Gå til innhold

Jeg kommer aldri til å bli bra.


Trine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aspergers Inc.

Må man i tiltak før man blir bedre? Legen min sier det ikke er noe vits i å ha meg i tiltak enda, ikke før jeg har fått behandling.

NAV vil ha alle i tiltak så rask som mulig fordi reglene sier det. Det er ikke så mye logikk der i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de burde jo prøve det til tross for at de mener du har angst. Det er jo en balanse hva man kan leve best med av ulike vansker. Jeg føler jeg blir spurt for mye om hva jeg trenger av behandling, for deg er det omvendt, du burde ha blitt spurt mer.

Hehe...aldri noe midt i mellom. Det er ganske frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm...men jeg presser meg selv altfor mye. Så alle tror jeg klarer det for de ser ikke fortvilelsen. Jeg later som at det går bra, selv om det absolutt ikke gjør det.

Det må du ikke gjøre, si ifra når nok er nok. Det må du øve deg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke medisiner for adhd fordi de mener jeg har angst og at medisinene kan forværre angsten. Men jeg har fått behandling for angst før og da ble jeg bare værre og sykepleieren mente jeg ikke hadde angst. Så må jeg igjennom det samme en gang til. Nå har jeg bare lyst til å dø, men det kan jeg ikke. Men jeg kommer aldri til å få hjelp så jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare resten av livet. Jeg orker ikke mer, har ikke lyst til å prøve mer. Jeg kommer aldri til å få det bra.

Veldig pussig vurdering og tankegang av de som behandler deg.

La oss si de har rett, angsten blir forverret. Fungerer ADHD medisinene som de skal ellers vil du likevel evne bedre å takle angsten enn du gjør nå, selv om denne skulle forverres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV vil ha alle i tiltak så rask som mulig fordi reglene sier det. Det er ikke så mye logikk der i gården.

Nei, det er visst ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må du ikke gjøre, si ifra når nok er nok. Det må du øve deg på. 

Ja, jeg må vel det. Men jeg vil ikke at folk skal syns at jeg er håpløs. Men jeg er jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pussig vurdering og tankegang av de som behandler deg.

La oss si de har rett, angsten blir forverret. Fungerer ADHD medisinene som de skal ellers vil du likevel evne bedre å takle angsten enn du gjør nå, selv om denne skulle forverres.

Ja, var det jeg tenkte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må vel det. Men jeg vil ikke at folk skal syns at jeg er håpløs. Men jeg er jo det.

Da er vi to som er håpløs, og sikkert mange flere. Det er mange som ikke makter vanlig jobb, da blir man ufør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man i tiltak før man blir bedre? Legen min sier det ikke er noe vits i å ha meg i tiltak enda, ikke før jeg har fått behandling.

Man må i alle fall ha vært i tiltak før man kan søke ufør. Og man før neppe ufør av en diagnose på sosial angst. Men ofte skyldes jo langvarig sosial angst en underliggende unnvikende personlighetsforstyrrelse, så da må man utredes for dette i så fall. 

Adhd er jo ganske ulikt fra sosial angst. Om du overhodet ikke kjenner deg igjen i diagnosen du har fått, så burde du jo utredes på nytt, av en annen psykolog eller psykiater.

Anonymkode: 836b6...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du?

Du vil ikke høre snakk om annet enn ADHD å du unnskyllder alt du foretar deg med at du er så jævla anderledes! 

Anonymkode: b66aa...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke høre snakk om annet enn ADHD å du unnskyllder alt du foretar deg med at du er så jævla anderledes! 

Anonymkode: b66aa...805

Og hva er problemet ditt, som gjør at du må hakke på andre? 

Anonymkode: 836b6...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke høre snakk om annet enn ADHD å du unnskyllder alt du foretar deg med at du er så jævla anderledes! 

Anonymkode: b66aa...805

Når det etter en nevrologisk vurdering er gitt sterk indikasjon på ADHD er det totalt meningsløst å forsøke løse psykiske problemer på overflaten uten behandling av selve ADHD`en først.

Det blir som å vaske en bil i håp om å fikse bulkene. Du ender bare opp med å se de bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de burde jo prøve det til tross for at de mener du har angst. Det er jo en balanse hva man kan leve best med av ulike vansker. Jeg føler jeg blir spurt for mye om hva jeg trenger av behandling, for deg er det omvendt, du burde ha blitt spurt mer.

Problemet med ADHD-medisiner ikke kan rekvireres så sant det ikke foreligger en ADHD-diagnose eller søvnapné. Slik jeg har forstått det er reglene ganske strenge på f.eks. Ritalin. Det er tross alt en amfetamin-liknende medisin.

 

Edit: Ser du nå er diagnostisert... ;)

Endret av Elionoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du konkluderer litt tidlig her, men hvis det viser seg at du faktisk aldri kommer til å bli bra er det tid for å fokusere på det som finnes av positive ting. Minn deg selv på at hvis du blir helt bra må du tilbake i jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to som er håpløs, og sikkert mange flere. Det er mange som ikke makter vanlig jobb, da blir man ufør. 

Ja, vi er vel det. Men du har i det minste en diagnose. Jeg må bare ta meg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må i alle fall ha vært i tiltak før man kan søke ufør. Og man før neppe ufør av en diagnose på sosial angst. Men ofte skyldes jo langvarig sosial angst en underliggende unnvikende personlighetsforstyrrelse, så da må man utredes for dette i så fall. 

Adhd er jo ganske ulikt fra sosial angst. Om du overhodet ikke kjenner deg igjen i diagnosen du har fått, så burde du jo utredes på nytt, av en annen psykolog eller psykiater.

Anonymkode: 836b6...bee

Jeg er ikke ferdig utredet for adhd. Jeg må til en nevropsykolog først. Dps har ikke engang sett på muligheten for Glenne har allerede gått igjennom det og de mener jeg har adhd. Adhd behøver ikke være så ulikt fra sosial angst og mange med adhd utvikler angst fordi de hele livet føler seg anderledes og at de ikke passer inn noe sted. Jeg har ikke fått noen diagnose enda, men de skal behandle meg for angst selv om jeg har blitt behandlet for det før og det bare fører til at jeg blir værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke høre snakk om annet enn ADHD å du unnskyllder alt du foretar deg med at du er så jævla anderledes! 

Anonymkode: b66aa...805

Jaha, en behandler har jo allerede konkludert med at jeg ikke har angst. Det eneste jeg kjenner meg igjen i er adhd. Jeg unnskylder ikke alt jeg foretar meg med at jeg er så jævla anderledes. Men jeg ser ikke poenget med å måtte igjennom noe som bare gjør meg værre når jeg alt har vært igjennom det en gang før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det etter en nevrologisk vurdering er gitt sterk indikasjon på ADHD er det totalt meningsløst å forsøke løse psykiske problemer på overflaten uten behandling av selve ADHD`en først.

Det blir som å vaske en bil i håp om å fikse bulkene. Du ender bare opp med å se de bedre.

Jeg har ikke vært hos nevrologisk undersøkelse enda, er lang ventetid. Men jeg har fått behandling mot angst før og det hjalp absolutt ikke, så ble det konkludert med at angstbehandling gjorde så jeg ble værre. Så mener de jeg har adhd, men for å få diagnosen må jeg igjennom denne undersøkelsen. Mens jeg venter på den skal de behandle meg for angst, så da kommer jeg til å bli værre igjen og det vil jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...