Gå til innhold

NHD/kan du forklare det?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok :) 

Må alt handle om medisiner? Er det ingen som forstår at jeg vil klare meg uten? 

Det kommer an på funksjonseven og graden av friskhet? Uansett, NHD er medisin-spesialist og svarer hovedsakelig på det.

Anonymkode: 28e4b...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Augusta Luise

Det tryggeste er nok uansett å stole på de fagpersonene som er i din nærhet og som kjenner deg best. Ikke føl at du må forlate forumet, det er kjekt med en motvekt til ateister som meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å ja, jeg husker visst dårlig for tiden, merket det når jeg var på dagsenteret og. Vanskelig å svare på spørsmål, husket ikke hva legen min het...men kom på det. Tok litt tid. Får ikke håpe jeg har begynt å bli dement. Det er vel noen som vil ha meg her og noen som vil bli kvitt meg, skal ikke starte egne tråder. Vi vet jo alle hva de vil handle om. Rart nhd aldri vil svare meg mer, det var en trygghet det og...å ha en psykiater her. Men men. Det var fordi jeg tullet med medisiner og ikke hørte på han, men føler jeg har hørt på han. Han minner meg om psykologen jeg gikk til før, da jeg sluttet med medisiner sa han "Det er ikke vits at du går her mer, du følger ikke de råd vi gir deg". Avvist. 

 

Du har nok ikke begynt å bli dement. Tror heller det er litt fokusproblemer ;) Det er ikke så rart han ikke svarer. Du har mange ganger spurt om medisiner, hovedsaklig at du ønsker å slutte på dem. Jeg tror NHD syns det er en dårlig idé at du slutter på medisiner. Han har kommet med medisinråd, men så tar det ikke lang tid før du spør på nytt. Han kan ikke, via nettet, gi deg noen form for terapi eller behandling. Han kan bare gi deg råd om medisiner. Kanskje det er den eneste behandlingen som vil fungere i ditt tilfelle. Når du ikke hører på medisinrådene så har han ikke noe mer han kan hjelpe deg med og da er det mer fornuftig å bruke tiden på å hjelpe de han kan hjelpe og svare på nye spørsmål som folk lurer på. Jeg er jo egentlig litt enig med din gamle psykolog. Det er ikke noe poeng i å få behandling dersom man ikke følger behandlingsopplegget.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på funksjonseven og graden av friskhet? Uansett, NHD er medisin-spesialist og svarer hovedsakelig på det.

Anonymkode: 28e4b...927

Ok, men noen ganger må jeg få prøve uten medisin, har ikke gått på medisin hele livet. Har aldri fungert som andre tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 minutter siden, Augusta Luise skrev:

Det tryggeste er nok uansett å stole på de fagpersonene som er i din nærhet og som kjenner deg best. Ikke føl at du må forlate forumet, det er kjekt med en motvekt til ateister som meg. :)

Ja de er jo ikke avvisende, men mulig de blir det. Får svare andre da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
14 minutter siden, Trine skrev:

 

Du har nok ikke begynt å bli dement. Tror heller det er litt fokusproblemer ;) Det er ikke så rart han ikke svarer. Du har mange ganger spurt om medisiner, hovedsaklig at du ønsker å slutte på dem. Jeg tror NHD syns det er en dårlig idé at du slutter på medisiner. Han har kommet med medisinråd, men så tar det ikke lang tid før du spør på nytt. Han kan ikke, via nettet, gi deg noen form for terapi eller behandling. Han kan bare gi deg råd om medisiner. Kanskje det er den eneste behandlingen som vil fungere i ditt tilfelle. Når du ikke hører på medisinrådene så har han ikke noe mer han kan hjelpe deg med og da er det mer fornuftig å bruke tiden på å hjelpe de han kan hjelpe og svare på nye spørsmål som folk lurer på. Jeg er jo egentlig litt enig med din gamle psykolog. Det er ikke noe poeng i å få behandling dersom man ikke følger behandlingsopplegget.

 

 

 

Ja jeg forstår jo at det ikke nytter å hjelpe meg, jeg har jo mine egne tanker og meninger. Psykiatere og psykologer er folk, det finnes annen viten i universet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg forstår jo at det ikke nytter å hjelpe meg, jeg har jo mine egne tanker og meninger. Psykiatere og psykologer er folk, det finnes annen viten i universet. 

