 

Men vet jo ikke om det rett og slett er hjernen som fucker med en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Men vet jo ikke om det rett og slett er hjernen som fucker med en.

Tror ikke det, har lest om folk som har vært ute av kroppen som har vært på plasser der det sitter folk. De har sett nøyaktig hvordan det er der, da må de jo virkelig ha vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask

Tror ikke det, har lest om folk som har vært ute av kroppen som har vært på plasser der det sitter folk. De har sett nøyaktig hvordan det er der, da må de jo virkelig ha vært der?

 

Og dette kan dokumenteres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Og dette kan dokumenteres?

Nei det vet jeg ikke, har lest bøker om det. Og jeg selv har besøkt tidligere liv når jeg var ute av kroppen, jeg svevde over plassene og så ned. En gang var jeg i et gammelt hus med tømmervegger. Har også svevd i parken her, før jeg ble dradd mot en virvel...den var mørk og det var skummelt. Da hadde jeg drukket alkohol, det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har også svevd ut av kroppen og svevd inni et lys, problemet med meg var at jeg trodde lyset skulle hente meg så jeg ble redd  :(

 

Hadde jeg bare ikke blitt redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask

Jeg har også svevd ut av kroppen og svevd inni et lys

Høres ut som en slags drøm. Noe sånt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Høres ut som en slags drøm. Noe sånt.

Det var ikke det, jeg var våken og fullt bevisst. Jeg trodde jeg var iferd med å dø, men jeg kom jo inn i kroppen igjen. Jeg har hatt så masse slike opplevelser, kan ikke bare se på alt som en drøm. Det er virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask

Det var ikke det, jeg var våken og fullt bevisst. Jeg trodde jeg var iferd med å dø, men jeg kom jo inn i kroppen igjen. Jeg har hatt så masse slike opplevelser, kan ikke bare se på alt som en drøm. Det er virkelig.

Selv om du oppfattet det slik tror jeg ikke det var virkelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...