Gå til innhold

Trening uke 5


påskelilje

Anbefalte innlegg

Omtrent det samme som sist uke, med unntak av svømmingen:

Tirsdag: 1,5 time yoga

Onsdag: 1 time rask gåtur + 1,5 time badminton

Lørdag: 1 time rask gåtur i skogen

Søndag: 1 time og 10 min + 50 min raske turer i skogen.

Har gjort litt yoga hjemme denne uka, og ryggen har vært bedre enn vanlig :-)

 

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Omtrent det samme som sist uke, med unntak av svømmingen:

Tirsdag: 1,5 time yoga

Onsdag: 1 time rask gåtur + 1,5 time badminton

Lørdag: 1 time rask gåtur i skogen

Søndag: 1 time og 10 min + 50 min raske turer i skogen.

Har gjort litt yoga hjemme denne uka, og ryggen har vært bedre enn vanlig :-)

 

Dere andre da?

Har vært på treningssenteret og trent cardio + styrke, ca. en time til sammen, FIRE ganger denne uken *flink*.

Skulle gjerne vært på ski, men det er jo knapt snø igjen.

Du har jo stått på bra du også :)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Styrketrening mandag, onsdag og fredag før jobb.

5km joggetur på lørdag morgen pluss liten skitur med familien.

7.5 km joggetur søndag.

Fikk fikset en pull-up stang hjemme som jeg testet litt også.

Jeg har omtrent aldri trent så mye, for de tre faste styrkeøktene kommer i tillegg til det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente spinning tirsdag og gikk ca 2 timer på ski torsdag, fredag og lørdag - eller lørdag tok turen nesten tre timer fordi det hadde kommet våt sne, løypene var ikke kjørt opp og skiene kladdet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Gargamel skrev:

Styrketrening mandag, onsdag og fredag før jobb.

5km joggetur på lørdag morgen pluss liten skitur med familien.

7.5 km joggetur søndag.

Fikk fikset en pull-up stang hjemme som jeg testet litt også.

Jeg har omtrent aldri trent så mye, for de tre faste styrkeøktene kommer i tillegg til det andre.

De gangene jeg prøver å trene før jobb, så blir jeg så utrolig søvnig et par timer senere (foran pc-en). Blir du også trett i etterkant,  og finnes det noe "triks" for å unngå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Xtra skrev:

Har vært på treningssenteret og trent cardio + styrke, ca. en time til sammen, FIRE ganger denne uken *flink*.

Skulle gjerne vært på ski, men det er jo knapt snø igjen.

Du har jo stått på bra du også :)

Jeg fikk organisert fjellkontor noen dager forrige uke - og håper å få til det samme siste halvdel av kommende uke. Sikkert ikke fullt så enkelt med skolebarn i huset, men det kan så avgjort anbefales;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg fikk organisert fjellkontor noen dager forrige uke - og håper å få til det samme siste halvdel av kommende uke. Sikkert ikke fullt så enkelt med skolebarn i huset, men det kan så avgjort anbefales;-)

Tviler ikke, har drømt om å reise på fjellet i det siste, men vanskelig med barn, og særlig når de i tillegg til travle skoledager også har en del planer i helgene.

 

Snart vinterferie, da blir det dessverre heller ikke ski, men skal ikke bli så verst å reise sørover heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh... Denne uka ble det en joggetur på fredag (5 km / 47 min), formen var laber i starten av uka og i helga har vi vært på hytta. Dessverre var ikke været innbydende nok til å gå på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 minutter siden, frosken skrev:

De gangene jeg prøver å trene før jobb, så blir jeg så utrolig søvnig et par timer senere (foran pc-en). Blir du også trett i etterkant,  og finnes det noe "triks" for å unngå det?

Nei, jeg blir heller litt mer oppspilt og våken, selv om jeg står opp 30 min tidligere enn vanlig. Hadde det vært kondistrening hvor man forbrenner mye ville jeg nok blitt trøtt. Det er bare ca 45 min inkludert oppvarming, og vi har tatt det veldig pent så langt (lette vekter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Gargamel skrev:

Nei, jeg blir heller litt mer oppspilt og våken, selv om jeg står opp 30 min tidligere enn vanlig. Hadde det vært kondistrening hvor man forbrenner mye ville jeg nok blitt trøtt. Det er bare ca 45 min inkludert oppvarming, og vi har tatt det veldig pent så langt (lette vekter).

Jeg har kun prøvd å trene spinning om morgenen. Kanskje det kunne ha fungert bedre med styrke, skal gjøre et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å kjøre på med karbohydrater. Når man trener kardio trenger man karbohydrater, fordi forbrenningen av fett ikke skjer raskt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Xtra skrev:

Har vært på treningssenteret og trent cardio + styrke, ca. en time til sammen, FIRE ganger denne uken *flink*.

Skulle gjerne vært på ski, men det er jo knapt snø igjen.

Du har jo stått på bra du også :)

Knallflink med styrke!

Ja, er fornøyd med denne uka. Burde ha lagt inn ei styrkeøkt også, men det har ikke blitt. Til helga skal vi på fjellet. Da blir det nok en dag med langrenn og en dag med slalåm, tenker jeg. Vi prøvde å finne snø i går, men den løypa vi håpte hadde litt igjen, var bortimot helt ødelagt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gargamel skrev:

Styrketrening mandag, onsdag og fredag før jobb.

5km joggetur på lørdag morgen pluss liten skitur med familien.

7.5 km joggetur søndag.

Fikk fikset en pull-up stang hjemme som jeg testet litt også.

