Gå til innhold

Andre dimensjoner


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Men det er jo mange som ikke tror på alt dette, og det er greit. Jeg har den oppfatningen at folk må få tro og leve slik de velger selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    125

  • AnonymBruker

    71

  • Ghandi

    52

  • adhemar

    34

Det er det da mange som gjør.

Joda, men de utgjør et mindretall. Det er også noe annet å "filosofere" over slike ting (det tror jeg ganske mange kan gjøre) og det å tro på det fast og bestemt (mindretall).

Flertallet kan ta feil, såklart, men jeg mener at du i denne saken bør høre mer på flertallet. Men, det sier jeg ikke fordi jeg er "imot" deg eller.no, men jeg tror det kanskje ikke er så sunt for deg når det kan bli så omfattende som du har hatt det tidligere, etter hva du har skrevet på DOL da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Joda, men de utgjør et mindretall. Det er også noe annet å "filosofere" over slike ting (det tror jeg ganske mange kan gjøre) og det å tro på det fast og bestemt (mindretall).

Flertallet kan ta feil, såklart, men jeg mener at du i denne saken bør høre mer på flertallet. Men, det sier jeg ikke fordi jeg er "imot" deg eller.no, men jeg tror det kanskje ikke er så sunt for deg når det kan bli så omfattende som du har hatt det tidligere, etter hva du har skrevet på DOL da.

Men jeg føler dere er imot meg når dere skriver sånt, både meg og min tro. Det trenger ikke være feil heller, og til og med psykiateren sa jeg måtte ha min tro så lenge det ikke gjør meg syk. Vet jo at jeg må leve i nuet og forholde meg til virkeligheten rundt meg, har ikke forsvunnet helt inn i dette heller. 

 

Har ikke du en tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask

Du må visualisere at du har mye penger, og oppføre deg som om du allerede har mye penger. Det må du gjøre ofte, du må ha gode følelser i forbindelse med det. 

 

Og da kommer pengene fra ingenting? Hvorfor er det så mye fattigdom i verden hvis det er så enkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask

Men jeg føler dere er imot meg når dere skriver sånt, både meg og min tro. 

 

Hvis du hadde påstått at 2 + 2 = 5, ville vi også vært "imot" deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Og da kommer pengene fra ingenting? Hvorfor er det så mye fattigdom i verden hvis det er så enkelt?

De kommer på en eller annen måte. Jo fordi folk ikke vet om at de skaper sin egen virkelighet med tanker og følelser, hvis de vet det kan de forandre på ting. Ofte skaper vi ubevisst, og kan ikke gjøre noe før vi vet om det. Men jeg tror man må jobbe endel med seg selv for å klare det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hvis du hadde påstått at 2 + 2 = 5, ville vi også vært "imot" deg.

Men dette er ikke en virkelighet bare jeg tror på, mange folk lever den hver dag. Det er ikke noe jeg har funnet på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg føler dere er imot meg når dere skriver sånt, både meg og min tro. Det trenger ikke være feil heller, og til og med psykiateren sa jeg måtte ha min tro så lenge det ikke gjør meg syk. Vet jo at jeg må leve i nuet og forholde meg til virkeligheten rundt meg, har ikke forsvunnet helt inn i dette heller. 

 

Har ikke du en tro?

Hvis psykiateren din mener det går bra at du tenker sånn, så stoler jeg på det, så da er det greit at du har slik tro for min del.

Men en diskusjon er jo en diskusjon, da. Det vil jo være en debatt på et slikt sted som dette. ;)

 

Jeg har ingen religiøs eller åndelig tro, men det er såklart massevis av ting jeg tror på som jeg egentlig ikke vet. Faktisk har jeg en ekstremt livlig fantasi, men den holdes i sjakk av piller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er en liten kjerne av sannhet i det Stjernestøv påstår, men jeg ser ikke noe overnaturlig i det.

En person som er født inn i en familie og miljø med bare rike mennesker vil nok tenke stort og sikte høyt fra starten av. Vedkommende har med morsmelken fått andre referanser for hva det vil si å være vellykket, for ikke å si "normal".

Jeg synes ellers at verden er et pennende og fantastisk sted sånn som den er, uten overnaturlige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ellers at verden er et pennende og fantastisk sted sånn som den er, uten overnaturlige ting.

 

Interessant, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kjernen av sannhet, Gargamel, er jeg ikke uenig i. Er man blid og hyggelig så vil de rundt deg være det og. Er man sur og mutt vil de andre være det og. Men det har ingenting med åndelighet å gjøre.

 

Som en samlivsterapaut en gang sa det, "familiens totale humør er aldri bedre enn den som er i dårligst"

 

Bare se så lett stjernestøv over tolket deg dithen at du ga henne medhold i 'tegn'. Det hun leste fra det du skrev, var at du så tegnene overalt når det var 'på tide', men la ikke merke til at du kommenterte din egen forklaring med at nå 'så dere etter det'.

 

Ikke at jeg egentlig tror det hjelper hverken henne eller andre å poengtere at slikt er vas, enten man prøver fremstille det diplomatisk og vagt eller mer direkte/brutalt. Egentlig så styrker det vel bare oppfattelsen, som en primitiv forsvarsmekanisme. Nødvendig kanskje.

 

Men man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare se så lett stjernestøv over tolket deg dithen at du ga henne medhold i 'tegn'. Det hun leste fra det du skrev, var at du så tegnene overalt når det var 'på tide', men la ikke merke til at du kommenterte din egen forklaring med at nå 'så dere etter det'.

 

Ikke at jeg egentlig tror det hjelper hverken henne eller andre å poengtere at slikt er vas, enten man prøver fremstille det diplomatisk og vagt eller mer direkte/brutalt. Egentlig så styrker det vel bare oppfattelsen, som en primitiv forsvarsmekanisme. Nødvendig kanskje.

 

Men man vet aldri.

 

Er dette en intervensjon? Terapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er hva ?

 

Du vet, livet, universet og alt... det er jo det vi diskuterer her. I den grad det nytter å diskutere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er jo 42, alt annet er bare omveier. Hvis du spør meg rent personlig hvorfor jeg skriver, er det så banalt som.. Tja. Tidsfordriv. Noe må man jo gjøre. Svar på spørsmål ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er jo 42, alt annet er bare omveier. Hvis du spør meg rent personlig hvorfor jeg skriver, er det så banalt som.. Tja. Tidsfordriv. Noe må man jo gjøre. Svar på spørsmål ?

 

Du vet at 42 * 10 = 420? Og 10 er jo de 10 bud. Så hva blir det ultimate svaret over alle svarene, hvis du ganger "svaret på livet, universet og alt" med "Guds hellige bud"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 42*10= 420 er kanskje din virkelighet, men vi har alle forskjellig oppfattelse av det, så vi skal være forsiktig med å komme ned slike bastante uttalelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...