Det er jo lov å ha egne tanker og meninger, men dersom tankene og meningene ikke er friske så må man ønske å endre dem for at man skal kunne bli bedre. Psykiatere/psykologer kan ikke trylle, de kan heller ikke hjelpe deg med å takle de grå siden de grå bare er fantasi. Om du ikke vil følge et behandlingsopplegg som kan får deg frisk/bedre så kan heller ikke en psykolog hjelpe. Da må du søke hjelp et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg forstår jo at det ikke nytter å hjelpe meg, jeg har jo mine egne tanker og meninger. Psykiatere og psykologer er folk, det finnes annen viten i universet. 

Hva er grunnen til at dere som som er så skeptisk til vitenskapen så lett faller for alle slags skrullete alternative teorier som ikke kan bevises (i motsetning til vitenskapligeteorier)?

Anonymkode: 28e4b...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Trine skrev:

Det er jo lov å ha egne tanker og meninger, men dersom tankene og meningene ikke er friske så må man ønske å endre dem for at man skal kunne bli bedre. Psykiatere/psykologer kan ikke trylle, de kan heller ikke hjelpe deg med å takle de grå siden de grå bare er fantasi. Om du ikke vil følge et behandlingsopplegg som kan får deg frisk/bedre så kan heller ikke en psykolog hjelpe. Da må du søke hjelp et annet sted.

Ja jeg søker hjelp fra andre plasser, i natt var jeg på astralplanet på foredrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at dere som som er så skeptisk til vitenskapen så lett faller for alle slags skrullete alternative teorier som ikke kan bevises (i motsetning til vitenskapligeteorier)?

Anonymkode: 28e4b...927

Du skal jeg begynne å snakke om åndelige ting? Trodde det var det jeg ikke skulle, men kan si at jeg har opplevd mye i livet som ikke kan forklares med vitenskap. Kan ikke unngå å tro på det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, stjernestøv skrev:

Du var ikke sur men vi er uenige, hva er vi uenige om?

Føler at du overser meg, vil du ha meg vekk herfra? Håper du svarer ærlig. 

NHD svarer veldig, veldig skjelden i mine tråder også, og i går var han uenig med meg i et råd jeg ga i en tråd. Tror du han vil ha meg vekk herfra? Overser han meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Kayia skrev:

NHD svarer veldig, veldig skjelden i mine tråder også, og i går var han uenig med meg i et råd jeg ga i en tråd. Tror du han vil ha meg vekk herfra? Overser han meg?

Vet ikke jeg, jeg har jo det åndelige og som han ikke liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke jeg, jeg har jo det åndelige og som han ikke liker. 

Jeg prøvde å sette spørsmålet ditt i et annet lys gjennom å la det handle om meg og jeg tror du skjønner at spørsmålet ditt var veldig navnlebeskuende. Jeg tror du skjønner at NHD ikke bryr seg om hvorvidt noen av oss er her eller ikke - dersom vi er her og får noe ut av det, er det greit for han, og dersom vi ikke her er også dét greit for han - og dette gjelder både for deg, meg og alle andre her inne.

Ellers: NHD har aldri sagt at du ikke skal skrive om det åndelige, men han har sagt at han ikke ønsker at du poster innlegg om det åndelige på psykiatri (men på åpent). Akkurat det burde være greit å forstå, og denne regelen gjelder jo oss alle. Vi andre driver jo ikke og poster middagstråder på psykiatri vi heller, så hvorfor skulle du kunne poste ting som ikke handler om psykiatri der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg prøvde å sette spørsmålet ditt i et annet lys gjennom å la det handle om meg og jeg tror du skjønner at spørsmålet ditt var veldig navnlebeskuende. Jeg tror du skjønner at NHD ikke bryr seg om hvorvidt noen av oss er her eller ikke - dersom vi er her og får noe ut av det, er det greit for han, og dersom vi ikke her er også dét greit for han - og dette gjelder både for deg, meg og alle andre her inne.

Ellers: NHD har aldri sagt at du ikke skal skrive om det åndelige, men han har sagt at han ikke ønsker at du poster innlegg om det åndelige på psykiatri (men på åpent). Akkurat det burde være greit å forstå, og denne regelen gjelder jo oss alle. Vi andre driver jo ikke og poster middagstråder på psykiatri vi heller, så hvorfor skulle du kunne poste ting som ikke handler om psykiatri der?

Trodde ikke NHD var så likegyldig som du beskriver her, men det er jo mulig det. Men jeg trodde han brydde seg om folk, han er jo et menneske. Jeg bryr meg iallefall om NHD og at han er frisk, syns det var trist når han var syk. 

