Gå til innhold

Andre dimensjoner


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Nei. For det første så gir det penger på bok til en sjarlatan, det byr meg moralsk i mot. For det andre så kan det bidra til at folk går til selværklærte healere fremfor å få mer dokumentert behandling. For det tredje så reduserer det 'hjelp til selvhjelp', dvs at folk i stedenfor å ta tak i egen situasjon, legger ansvaret på en ubestemmelig 'skjebne'. For det fjerde så hjelper jeg de som er sanne kristne til å komme til himmelen, om så det hele skulle være sant likevel. For den som lytter til spådom og prater med døde mister Herrens gunst og åker rett til helvete (ser deg der, Snåsamann)

omg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    125

  • AnonymBruker

    71

  • Ghandi

    52

  • adhemar

    34

AnonymBruker

Ikke dumt det, tilbake til naturen. 

 

Blir dårlig med internett og trygdeordninger da.

Anonymous poster hash: 03431...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Blir dårlig med internett og trygdeordninger da.

Anonymous poster hash: 03431...ec2

 

Trenger vel ikke det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger vel ikke det der.

 

Nei, der er vel de fleste døde før de er 40. Så pensjon etc trenger man ikke.

Anonymous poster hash: 03431...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

 

Nei, der er vel de fleste døde før de er 40. Så pensjon etc trenger man ikke.

Anonymous poster hash: 03431...ec2

 

Dør de så tidlig der? Det visste jeg ikke, hvorfor det? Tenker det må være fritt å bo ute i naturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dør de så tidlig der? Det visste jeg ikke, hvorfor det? Tenker det må være fritt å bo ute i naturen. 

 

Naturens hånd er hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dør de så tidlig der? Det visste jeg ikke, hvorfor det? Tenker det må være fritt å bo ute i naturen. 

 

Det er vel ikke akkurat åndelighet som har ført til oppadgående kurve her ? Om jeg skal ta en finger i været, vil jeg tippe ting som industrialisering, vitenskap, progresjon, fremskritt, kunnskap.

 

988ad5f626.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Uten medisiner ville du vel blitt sykere... du kunne blitt sånn sjaman.

Ja der hadde jeg nok blitt en sjaman :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er vel ikke akkurat åndelighet som har ført til oppadgående kurve her ? Om jeg skal ta en finger i været, vil jeg tippe ting som industrialisering, vitenskap, progresjon, fremskritt, kunnskap.

 

988ad5f626.png

Vi trenger begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Det er en påstand. 'Jeg' er en del av 'vi', og jeg har null behov for magi :)

Okay da :)

 

Jeg trenger det da og mange flere med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okay da :)

 

Jeg trenger det da og mange flere med meg.

Du kan gå å se på trylleshow...

Anonymous poster hash: 03431...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke gitt at økt levealder er eneste markør for et godt liv, og hva som er ønskelig. Jeg tror f.eks. det moderne vestlige samfunn innebærer mye ensomhet for psyke. Man er sett på som "syk", at det er noe feil med en. Man hører jo at tidligere så ble psyke sett på som "besatte" og kanskje ofret eller utstøtt, men jeg tror for de fleste psyke så var det mer inkludering og samhold - og dette er kanskje noe som gjør en mindre psyk, og. Kanskje en kan se på livet i stammesamfunnet som miljøterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...