Gå til innhold

Oppmøtetid på flyplass

Anbefalte innlegg

Bare et sånn apropos til dette med språk/tonefall mm fra ørten innlegg tilbake: husker jeg på et kurs en gang kom i snakk med en sveitser som hadde bodd et tiår eller så i Norge. Det eneste i språket hans som avslørte at han var utlending var at han snakket "for perfekt" - han slurvet ikke med ett ord, eller hadde "dialekt"/sosiolekt. Så noen ganger skal det veldig lite til :) Kanskje også slikt med AS? 

Fortsetter under...

2 timer siden, morsan skrev:

Bare et sånn apropos til dette med språk/tonefall mm fra ørten innlegg tilbake: husker jeg på et kurs en gang kom i snakk med en sveitser som hadde bodd et tiår eller så i Norge. Det eneste i språket hans som avslørte at han var utlending var at han snakket "for perfekt" - han slurvet ikke med ett ord, eller hadde "dialekt"/sosiolekt. Så noen ganger skal det veldig lite til :) Kanskje også slikt med AS? 

mm

Det må nok være noe sånt.

Kanskje er jeg for flink, for oppmerksom, det er jo ikke godt å vite? Da jeg feks sa til damen den kvelden (hun jeg henvendte meg til i beste smaltalkregi, jeg sa ikke mye, men en samtale kom i gang), da jeg reiste meg for å hente meg en kopp kaffe, først, "unnskyld, jeg tror jeg henter meg en kopp kaffe før seminaret starter" og etter dette la jeg til, mens jeg smilte, bukket lett og myste, (myser gjør man når man smiler, vil være hjertelig, men unngå se noen i øynene. Du vet mange myser når de blir veldig glade, og jeg gjør det også fordi jeg er glad, og vil glede andre, og jeg vil ikke de skal opfatte at jeg ikke ser i øynene til andre)(Japanere og kinere har det lettere, de har nesten lukkede øyne de, så når de ler er det jo ingen som tenker, de ikke vil ha øyekontakt) jeg spurte da høflig om jeg skulle ta med noe til henne, og fikk et smil og at hun ville bli glad for bare et glass. 

Jeg tror jeg er såpass høflig at det ikke er gjennomsnitlig, men jeg liker være høflig, mange er jo litt ekstra høflige, slik at da damen lo, og tydeligvis syntes min autisme var nokså tydelig, eller det der felles trekket hun sa hun så hos sin sønn, meg og foredragsholder, det som var så tydelig for henne, at hun oppdaget det, hadde nok mye, som Laban var inne på at jeg var på et seminar om autisme. :-)

For å være sikker på ikke å bli forsinket til flyet I morgen pga storm og snø, valgte vi å reise i kveld til Stavanger. 

Vi fikk vårt livs skrekkopplevelse. Så utrolig fort livet kan snu, og så små marginene er mellom liv og død....

Kort fortalt kom det en trailer i mot oss i en sving. Traileren bak den var så idiotisk at han kjørte forbi denne i svingen, og Iløpet av et par sekunder ble vi presset ut mot fenderen,  og det var tilfeldigvis akkurat plass til to trailere og min bil i bredden.... De som kjørte bak oss stoppet og kom bort til oss, og sa at det var max 50 cm mellom min bil og den idiot-traileren, I 70-80 km i timen.

Så nær døden har jeg aldri vært før. Fikk en voldsom reaksjon etterpå. Dattera ble selvsagt også fryktelig redd. 

12 hours ago, påskelilje said:

For å være sikker på ikke å bli forsinket til flyet I morgen pga storm og snø, valgte vi å reise i kveld til Stavanger. 

Vi fikk vårt livs skrekkopplevelse. Så utrolig fort livet kan snu, og så små marginene er mellom liv og død....

Kort fortalt kom det en trailer i mot oss i en sving. Traileren bak den var så idiotisk at han kjørte forbi denne i svingen, og Iløpet av et par sekunder ble vi presset ut mot fenderen,  og det var tilfeldigvis akkurat plass til to trailere og min bil i bredden.... De som kjørte bak oss stoppet og kom bort til oss, og sa at det var max 50 cm mellom min bil og den idiot-traileren, I 70-80 km i timen.

Så nær døden har jeg aldri vært før. Fikk en voldsom reaksjon etterpå. Dattera ble selvsagt også fryktelig redd. 

Sikkert et utenlansk vogntog.

Anonymkode: d740f...8b9

14 timer siden, påskelilje skrev:

Kjære deg Påskelilje

Glad <3 alt gikk bra!

Sånt forstår jeg ryster en.

Håper dere greier bli kvitt synet fort. (jeg har selv en lignende erfaring, bare flaks gjør at halve familien lever)

Klem og fortsatt god ferie!

( jeg kjøpte for ca et år siden kamera som står i vinduet i bilen og tar opp...jeg syns det kan være en hjelp, særlig ser jeg stygge forbikjøringer, ofte i trange daler vi kjører i opp til hytten, jeg tenker sende inn de stygge til tabloidavisene. )

Endret av Madelenemie
15 timer siden, påskelilje skrev:

Sånt er ekstremt ekkelt.  Godt det gikk bra.  Det er jo det man sier når noen snakker om risiko ved flyturer - bilturen til flyplassen er farligere...:unsure:

Håper dere får en fin ferie!

Endret av laban

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...