Jeg har omtrent aldri trent så mye, for de tre faste styrkeøktene kommer i tillegg til det andre.

Sønnen min har pull-up stang, men jeg synes det er en uhorvelig tung øvelse å gjøre :-(, så jeg går som regel forbi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎07‎.‎02‎.‎2016 at 20.58, Gargamel skrev:

Styrketrening mandag, onsdag og fredag før jobb.

5km joggetur på lørdag morgen pluss liten skitur med familien.

7.5 km joggetur søndag.

Fikk fikset en pull-up stang hjemme som jeg testet litt også.

Jeg har omtrent aldri trent så mye, for de tre faste styrkeøktene kommer i tillegg til det andre.

Jeg prøvde meg på pull-up stanga i går. Fy så tungt det er! Jeg klarer jo faktisk ikke å heise meg opp fra føttene en gang :-( Klarte så vidt å heise meg noen cm slik at bare tærne var nedi. Sønnen løftet meg opp slik at jeg klarte å henge oppe med armene bøyd i 3-4 sekunder... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎07‎.‎02‎.‎2016 at 20.55, Xtra skrev:

Har vært på treningssenteret og trent cardio + styrke, ca. en time til sammen, FIRE ganger denne uken *flink*.

Skulle gjerne vært på ski, men det er jo knapt snø igjen.

Du har jo stått på bra du også :)

Ble så inspirert av dere at jeg tok en halvtimes styrkeøkt i går kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Ble så inspirert av dere at jeg tok en halvtimes styrkeøkt i går kveld :-)

Så bra! Jeg var på treningssenteret i går kveld jeg også;ble vel en halvtime div. cardio og en halvtime styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
24 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg prøvde meg på pull-up stanga i går. Fy så tungt det er! Jeg klarer jo faktisk ikke å heise meg opp fra føttene en gang :-( Klarte så vidt å heise meg noen cm slik at bare tærne var nedi. Sønnen løftet meg opp slik at jeg klarte å henge oppe med armene bøyd i 3-4 sekunder... :-P

Ja det er tungt. Jeg tror det er få damer som klarer det, og de som får det til er stort sett små og lette (vet ikke hvordan du er). Små, spretne menn klarer gjerne mange, men jeg er 80 kg, og er ikke akkurat "spretten" selv på en god dag. Sist jeg prøvde klarte jeg 4, men klarte 7 for to år siden da jeg hadde trent litt styrke.. Målet er 8 pga et veddemål :P. Jeg håper det er realistisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg prøvde meg på pull-up stanga i går. Fy så tungt det er! Jeg klarer jo faktisk ikke å heise meg opp fra føttene en gang :-( Klarte så vidt å heise meg noen cm slik at bare tærne var nedi. Sønnen løftet meg opp slik at jeg klarte å henge oppe med armene bøyd i 3-4 sekunder... :-P

Pullup orker jeg ikke prøve på en gang, men en fin øvelse som alle klarer er planken. Ikke så mye armtrening, men bra for mage og rygg.Tar den til slutt i styrketreningen, og holder da et drøyt minutt. Holder vel litt lenger om jeg ikke har styrketrening i kroppen fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja det er tungt. Jeg tror det er få damer som klarer det, og de som får det til er stort sett små og lette (vet ikke hvordan du er). Små, spretne menn klarer gjerne mange, men jeg er 80 kg, og er ikke akkurat "spretten" selv på en god dag. Sist jeg prøvde klarte jeg 4, men klarte 7 for to år siden da jeg hadde trent litt styrke.. Målet er 8 pga et veddemål :P. Jeg håper det er realistisk.

 

Jeg veier ca 75 kg, og er 170 cm høy, så jeg er ikke akkurat liten og spretten, men heller ikke veldig stor/tung. Men det er klart at den øvelsen hadde vært mye lettere dersom jeg hadde veid det jeg veide for ti år siden, sånn ca 65-66 kg (har fått satt fast de seige 40-års-kiloene de siste årene...)

Sønnen min veier vel ca 70-75 kilo og er 175 cm høy og topptrent, og han tar vel 6-8 av dem nå, men i høst tok han 10 om gangen. Han viste meg en ny øvelse han hadde begynt med: Når han er oppe, så beveger han overkroppen mot siden, mot hånda, så over på andre siden til han når den andre hånda, før han senker seg ned. Stønn!

Du klarer 8 vet du!!!! Jeg får ha som mål å klare 1 - men da bør jeg nok gå ned noen kilo for å ha noen som helst sjanse for å klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Xtra skrev:

Pullup orker jeg ikke prøve på en gang, men en fin øvelse som alle klarer er planken. Ikke så mye armtrening, men bra for mage og rygg.Tar den til slutt i styrketreningen, og holder da et drøyt minutt. Holder vel litt lenger om jeg ikke har styrketrening i kroppen fra før.

Ja, jeg tok planken i går, men klarte kanskje bare 20 sekunder. Har vært oppe i ett minutt før, når jeg har gjort det regelmessig, så det får jeg prøve å klare igjen!

Gjorde følgende:

  • Sit-ups, både rette og skrå
  • Armhevinger
  • Utslag med ett og ett bein
  • Knebøy
  • Hitler-dog (sønnens navn på øvelsen når en står på alle fire og løfter motsatt bein og armer - jeg fikk latterkrampe av navnet!)
  • Pull-ups :-P (se innlegg over)
  • Planken
  • Invers Hitler-dog (ligge på ryggen og løfte motsatt bein og armer - godt for bekkenet)
  • Sitte på rompa uten beina nedi og dunke en ball på hver side - vet ikke hva det heter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...