Gå til innhold

Å gå turer


Elisabeth36

Anbefalte innlegg

Jeg har i over 2 år hatt muskelbetennelser i armene, hatt vondt i skuldrene, nakken, armene og i ryggen, dette har vært kronisk. Dette har vært så vondt at jeg har gått til fysioterapi og naprapat over tid. Brukt og endel voltaren tabl. Kraften i armene mine ble veldig svekket også. Jeg husker episoder der jeg ikke fikk sove godt pga smertene mine. Så fikk jeg meg en voksen hund, Og jeg begynte å gå 2 turer dagelig på 45 min. I begynnelsen var dette et helvete for å si det mildt, både fysisk og psykisk. Men jeg måtte bare holde ut og fortsette turene mine. Nå har det gått nesten 3 mndr, og jeg har nesten ikke smerter i kroppen min lenger, jeg trenger ikke voltaren eller behandling for smertene lenger. Jeg syns det er så godt å gå turer og jeg får ikke ro inni meg før jeg går mine dagelige turer. Har også gode sko og gå på, og jeg går i variert terreng. Dette hadde jeg ikke trodd, men da jeg sa det til legen så sa han at det var ikke rart at jeg er mye bedre nå fordi jeg går turer dagelig. Så jeg er veldig glad og fornøyd. 

Dette gir meg et stort bevis på at fysisk aktivitet er så viktig for kroppen, og spesielt når man får muskel smerter og plager.Jeg kan vel og takke hunden min for det, uten den hadde jeg nok ikke giddet å gått 2 turer hver dag. Men som sagt den første mnd var det veldig tungt, men så ble det bedre. Et godt tips til dere som har samme problemene jeg har hatt, og fordi jeg ville dele dette med dere :)

Hilsen Dame 36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...