Jeg respekterer jo at jeg ikke skal skrive om åndelige ting på psykiatri, men det er jo pga de åndelige tingene jeg har fått en diagnose. Det blir litt forvirrende, har jeg ikke noen diagnose likevel? Tror jeg må be om en ny utredning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, frosken skrev:

Jeg tror at ulike personer bruker dette forumet svært ulikt. For noen er hovedpoenget å få tilgang til fagsvar fra nhd, mens andre kanskje bruker forumet også til å ha kontakt med andre mennesker. Jeg tror ikke "gjengangerne" blir prioritert av nhd, men kanskje er det mange av oss andre som raskt gir respons til en del av gjengangerne fordi vi synes vi "kjenner dem" og har en slags oversikt over hva de sliter med. Leit at du opplevde det som at det ikke var plass til deg:-(

Når det gjelder det konkrete spørsmålet til nhd i denne tråden, så har vel det utgangspunkt i at nhd har sagt at han ikke vil svare stjernestøv lenger. Det er sjelden at nhd eksplisitt uttrykker at han ikke vil svare noen, så kanskje ikke så rart at stjernestøv har slitt litt med å forstå hvorfor.

Du er gjenganger du også. 

Anonymkode: 2fd0e...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er gjenganger du også. 

Anonymkode: 2fd0e...952

Ja, men jeg starter uhyre sjelden tråder på forum for psykiatri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Trodde ikke NHD var så likegyldig som du beskriver her, men det er jo mulig det. Men jeg trodde han brydde seg om folk, han er jo et menneske. Jeg bryr meg iallefall om NHD og at han er frisk, syns det var trist når han var syk. 

Jeg respekterer jo at jeg ikke skal skrive om åndelige ting på psykiatri, men det er jo pga de åndelige tingene jeg har fått en diagnose. Det blir litt forvirrende, har jeg ikke noen diagnose likevel? Tror jeg må be om en ny utredning. 

NHD har vært ekspert her siden tidenes morgen, og har svart en bråte med ulike brukere. Jeg tror faktisk ikke han bryr seg veldig mye om det ene nicket kommer og går, er stabilt tilstede eller forsvinner helt - om dette er bra for brukeren. Jeg tror han liker fornuftige diskusjoner, og ønsker at folk skal ha det så bra de kan, men ut over det tror jeg ikke han mener så mye om oss :) Av den grunn tror jeg ikke han gjør noe på dol (feks ignorerer noen) for å oppnå noe (at noen forvinner) - for meg blir det helt absurd å tenke at NHD (eller andre) skal holde på sånn.

PS. Du har ikke fått diagnosen på bakgrunn av livssynet ditt (som du kaller det åndelige), men hvordan livssynet ditt påvirker funksjonen din. Stor forskjell på det.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
32 minutter siden, Kayia skrev:

NHD har vært ekspert her siden tidenes morgen, og har svart en bråte med ulike brukere. Jeg tror faktisk ikke han bryr seg veldig mye om det ene nicket kommer og går, er stabilt tilstede eller forsvinner helt - om dette er bra for brukeren. Jeg tror han liker fornuftige diskusjoner, og ønsker at folk skal ha det så bra de kan, men ut over det tror jeg ikke han mener så mye om oss :) Av den grunn tror jeg ikke han gjør noe på dol (feks ignorerer noen) for å oppnå noe (at noen forvinner) - for meg blir det helt absurd å tenke at NHD (eller andre) skal holde på sånn.

PS. Du har ikke fått diagnosen på bakgrunn av livssynet ditt (som du kaller det åndelige), men hvordan livssynet ditt påvirker funksjonen din. Stor forskjell på det.

Ja du kjenner nok han bedre enn jeg gjør :)

Ja det er synd jeg blir dårlig av det åndelige :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

1. Ja du kjenner nok han bedre enn jeg gjør :)

2. Ja det er synd jeg blir dårlig av det åndelige :( 

1. Det er vel ingen av oss som kjenner NHD, men jeg har ingen grunn til å tenke at han favoriserer noen her inne. Du antyder at han gjør det, og jeg tror du tar guelig feil.

2. Du blir ikke dårligere av det åndelige. Det at det åndelige griper inn på din funksjon er et symptom på at sykdomen din er ute av kontroll, og at du trenger mer medisin.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Kayia skrev:

1. Hæ? Hvordan får du dét ut av det jeg skriver?

2. Du blir ikke dårligere av det åndelige. Det at det åndelige griper inn på din funksjon er et symptom på at sykdomen din er ute av kontroll, og at du trenger mer medisin.

1. Jo du forklarer jo hvordan det er, jeg kan ikke forklare hvordan det er. Du har rett og jeg har feiltolket NHD. 

2. Det skjønte jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...