Gå til innhold

Andre dimensjoner


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Selvfølgelig kan du tro hva du vil, men du presenterer veldig søkte, motstridende, ulogiske, udokomenterte, uverifiserbare påstander som en slags 'fakta'.

 

Noe av meg undrer faktisk hvordan du får det logisk til å henge sammen, er derfor jeg spør.

Det er det som er min tro og ALT henger sammen, man må plukke ut det som passer for seg selv. ALT er ET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    125

  • AnonymBruker

    71

  • Ghandi

    52

  • adhemar

    34

stjernestøv

Det her er vel essensen i alle fantastiske tankeganger:

 

"Guds veier er uransakelige."

 

Som i praksis betyr at man skal gi opp å forstå noe, og bare stole blindt på dogmene.

Man må stole på seg selv, og selvsagt den skapende kraft som er kilden til alt. Vi er alle en del av denne kilden, at vi er adskilt er en illusjon. Kilden ville oppleve seg selv som adskilt, derfor er vi mange mennesker. Egentlig er vi et, vi skal finne tilbake til det og erkjenne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Du opplever alt til enhver tid korrekt? :P

Neida, virkeligheten forandrer seg hele tiden så du har jo rett i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må stole på seg selv, og selvsagt den skapende kraft som er kilden til alt. Vi er alle en del av denne kilden, at vi er adskilt er en illusjon. Kilden ville oppleve seg selv som adskilt, derfor er vi mange mennesker. Egentlig er vi et, vi skal finne tilbake til det og erkjenne det.

 

For å være helt ærlig, så mener jeg du bør stole mindre på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

For å være helt ærlig, så mener jeg du bør stole mindre på deg selv.

Og hvorfor det? Hvem skal jeg da stole på? Skal jeg gi bort makten til andre?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, virkeligheten forandrer seg hele tiden så du har jo rett i det. 

 

Hvordan vet du det da? Du tenker sånn at plutselig så forsvinner gravitasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hvordan vet du det da? Du tenker sånn at plutselig så forsvinner gravitasjonen?

Virkeligheten er da en annen i dag enn for 100 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg gi bort makten til andre?

 

Nei, men du skal høre på sunn fornuft og bruke makten din med det i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Du skal stole på folk flest og sunn fornuft.

Stoler da på folk flest jeg, men jeg må da kunne stole på meg selv også. Kan ikke gi bort makten til andre, andre skal ikke fortelle meg hva jeg skal tro og ikke tro. Jeg har jo fri vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkeligheten er da en annen i dag enn for 100 år siden. 

 

Kommer an på hva du mener med virkelighet. Det er en annen politisk virkelighet i dag, ja, men naturlovene er nok helt like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei, men du skal høre på sunn fornuft og bruke makten din med det i bakhodet.

Har sunn fornuft jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Kommer an på hva du mener med virkelighet. Det er en annen politisk virkelighet i dag, ja, men naturlovene er nok helt like.

Whatever  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler da på folk flest jeg, men jeg må da kunne stole på meg selv også. Kan ikke gi bort makten til andre, andre skal ikke fortelle meg hva jeg skal tro og ikke tro. Jeg har jo fri vilje. 

 

Kan være lurt å være åpen for normal, sunn tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kan være lurt å være åpen for normal, sunn tankegang.

Hvem kan definere normal tankegang?

 

Alle tenker forskjellig og har sin oppfatning av virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kan definere normal tankegang?

 

Alle tenker forskjellig og har sin oppfatning av virkeligheten. 

 

Jeg mener det som nordmenn flest er enige om, som f.eks. at du ikke reiser til andre steder når du drømmer eller hallusinerer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sunn fornuft jeg :)

 

Helt ærlig, stjernestøv. For de aller fleste er det et gap mellom den uttalelsen der og ting som dette:

 

"Man må stole på seg selv, og selvsagt den skapende kraft som er kilden til alt. Vi er alle en del av denne kilden, at vi er adskilt er en illusjon. Kilden ville oppleve seg selv som adskilt, derfor er vi mange mennesker. Egentlig er vi et, vi skal finne tilbake til det og erkjenne det."

 

Noen prøver å kommentere litt humoristisk, noen er brutale, mange ønsker ikke kommentere i det hele tatt, men med hånden på hjertet, du får neppe mange med de på troen om kilder som opplever seg selv som adskilt, helbredende katter, astralreiser, selvglødende fingre, energiuniverser som er alt, og du er et med alt etc etc. At du så hardnakket påstår at alt dette er selvopplevd gjør det hakket verre: at du _tror_ slike ting kan finnes, som i ønsketenking, er en ting, men når du seriøst mener du opplever disse greiene, vil nok de aller, aller fleste rygge litt tilbake og tenke sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg mener det som nordmenn flest er enige om, som f.eks. at du ikke reiser til andre steder når du drømmer eller hallusinerer om det.

Det er det da mange som gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Helt ærlig, stjernestøv. For de aller fleste er det et gap mellom den uttalelsen der og ting som dette:

 

"Man må stole på seg selv, og selvsagt den skapende kraft som er kilden til alt. Vi er alle en del av denne kilden, at vi er adskilt er en illusjon. Kilden ville oppleve seg selv som adskilt, derfor er vi mange mennesker. Egentlig er vi et, vi skal finne tilbake til det og erkjenne det."

 

Noen prøver å kommentere litt humoristisk, noen er brutale, mange ønsker ikke kommentere i det hele tatt, men med hånden på hjertet, du får neppe mange med de på troen om kilder som opplever seg selv som adskilt, helbredende katter, astralreiser, selvglødende fingre, energiuniverser som er alt, og du er et med alt etc etc. At du så hardnakket påstår at alt dette er selvopplevd gjør det hakket verre: at du _tror_ slike ting kan finnes, som i ønsketenking, er en ting, men når du seriøst mener du opplever disse greiene, vil nok de aller, aller fleste rygge litt tilbake og tenke sitt.

Ja så får de heller rygge tilbake å tenke sitt, jeg er meg uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...