Gå til innhold

oxytocin for aspergere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg få frem for å få skrevet ut oxytocin (for autisme)?

Anonymkode: 234c5...a0c

Skrevet

Hvordan skal jeg få frem for å få skrevet ut oxytocin (for autisme)?

Hei!

Det er såpass mye god dokumentasjon på nettet om at oxytocin bedrer den sosiale evnen til oss med autisme,

jeg ville printet ut noen av studiene og tatt de med til fastlege, eller psykiater, om man har det.

Det er en urimelig ugrei lege om vedkommende ikke skriver ut når man har autisme, da alt tyder på en liten bedring i ønske/evne til sosial kontakt og fleksibilitet.

Skrevet

Hei!

Det er såpass mye god dokumentasjon på nettet om at oxytocin bedrer den sosiale evnen til oss med autisme,

jeg ville printet ut noen av studiene og tatt de med til fastlege, eller psykiater, om man har det.

Det er en urimelig ugrei lege om vedkommende ikke skriver ut når man har autisme, da alt tyder på en liten bedring i ønske/evne til sosial kontakt og fleksibilitet.

Psykiater vil ikke skrive det ut, personen mener det ikke er godt nok dokumentert. Jeg mener det er heller lege som ikke gidder å oppdatere seg på ny forskning.

Skrevet

Psykiater vil ikke skrive det ut, personen mener det ikke er godt nok dokumentert. Jeg mener det er heller lege som ikke gidder å oppdatere seg på ny forskning.

Hei!

Det har du helt rett i.

Psykiaterne på voksenhabiliteringen skriver det ut, noe min fastlege også gjør om jeg ber han...

men psykiaterne på voksenhabilitringen gjør dette pga av at de VET det gir effekt, om enn mild, det er ikke noe endelig løsning på autisme

Jeg syns du skal finne deg en bedre fastlege om vedkommende ikke vil forholde seg til fakta.

Skrevet

Det er litt råflott å mene at man skal få medidin på blå resept for tusenvis av kroner i måneden når virkningen er relativt liten og ganske dårlig dokumentert.

Anonymkode: 897a4...068

Skrevet

Hva skal oxytocin hjelpe for til en person med Asperger ?

bli mer sossial?

Skrevet

bli mer sossial?

Her er de jo stor forskjell på de med Asperger. Hvordan blir en mer sosial med dette medikamentet ?

Skrevet

Hva skal oxytocin hjelpe for til en person med Asperger ?

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006322309011226

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006322306007293

Det er mange studier på dette, så google vitenskapelige artikler på emnet er best.

Selv har jeg god effekt av det, men jeg vil ikke gi andre for store forventninger, det er ingen behandlig mot autisme, det er en hjelp i hverdagen, til feks lettere henvende seg til andre, fordi man får mer lyst, eller at man/ eller bedre, omgivelsene, opplever at man blir mer fleksibel og mindre rigid. Mye mer kunne vært nevnt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...